Paper Cut Mansion

Paper Cut Mansion - recenze
Paper Cut Mansion - recenze
12:21, 07.11.2022

Je to ako prilievať vodu do hrdzavého vedra plného dierok. Nech už budete liať akékoľvek množstvo a akokoľvek dlho, nie je možné sledovať súčasne všetky prúdy unikajúcej vody. Takto by som, tradične a svojsky, rád spodobnil súčasný trend vydávania interaktívneho softvéru, ktorý už dlhé roky vôbec ale vôbec nepraje starej dobrej náture poctivých hráčov. Dnes už nie je možné hrať všetko čo sa z videohier dostane von a o to viac je preto nutné tlačiť to kvantum projektov cez nejaké hodnotiace sito. V tomto ohľade sa vám aj naša stránka snaží pomáhať a ponúkať recenzie s čo najširším koncepčným záberom. Dnes si preto povieme viacej o novinke z dielne nezávislej spoločnosti Space Lizard Studio, pre ktorú sa projekt Paper Cut Mansion stal štvrtým v poradí v rámci ich produkcie.

Porezal som sa o papier

Klik pro zvětšení (Paper Cut Mansion - recenze)

Pre uvedenú spoločnosť sa Paper Cut Mansion stal vôbec tým najambicióznejším projektom o čom svedčí aj silný umelecký podtón jeho vizuálnej časti. Ústredným motívom je v tomto prípade papier v jeho rôznorodej podobe, z ktorého ručne vytvorili nie len samotné kulisy, ale súčasne aj všetky charaktery. Hlavným hrdinom tejto dobrodružnej roguelite adventúry s jemnými survival prvkami je policajný detektív Toby, prichádzajúci do temného domu uprostred ničoty. Všade naokolo vládne chladivá atmosféra avšak tú je možné si jednoducho vymeniť za hrejivú a prívetivú. Pýtate sa ako? Toby totižto dokáže prechádzať cez niekoľko dimenzionálnych okien v rámci spomínaného sídla a riešiť tak neraz komplikované hádanky cestovaním hore dole. Jednotlivé poschodia v jednotlivých dimenziách sú preplnené menšími miestnosťami plnými rozprávajúceho nábytku a podivných postáv, ktoré Tobymu zadávajú často nie zrovna racionálne misie. Práve tu je prvé veľké negatívum spojené s častou nejasnosťou riešenia jednotlivých úloh, ktoré si hráč musí vyjasniť až postupom času.

Skúmaj a objavuj

Primárnym cieľom vás, ako predĺženej ruky detektíva Tobyho, je skúmať a objavovať. Tieto dve činnosti vám však zásadne znepríjemňuje odpor v podobe rôznych pascí a dotieravých nepriateľov. Vývojári siahli po pomocnom navádzaní na konkrétne cieľové body kde je možné nájsť nové indície ako ďalej, avšak celé to skomplikovali už spomínanými prechodmi naprieč tromi dimenziami. Máme tu predovšetkým dimenziu s názvom NeoCortex zastupujúcu tradičný koncept logických adventúr, nasledovanú Reptilian Complex s ohnivým prostredím plným príšer a celé to uzatvára Limbic System zmrazený na kosť. Každá jedna dimenzia predstavuje inú formu výzvy a ak náhodou nebudete riešiť náročnú puzzle hádanku tak miesto toho budete bojovať, alebo sa snažiť získať čo najsilnejší zdroj tepla. Spoločným menovateľom je častá smrť a keďže sa tu rozprávame o žánre roguelite aj neustála obmena dizajnu prostredia. Je nutné si v hlave vybudovať dostatočnú znalosť nemennej pozície samotných portálov na prechod do dimenzií, inak sa pre vás hranie Paper Cut Mansion stane totálne chaotickým.

Smrť ako definitíva?

Akonáhle Toby skoná, všetok postup terénom je stratený, avšak hráč si má možnosť vybrať z už získaných schopností tie, ktoré najviac vyhovujú jeho hernému štýlu. V tomto smere je testovaná vzorka pomerne pestrá a každý si môže namiešať tie ideálne karty na prekonávanie prekážok. Samotné hádanky nie sú nejako extrémne náročné a väčšinou ide o presúvanie predmetov či hľadanie správneho hesla. To, čo už však môže vyvolávať znechutenie je až príliš prehnaný tlak na získavanie nepotrebných informácií a monotónne zbieranie internej meny. Nazývať vizuálny štýl osobitým a originálnym, to všetko sú určite vhodné termíny, avšak vravieť tu o nejakej hororovej atmosfére, to už by bolo úplne scestné. Paper Cut Mansion vyzerá skutočne krásne a rovnako dobre zvláda budovať špecifický druh atmosféry, avšak súboje s protivníkmi sú z väčšej časti nezaujímavé a papier ako taký neraz komplikuje orientáciu v priestore. Dielo som testoval cez Steam Deck a práve na tomto hardvéry bežalo všetko bez akýchkoľvek problémov a obmedzení.

Čo viac dodať? Paper Cut Mansion ponúka svojský vizuálny štýl, nenáročné, ale z väčšej časti zábavné puzzle dieliky, tri odlišné dimenzie jedného objektu a slušný soundtrack. Hra vás však môže iritovať svojím nie práve dobre spracovaným príbehom, monotónnou akciou a rovnako nevyužitými roguelite prvkami.

Slušná atmosféra

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Space Lizard Studio

Recenzovaná verze: PC/Steam Deck