Kao the Kangaroo

Kao the Kangaroo - recenze
Kao the Kangaroo - recenze
15:52, 27.05.2022

Také se vám již začíná stýskat po nějaké té pořádné plošinovce, ve které byste rádi potrénovali vaše reflexy, avšak ne nutně při jejím hraním prohodili ovladač obrazovkou? Tak to pro vás máme dobrou zprávu, jelikož Kao the Kangaroo, roztomilý klokan, se konečně rozhodl přihopsat na naše herní stroje. A že se jedná o solidní poctu všem 3D plošinovkám ze staré školy, tak na to můžete vzít jed.

Klik pro zvětšení (Kao the Kangaroo - recenze)

Starý známý v novém kabátě

Klokan Kao není žádným novým hrdinou, však je již na videoherním poli znám více než dvacet let, nicméně nikdy nedosáhl slávy svých souputníků, jako byl například Crash či Sonic. Na druhou stranu tato skutečnost rozhodně není žádnou překážkou, protože jen o hrdinech přece hry nejsou, že? To, co dělá hry hrami, je především hratelnost, která je u Kao the Kangaroo dotažena k naprosté dokonalosti, byť v lehce zjednodušené formě tak, aby si ji mohl užít skutečně každý. Jak jinak bych si mohl vysvětlit, že v rámci recenzování tohoto titulu, jsem celou hru dohrál téměř kompletně dvakrát? Pravda, částečně za to mohl bug v podobě nefunkčního automatického uložení, jehož zazlobení, obzvláště když ruční uložení není k dispozici, pořádně pocuchalo mé nervy, když jsem po úspěšném dokončení předposledního herního světa musel začít téměř od samého začátku. Na druhou stranu však musím přiznat, že jsem si opětovný průchod krásně barevnými a různorodými lokacemi užíval možná ještě více, jelikož jsem si díky poměrně přehlednému level designu jednotlivých úrovní přesně pamatoval, na co si kde dát pozor a kudy se vydat dále.

Pro každého něco

Ve své podstatě, hra by se dala shrnout hra jako velice přívětivá – nehází hráči klacky pod nohy v podobě jakýchkoliv nesmyslných schovávaček a spíše kombinuje klasické žánry plošinovek, adventurních prvků s plněním jednotlivých úkolů, o kterých se detaily zpravidla dozvídáte z dialogů a nechybí ani logické hádanky, které sice příliš nepotrápí šedou kůru mozkovou, ale funkci zpestření plní na výbornou. Dokázal bych si tak představit, že Kao osloví i mladší generaci hráčů, přičemž vy můžete fungovat jako takový mentor a případně aktivně zasáhnout svým „skillem“ do dění na obrazovce, kdyby se vaše ratolest trápila či dramaticky poklesl počet životů. Těch máte na svoji pouť, na které se budete snažit o záchranu své sestry a otce, relativně dost a nechybí ani možnost jejich dodatečného nákupu v některých z herních „hubů“, které naleznete v každém ze čtyř světů, v jejichž lokacích se veškerá zápletka odehrává. Těšit se tak můžete na džungle, jeskyně, továrny nebo například ledové oblasti, přičemž každá z úrovní má svá určitá specifika a neustále servíruje nové a nové prvky, které vám na cestě dokáží pomoci a bez jejichž asistence byste se těžko prokousávali hrou dále. Kromě životů si za nasbírané mince u obchodníka v „hubu“ můžete zakoupit dodatečnou výdrž, takže z původních 4 srdíček, absorbujících poškození ze strany nepřátel či nebezpečného prostředí, jich na konci můžete mít klidně osm. Nelze však nakupovat neomezeně, každý obchodník má pouze pár kousků, zbytek poté musíte nalézt v jednotlivých úrovních.

