Trapped Dead

Trapped Dead - recenze
Trapped Dead - recenze
13:48, 30.03.2011

Se zombíky není radno si zahrávat. Nejenže je od pradávna všem známo, že zombii požírají mozky a nemají valného myšlení, oni totiž zašli tak daleko, že se vás nyní k poškození vaší tkáně nemusí ani dotknout. Pokud nechápete, vězte, že ani recenzent při hraní Trapped Dead nechápal. Tahle zombie vykrádačka trpí snad všemi druhy retardace. Nemocná hra, dovolíme si poznamenat.

Německo je zvláštní země. Jednak je nám hodně blízká, jednak odtamtud pochází několik slovutných umělců a jednak tam také dělají adventury jako ne běžícím pásu. Co ale ostatní neví je možná to, že se zde „pracuje“ i na jiných hrách. Crysis to je jiná pohádka…

Teď před námi ale leží tenhle paskvil, který nedokáže zaujmout ani masochisty, kteří si libují v hraní nudných a odpudivých her. Béčkové téma jde bezesporu zpracovat daleko lépe. Pokud bychom hledali ve filmových vodách, z těch novějších by na nás blýsknul Zombieland, jestli ale toužíme po hrách, stačí zabrousit k titulům jako Left 4 Dead či Kiling Floor. Jakmile se podíváte na screenshoty povalující se někde poblíž, pochopíte, že tady není na místě mluvit o FPS špičkách zombíkovského hraní.

Klik pro zvětšení (Trapped Dead - recenze)Klik pro zvětšení (Trapped Dead - recenze)

Jelikož je nějakým způsobem hodně „hustokrutopřísný“ míchat žánry a chlubit se tím na budgetově vyhlížejícím obalu, přichází Trapped Dead s takovým mišungem zdánlivě připomínajícím staré dobré Commandos. V izometricky viděné hře tak máte jediný úkol. Přežít, vyhrát či nějak obelstít ty líné, hladové bestie s mrtvolným bělmem v očích.

I když se dá u podobné hry chápat prostinký a nudný příběh, i tak překvapí, jak si s námi autoři dokážou hrát. Není důležitý proto ho ani nebudeme převypravovat ve větších měřítcích. Jen ale zamrzí plýtvání s potenciálem vypravěcích postupů. Fanoušky komiksů potom doslova pobouří způsob, jakým se zde vysmívají všem milovníkům tohoto popkulurního odvětví. Skutečně totiž velmi často dochází k absurditám a vyumělkovaným chvílím, kdy prostě jen tupě čučíte do monitoru.

V jádru věci ale můžeme trapný příběh, doslova debilní dabing a nudné charaktery přejít. Důležitý je způsob, jakým se Trapped Dead hraje. A ten je je skutečně zoufalý… Hra si tedy ukrajuje trošku z taktických strategií a snaží se ukosnout trošku z koláče stratégů. Bohužel ani zde hra nezaujme, protože už do nebe volající ovládání dává tušit, že tady je něco špatně. Ze začátku vám je sice vše tak nějak vysvětleno a dalo by se říct, že po pěti minutách hraní by mělo vše jít snadno.

Jenže, chyba lávky a bohužel i chyba vaše, jestli hru do rukou vložíte. Tomuhle titulu tak nějak chybí spád a pomalí zmetci jako hlavní enemáci tomu opravdu zrovna nepomáhají. Přes rychlost vašich nepřátel totiž tak nějak nezbývá čas na zaměření se na důležité věci, na nichž záleží nejvíc. Ano, třeba i na vaše přežití. Než totiž dokážete zkorigovat vaší postavu a zadat jí nějaký úkon, může vás rozkousat horda zombie. Je až k nevíře, jak často se o něco zadrhnete nebo vám prostě jen nefunguje dané tlačítko či daný předmět v inventáři. Výbušnější z vás by potom použití hry měli konzultovat s lékařem. Nemluvě o tom, že po zapauzování hry je jediným úkonem, na který se hra zmůže, je rotování s pohledem kamery. Věci jako nastavit si přepnutí další zbraně či vyléčení se tu nevedou.

Ovládání je opravdu tím slabším na této hře a jedním z hlavních věcí, které odradí od hraní. Pokud se ale přes to přenesete a strávíte nějaký čas ve spárech Trapped Dead, můžete se časem bavit a občas, když se na vás valí opravdu tuna nepřátel, dojde k tísnivému pocitu, kterému pomůžou celkem dobře zpracované kulisy. Potud by to tedy mohlo zajiskřit, vzápětí se ale vrátí zase ten pocit, kdy nechápete, jak je možné, že je vše tak špatně optimalizované a odladěné, tudíž jedeme zase nanovo.

Během chvíle dostanete pod palec další kamarády s nimiž můžete procházet levely a dalo by se říct, že jako určitá odměna to funguje. Ano, pokud jste ochotni vést bitvu s interfacem, jenž vás nepustí ani o píď dopředu. Druhým celkem svěžím nápadem je poté to, že můžete na různých místech popravit hromadu zombíků najednou. Například je usmažit elektrický proudem a řádně si tak usnadnit postup ve hře. Na mapě tak dost snadno poznáte, co máte udělat a kam nahnat to přihlouplé stádo. Vesměs se ale jedná o celkem nahodilé okamžiky a tak často dochází k okamžikům, kdy raději prchnete či tiše obejdete podezřele vypadající tlupu.

Trapped Dead je hráčovou noční můrou, a prosím neberte to z toho lepšího hlediska. Ne, vážně ne. V téhle parodii na zombie apokalypsu narazíte na všechny učebnicové připady chyb ve hrách, kterým by se měl každý svéprávný vývojář vyvarovat. Pokud jste v hraní alespoň trošku zběhlí (jakože určitě ano) a budete chtít někdy potrestat svého herně nevzdělaného kamaráda (třeba za to, že vám snědl svačinu), kupte mu právě tohle. Určitě se vám po tomhle zážitku nebude snažit vlézt do pytlíku s vašimi pochoutkami.

(@_@;)
25%