Canvaleon

Canvaleon - recenze
Canvaleon - recenze
18:28, 27.07.2015

Platforma Nintendo WiiU sa stáva pre veľa mladých spoločností vstupnou bránou do veľkého herného biznisu a aj keď sa len malé percento nakoniec premení z indie vývojárov na top produkcie s miliónovým rozpočtom, je samozrejme dobre, že existuje priestor pre talentovaných mladých ľudí. Do tejto kategórie môžeme pokojne zaradiť aj Španielov z OXiAB Game Studios a ich pomyselný prvý krok menom Canvaleon, ktorý sa aktuálne dostal exkluzívne na veľkú konzolu od Big "N".

Zoberiete si obrys chameleóna a doslova pixel za pixelom si ho vyfarbíte presne podľa vlastných predstáv.

Klik pro zvětšení (Canvaleon - recenze)

Canvaleon by sa konceptom dal zaradiť do 2D stealth plošinovky v hlavnej úlohe s roztomilým chameleónom. Ten, na rozdiel od jeho kolegov z ríše zvierat, nedisponuje pevným pigmentom, ale je plne biely ako čisté plátno tesne predtým než začne umelec pracovať ťahom štetca. Práve tu začína hlavná idea hry a prináša do určitej miery prvky doteraz nevidené. Hlavný hrdina je teda bez farby. Mapa čítajúca desiatku levelov s odlišným prostredím, vás zavedie nielen na suchú púšť či pod morskú hladinu ale aj napríklad na strechu idúceho vlaku či do ulíc rušného mesta. Preto je nutné obstáť v drsnom svete zaplavenom mimozemskou rasou, ktorá sa snaží eliminovať všetko živé na našej planéte a jedine vaša zázračná pokožka, ktorá je schopná absorbovať akýkoľvek odtieň farby, stojí medzi dobrom a zlom z iného sveta.

Klik pro zvětšení (Canvaleon - recenze)

Začnete teda zbierať motýle a tie ako symbol farebného odtieňa následne meniť na nové obleky s cieľom byť čo najmenej videný a hlavne prežiť. Ste totiž mierumilovný chameleón a jediné čo dokážete, je skrývať sa. V špecializovanom obchode (volajme to Farby - Laky) si za získané odmeny kupujete konkrétne namiešané kamufláže a účelovo ich prideľujete do inventára tak, aby ste ich mohli meniť priamo v hre podľa potreby. Jednotlivé nátery majú dokonca vlastný status energie a percentuálne vyjadrenie úspešnosti na oko súperov. Čo bolo pre mňa najväčším prekvapením pri hraní je určite vlastný editor farieb. Zoberiete si obrys chameleóna a doslova pixel za pixelom si ho vyfarbíte presne podľa vlastných predstáv. Práve tu sa otvárajú možnosti v sebarealizácii a ak si chcete svoju postavičku navliecť do modrých montérok s červeným tričkom, je vám to umožnené. Kreatívna stránka a dizajn grafiky celkovo je na tej lepšej úrovni, aj keď animácie vedľajších charakterov v kontraste so spracovaním pozadí nie je na tak vysokej priečke, a tak vám neostáva nič iné než sa vyžiť s už spomínaným editorom. Dĺžka sa odvíja od ochoty podstupovať opakované pokusy pri zdolávaní prekážok. Pomôcť určite môže desiatka skrytých chameleónov v oblastiach, do ktorých sa na prvý pohľad nie je možné dostať. Celkovo je tak priestor na pár hodín, ktoré by vám hra mohla ukrojiť z celého dňa.

Klik pro zvětšení (Canvaleon - recenze)

Bavíme sa tu o náročnej 2D záležitosti, kde ani raz nevystrelíte a naopak po vás sa bude strieľať neustále, ak sa plne nestotožníte s konceptom byť nevidený a vidieť. Jedna osudová rana sa tu rovná nápisu Game Over a čím viac sa budete posúvať cez ťažšie a zložitejšie úrovne, tým viac tento nápis uvidíte. Preto musím konštatovať že Canvaleon nie je hra pre deti, aj keď možno na prvý pohľad budí taký dojem. Naopak sa jedná o nekompromisnú 2D záležitosť, kde sa nemôže chybovať. Využívanie maskovania hlavného hrdinu je odrazom toho ako ste skúmali okolie v skorších leveloch a či ste boli dôslední alebo volili taktiku rýchleho behu a hľadali tak element náhody. Priznám sa, že sám som musel voliť nie raz práve tento postup, keďže sa mi párkrát stalo, že som proste zomrel na základe prehnanej nespravodlivosti celej hry. WiiU ponúka možnosť hrať jednak na TV a samozrejme aj čiste s off TV režimom. Hudobnú stránku som po čase musel stlmiť do úzadia, jednak pre nechutný zvuk alarmu, pri ktorom vás hra upozorňuje na fakt, že ste videný a teda v nebezpečenstve, a určite aj preto, že v hre sa nenachádza ani jedna melódia, ktorá by sa mi vryla do pamäti. Jednoducho fádny aspekt, ktorý nepomáha celkovému hodnoteniu.

Klik pro zvětšení (Canvaleon - recenze)

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Klik pro zvětšení (Canvaleon - recenze)