V "rukavkách" je síla

Vaším největším a nejmocnějším přítelem, nepočítáme-li vašeho osobního rádce, jsou magické rukavice. Ty, jak již název napovídá, kromě toho, že vypadají jako klasické boxerky, mají i speciální schopnosti, jež vám v kombinaci s nacházením dalších kouzelných předmětů mnohokrát zachrání kůži. Dokáží totiž například v pozdějších fázích hry absorbovat i speciální „projektily“ s elementy, jako je led, oheň či vítr, při jejichž využití zdoláte i zdánlivě nepřekonatelné překážky. I díky těmto kombinacím mě hra neuvěřitelně bavila a vždy jsem se těšil na to, jakým způsobem své boxerky budu moci při dalším postupu využít, co zmrazím či naopak rozpustím. Kromě prostředí samosebou budete čelit i nějakým těm výzvám v podobě soubojů. Ty jsou však velice jednoduché a kromě bossfightů na koncích jednotlivých světů se prakticky nezapotíte. Na druhou stranu jsou však nepřátele velice nápadití, liší se kromě vzhledu i stylem boje, takže narazíte na takové, kteří bojují nablízko, čímž se stávají ideálními adepty na bušení do tlačítka útoku, ale i na jiné, kteří zase s oblibou po našem klokanovi něco hází, tak těm můžete zatopit případně shozením něčeho těžkého na hlavu či mrsknutím bumerangu jejich směrem a nechybí ani létající protivníci, na něž platí zase údery ve výskoku. Souboje s již zmíněnými bossy poté probíhají v několika fázích, přičemž vždy musíte vypozorovat jejich chování a poté vám již nic nebude bránit v jejich poražení, které zpravidla nezabere více než pár desítek vteřin. Nejvíce jsem si patrně „užil“ běhací fáze, kdy se vaše cesta neubírá kupředu, nýbrž směrem k vám (ti, co měli tu čest s Crashem mi rozumí), kdy reflexy dostávají podstatně více zabrat, ale nakonec ani tyto pasáže neodolaly a já se mohl posunout dále.

Najdete vše?

Kromě rukavic lze kupříkladu využít nějaké ty prvky vycházející z fyzických proporcí našeho klokana, takže nechybí šplhací pasáže či například takové, ve kterých se pohybujete zavěšení na síti pomocí vašich uší, přičemž ruce máte volné k boji, případně sběru všemožných předmětů, na které je určitě dobré se také zaměřit. Čeká na vás nespočet mincí, které lze poté utrácet u již zmíněných obchodníků, svitky s informacemi o herním světě a postavách, srdíčka životů pro vylepšení vašeho hrdiny či rovnou celé životy, avšak zcela klíčový je sběr run, bez jejichž dostatečného počtu se nedostanete do uzamčených oblastí, nutných pro postup hrou. Orientaci ve hře usnadňuje i povedená česká lokalizace, díky které si příběh užijí všichni a párkrát se mi stalo, že jsem se lehce infantilnímu humoru hlášek s chutí zasmál. Jak jsem již zmínil, hra se rozprostírá na ploše čtyř hlavních světů, z nichž každý je rozdělen do několika částí, přičemž dokončení každé z nich zabere povětšinou zhruba 15 – 20 minut. Celkově se tak nejedná o žádnou extra nálož na desítky hodin, jelikož k závěrečným titulkům se pohodovým tempem dostanete za nějaké dva herní večery, zhruba 5 hodin. Pravdou je, že se mi prozatím nepodařilo vyzobat všechny sběratelské předměty, nicméně stále čekám na odtajnění trofejí, abych věděl, na co konkrétně se zaměřit na cestě za "plátnem", které mně u tohoto kousku zkrátka nesmí uniknout.

Slušná jízda

Na závěr tedy musím říci, že Kao the Kangaroo mě velice mile překvapil a jeho hraní se nevzdám do doby, než necinkne trofej ze všech nejcennější. Abych však celou dobu pouze nechválil, během hraní se mi kromě již popsaného problému s uložením také párkrát stalo, že se mi sem tam zasekla některá z hádanek a následoval opětovný průchod úrovní, místy se mi nezobrazovalo korektně tlačítko interakce a v jistých menších prostorech jsem si také od plic zanadával na kameru, která v daný moment neviděla přes zeď na mého hrdinu. Nicméně i takové věci se dají přežít a nic to nemění na faktu, že hraní jsem si, na rozdíl od místy pro mě téměř nehratelných „Crashů“ užil na výbornou.

Za poskytnutí hry děkujeme společnosti Tate Multimedia

Ceny hry Kao the Kangaroo srovnáte na Zboží.cz.

85%