Nova-111

Nova-111 - recenze
Nova-111 - recenze
08:00, 19.12.2015

Pred pár týždňami sa digitálnou cestou začala predávať pomerne odvážna sci-fi arkáda so zaujímavým názvom. Čo sa však skrýva za názvom ako z príbehu o vesmírnej sonde? Nova-111 sa snaží skombinovať niečo zdanlivo nezlučiteľné, a to ťahovú stratégiu s 2D akciou v priamom čase. Aj keď to znie skôr ako potravinársky pokus o namočené mäso v horúcej čokoláde, tak experiment z dielne spoločnosti Funktronic Labs sa prekvapivo dá za určitých okolností stráviť ako chutne prepečené kuriatko, avšak bez poriadnej oblohy. Sám sa teraz čudujem tej svojej kulinárskej analógii (asi som hladný), ale tou absenciou oblohy som mal na mysli predovšetkým až prehnanú priamočiarosť vedúcu k stereotypu. Poďme na rozbor hry trocha zoširoka.

Klik pro zvětšení (Nova-111 - recenze)

Príbeh sa točí okolo záchrannej misie robotického modulu, ktorým sa hráč presúva z jednej planéty na druhú a zbiera stroskotaných zástupcov ľudskej a zvieracej ríše. Ich počet je limitovaný na danú oblasť a čím ďalej sa hráč snaží dopracovať, tým náročnejšie je ich lokalizovanie. Asi ste si už zvykli, že dejové linky u malých indie hier sa neradia k nejakým filmovým pokusom o šok a následné bezsenné noci u hráčov a nijak inak tomu nie je ani u tejto záležitosti. Preto radšej posuniem výklad k aspektu, ktorý v Nova-111 hrá prím. Pohyb po mapách sa vykonáva cez štyri smery (ako inak u 2D hry), avšak každý jeden posun robotom v priestore je vlastne vykonaný ťah z už spomínaného konceptu TBS. Zo začiatku síce nie je dôvod o obavy, keďže vás hra naučí svoje jednoduché a intuitívne princípy, ale ako čas nahrnie zrnká piesku na kopu, začne vás hra kruto trestať za každú jednu chybu.

Klik pro zvětšení (Nova-111 - recenze)

Prostredie planét, v ktorých budete pátrať po stroskotancoch, je plné nástrah či už biologického alebo elektronického rázu. Zoči-voči nebezpečenstvu budete nútení rozohrať takú malú šachovú partiu, na konci ktorej by váš robot mal dosiahnuť cieľ a prežiť. Súperov väčšinou likvidujete klasickým útokom, ale tam kde je možné naraziť na slabého chrobáka s cieľom rozhrýzť vaše obvody, sa rovnako stretnete s vysoko inteligentným parazitom, ktorého eliminácia vyžaduje mieru taktiky (nájdeme tu aj väčších bossov). Väčšinu času ale budete len klikať do štyroch smerov a hľadať tú správnu cestu vpred. V tom je hlavná náplň celej hry. Komu sa podarí zvládnuť level na čo najmenej ťahov, bude odmenený zápisom do svetového online rebríčka a navyše vás hra ohodnotí aj klasickou známkou ako v zámorskej škole (záleží silne na počte zachránených jednotlivcoch). Aby hra aspoň trochu navodila atmosféru nejakého vesmírneho dobrodružstva, tak každý zachránený vás okrem vďaky počastuje aj krátkou zmienkou udalostí, ktoré predchádzali vašej záchrannej misii.

Klik pro zvětšení (Nova-111 - recenze)

Oceňujem taktickú stránku celej hry a rovnako absenciu akejkoľvek možnosti si počas levelov uložiť pozíciu. Tento prvok priam volá heslá starej školy a som si vedomý, že nie každý bude z tohto prvku nadšený, zvlášť u komplikovaných a zdĺhavých planét, kde sa chyby proste nie je možné vyvarovať a nasleduje frustrácia z nutnosti začať pekne od začiatku. Aby hra aspoň trocha pripomínala RPG, tak samotný robot je schopný progresu v zmysle zbierania vzácnych kryštálov, ktoré môžete nájsť v tajných kútoch rôzne po mape. Po naplnení štyroch špeciálnych slotov v hardware hlavného hrdinu, sa mu zvyšuje energia alebo status arzenálu. Boj je síce primitívne búchanie kovu o kov alebo živú hmotu, ale aj náš robot môže rozšíriť arzenál o nové prvky. Spomeniem len namatkovo funkciu spomalenia času, ktorá umožňuje preletieť cez kruté bezpečnostné systémy, a je toho oveľa viac. Prekonať hru a mať na konci sto percent vyžaduje investíciu času a trpezlivosti, ale za normálnych okolností vás Nova-111 môže zamestnať na takmer päť hodín, čo je v celku slušné.

Klik pro zvětšení (Nova-111 - recenze)

Zvuk by sa dal opísať ako nudný štandard v sci-fi arkádach bez vysokého rozpočtu a keďže som hru testoval vo WiiU verzii a hral cez off TV funkciu, mal som možnosť rovnako doceniť samotný stereotyp konceptu, kde som ovládač jednoducho hodil bokom a venoval sa na čas niečomu úplne inému, aby som sa zase mohol vrátiť k posúvaní robotom po atraktívnej "šachovnici", aspoň čo do výtvarného artu. Možno aj preto sa moje konečné číslo a verdikt prikláňa na tú pozitívnejšiu stránku váh, o čom sa môžete presvedčiť nižšie.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Klik pro zvětšení (Nova-111 - recenze)

Recenzovaná verzia: Nintendo WiiU