Beatbuddy: Tale of the Guardians

Beatbuddy: Tale of the Guardians - recenze
07:45, 13.01.2016

Vítam vás u recenzie na hru, ktorá za tri roky svojej existencie stihla prejsť všetky možné aj nemožné platformy, aby nakoniec zakončila svoju púť u portu pre Nintendo WiiU a Xbox One. Práve prvá menovaná verzia tejto indie záležitosti od Reverb Publishing sa mi nedávno dostala do rúk a roztancovala moje flexibilné boky do nepríčetnosti. Ešte než s hrôzou zapudíte tú predstavu ako ja tancujem vo víre vášní, tak uvediem veci na pravú mieru. Beatbuddy: Tale of the Guardians nie je tanečná simulácia, jedná sa o rytmickú adventúru v 2D koncepte založenú na zábavnom udržiavaní melódie počas originálnej hrateľnosti. Uznávam, že takto z opisu vám to môže pripomínať skôr guláš než videohru, ale je tu skutočne o čo stáť. Ak sa k vám táto hra ešte nestihla dostať, tak vedzte, že za tie roky svojej púte éterom stihla pozbierať viac ocenení od novinárov, než mám ja zubov v puse, a to som u zubárky za minulý rok nechal viac než ťa stojí iPhone 6. Stačil na to pritom úplne jednoduchý nápad. Dobre, Beatbuddy nie je prvou hrou čo využíva prepojenia hudby a hrania. Zažili sme to už u značiek ako Patapon či Rayman. Avšak na rozdiel od týchto predlôh a inšpirácií sa Beatbuddy plne sústredí na dokonalú rovnováhu medzi udržiavaním melódie a klasickou plošinovkou s náročnými prvkami. Vo výsledku tak dosahuje unikátnej zábavy, ktorú treba zažiť na vlastnej koži.

Po technickej stránke nemám tejto arkáde čo vytknúť.

Klik pro zvětšení (Beatbuddy: Tale of the Guardians - recenze)

Hlavným hrdinom je modrá bytosť s výstižným menom Beat. Jeho schopnosťou je jednak určovať rytmus hudby jednoduchým pohybom a zároveň spájať rôzne hudobné aspekty do jedného. Počas svojho dobrodružstva sa stretne napríklad s Melódiou či Harmóniou, ktoré reprezentujú vedľajšie postavy a spoločne tak začnú tvoriť umenie. Dej sa odohráva v prostredí pod akousi vodnou hladinou, a tak si náš Beat jednoducho plynie v priestore a rieši slabšie či silnejšie hádanky. Tu a tam je nutné počas presne daného rytmu prekonať nebezpečné nástrahy ostrých klepiet krabov alebo preniesť vzácny artefakt z jedného portálu k druhému. To všetko si predstav zabalené do rytmických skladieb, ktoré počas niekoľkých kapitol reprezentujú rôzne hudobné žánre.

Džez, hip-hop alebo elektronika a klasická hudba. Toto všetko sa prelína v rôznom prostredí, ktoré náš Beat postupne navštívi a všade kam jeho dokonale naladené nohy a ruky dorazia, začne šíriť pohodu a rytmus. Celý gameplay hry je plne rozložený na jedno akčné tlačítko, ktorým si hráč presne zadefinuje plynutie hudby. Ak sa bude triafať medzi noty v správnom časovaní, odmenou mu bude rýchle ukončenie kapitoly a bezchybná skladba valiaca sa z reproduktorov TV či ovládaču u WiiU (keď už som práve u tejto konzole, tak hru je možné prejsť aj v režime off-TV play, a teda len čisto cez obrazovku ovládača). Ak však bude vypadávať zo správneho tempa, energia mu začne klesať až môže zahynúť. Netreba sa ale obávať, po mapách sú dôsledne rozmiestnené samoúložné portály, vďaka ktorým ste neustále späť v hre bez nejakého stresu.

Po technickej stránke nemám tejto arkáde čo vytknúť. Počas piatich hodín hrania, kde je samozrejme stále priestor na hľadanie bonusov v podobe kryštálov skrytých na tajných miestach, som sa nemal na čo sťažovať. Aj pri vypätejších situáciách, kde je nutné utekať pred nebezpečným bossom (viz jeden z obrázkov medzi riadkami), má človek neustále istotu a prehľad o tom, čo sa odohráva okolo neho. Preto beriem aj grafickú stránku a jej celkový art za ideálne riešenie čo do kvality a aj keď niekedy pôsobila mapa možno až moc prázdno, stále to bolo ústretovejšie voči hráčom, než priestor zaplnený zbytočnými predmetmi bez interakcie. Moje nadšenie z Beatbuddy: Tale of the Guardians do určite miery asi pramení po absencii hier z tohto originálneho žánru, a tak vopred varujem pred posledným číslom v recenzii. Každopádne, ja osobne som si užíval ako hudobnú stránku tak vtipné momenty, ktorými je hra preplnená, zvlášť čo sa týka dialógov medzi charaktermi a ich zvukové prejavy. Koncept je prístupný na skúmanie ale aj rýchle prelety medzi kapitolami, a to všetko v krásnom grafickom arte. Palec hore vývojárom či presnejšie povedané nápadu jedného mladého muža a jeho sebarealizácii.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verzia: Nintendo WiiU
90%