Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit

Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit - recenze
09:46, 16.06.2022

Nie je náhoda, že posledné týždne a mesiace sa pestrosť našich recenzií silne opiera o koncept tradičných point-and-click adventúr. V ich prípade môžeme pokojne používať výraz renesancia, ostatne len nedávno potvrdený návrat kultovej série Monkey Island je toho jasným dôkazom a to si k tomu ešte môžeme pridať aj lokálne zbožňovanú značku Polda, ktorá sa čerstvo dočkala siedmeho a dozaista podareného radového pokračovania. Nasledujúci text sa však bude opierať o zahraničnú produkciu a to neočakávanie kvalitné dielo od nezávislej spoločnosti Tag of Joy.

Podobne ale inak

Klik pro zvětšení (Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit - recenze)

Rozprávať príbeh v prostredí architektonicky unikátnej Európy je presne to čo nám v súčasných hrách stále absentuje a aj z tohto dôvodu môžeme dielo od Tag of Joy brať ako poklonu ďalšej ikonickej sérii a to značke Broken Sword. Dejová linka síce začína v zámorí, konkrétne v meste Chicago, kde sa ústredná hrdinka Milda dozvedá smutnú správu o úmrtí jej starého otca, ktorý jej zanechal svoj vlastný dom v Litve. Sympatická a pôvabná Milda sa aj cez námietky svojej matky rozhodne odletieť do rodiska jej vlastného otca, ktorý tam mimochodom už dlhé roky žije, aby zistila viac nie len o starom otcovi ale predovšetkým o tajomnej minulosti celého jeho pokolenia. Scenár, akokoľvek je vo svojom úvodnom parte odrazom bežne videných nápadov, sa postupne začína čoraz viac zamotávať a musím uznať, že autorom sa v tomto prípade podarilo vybudovať atraktívny a v rámci pocitov skutočne lákavý príbeh na aký po záverečných indíciách vedúcich smerom k možnému pokračovaniu len tak nezabudnete.

Rozhovory sú základ

Pútavá dejová výprava ide ruka v ruke s rozhovormi a kombinovaním predmetov počas prekonávania viac ako pestrých hádaniek. Diabol sa tu však skrýva v detailoch a aby ste sa nezasekli na niekoľko hodín, je nutné pozorne čítať text plynúci na obrazovke, avšak rovnako tak predvídať spôsobom, čo by ste asi spravili ak by ste boli na mieste hlavnej postavy. V tomto smere je väčšina rozhodnutí v hre prekvapivo logických a nenájdete tu žiadne šialené kreácie, ktoré by skôr spadali pod už vyššie spomínaný opičí ostrov, každopádne musím sa vám priznať, že aj mne sa počas recenzovania veľakrát stalo, že som jednoducho nevedel ako ďalej a musel som spustiť systém - priložiť všetko na všetko. Väčšinou som sa však zasekol na kombinovaní rozhodnutí prostredníctvom telefónu, do ktorého si Milda zapisuje všetky dôležité poznatky a indície. Tieto jej nápady sa však dokážu prekrývať a vo finále vás to tak môže poriadne zmiasť, navyše veľakrát sa vám stane, že proces posunutia vpred stojí a spadá na správnom postupe rozhovorov. Systém našepkávania je v tomto spracovaní skôr povrchný a jediné načo sa v danom ohľade môžete spoľahnúť je zobrazovanie bodov interakcie alebo na priateľa na telefóne.

Nič pre začiatočníkov

Chcel by som priamo zatlieskať autorom za kus dobrej práce akú odviedli pri tvorbe ručne kreslených scén, po ktorých sa pohybujú 3D modeli postáv a rovnako tak by si potlesk zaslúžil aj seriózny dabing. Práve profesionálny hlasový fond, ktorému zdatne sekunduje príjemná a nevtieravá hudba na pozadí, majú spoločne obrovskú zásluhu na tom, že som si Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit jednoducho užil. Nie všetko tu však bolo úplne dokonalé. Chcete vedieť čo mňa vyložene iritovalo? Bolo to niekoľko puzzle častí s extrémne tesným časovým limitom, ktoré tak trocha popierali koncepčnú filozofiu klasických point-and-click adventúr a aj pri nich som sa neraz zasekol len preto, že som nedokázal pri mierne topornom pohybe ústrednej hrdinky všetko správne naplánovať. Takýchto situácií tu však našťastie nie je zase toľko, aby vám dokázali otráviť celkovo príjemný zážitok z hry samotnej. Aj preto je trocha náročnejšie povedať koľko hodín vám prejdenie príbehu vlastne zaberie a v mojom prípade, ak by som odhadom odrátal už spomínané záseky, by to bolo niečo málo okolo ôsmich hodín. Časová os je preto viac ako uspokojivá a verím, že ju docenia predovšetkým milovníci žánru tradičných adventúr.

Môžeme sa tešiť na pokračovanie

Je vysoko pravdepodobné, že sa čoskoro dočkáme ohlásenia priameho pokračovania, čo by aj s ohľadom na trocha kostrbaté finále a vyvrcholenie dejovej linky u Kingdom of Deceit, bolo priamo logické. Autori si tu položili pôsobivý základ a pre milovníkov komplexných point-and-click zážitkov dokázali vyprodukovať zaujímavý a hlavne pútavý obsah. Z ich práce je priam cítiť poklona nasmerovaná ku legendám daného žánru a súčasne ide o poctu, ktorá dokáže stavať na niekoľkých dobre poskladaných novinkách. Aj keď dielo necieli na nováčikov a svojou náročnosťou spadá do užšej kategórie, cez to všetko by si ho nemal nechať ujsť žiadny milovník poctivých adventúr.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Thunderful Publishing

80%
Nečakane podarené osvieženie žánru a dobre naštartovaná séria