WarioWare: Get It Together!

WarioWare: Get It Together! - recenze
WarioWare: Get It Together! - recenze
08:00, 02.04.2022

Dnes už dvadsaťjedenročný Wario vznikol ako akýsi opozitný a jemne pokrivený obraz slávneho maskota spoločnosti Nintendo, čiže Super Maria, aby škodil kladným hrdinom zo sveta Big N a súčasne rozosmieval početné publikum na mnohých herných mašinkách. Z Waria sa postupne stala plnohodnotná osobnosť so svojou bohatou históriou a dokonca dvojicou vlastných herných sérií, aké dnes poznáme pod názvami Wario Land a predovšetkým WarioWare. V nasledujúcom texte sa budeme venovať práve druhej menovanej IP, ktorej prvý diel pamätá dnes už zažltnuté kalendáre roku 2003. Za projektom WarioWare: Get It Together! je regulárne desiate pokračovanie zbierky bizarných a často šialených minihier, ktoré sa po dnes už zabudnutom handhelde Nintendo 3DS presúvajú na domácku pôdu platformy Switch, čo súčasne spustilo oprávnené slintanie u každého milovníka gaučovej kooperácie. Je tam toho však samozrejme o kúsok viac, čo ale čoskoro zistíte aj bez môjho navádzania.

Magické číslo 222

Klik pro zvětšení (WarioWare: Get It Together! - recenze)

Kto dorazil k svojim blikajúcim obrazovkám práve v tomto momente a nikdy o sérii WarioWare nepočul čo i len cesnakové prd (jedna zo zbraní Waria), asi bude vhodné vás teraz uviesť do témy. Predmetná séria nedisponuje žiadnym prepracovaným príbehom, aj keď určitá forma naratívu je prítomná v každej jednej časti. V prvom rade však ide o obrovskú zbierku miniatúrnych arkád s rýchlym gameplay spádom, počas ktorých sa účastníci (v našom prípade je možné zapojiť do hry jedného až štyroch) snažia odhaliť pointu danej arkády a čo najrýchlejšie ju ukončiť. V obsahu WarioWare: Get It Together! máme možnosť nájsť viac než dvesto takýchto minihier (ani zďaleka sa nejedná o rekord, keďže už spomínaná 3DS verzia s prívlastkom Gold mala presne 316 obrazov!). Všetky sú súčasťou minimalistického scenára, kde sa hráč prevtelí buď priamo do samotného Waria, alebo jedného z veľkého počtu zamestnancov jeho prosperujúcej spoločnosti. Každý z nich disponuje menšou výhodou, niekto vie strieľať a iný zase lietať, ale súhrnným menovateľom je snaha prejsť videohru vytvorenú samotným Wariom. Páčilo sa mi, že autori - myslím tým skutočným autorov zo spoločností Nintendo EPD a Intelligent Systems, kládli veľký dôraz na rozdelenie tematických sekcií, ako aj vytvorenie zaujímavých súbojov s bossmi, čím podtrhli kvalitu jedného z hlavných režimov.

Obsahovo bohaté

Úprimne sa vám musím zdôveriť s tým, že som nikdy od série WarioWare nič výrazné neočakával a už vôbec nie tlak na dejový aspekt. To, ako sa však vývojári dokázali pohrať pri skladbe kostry hlavného scenára a s úspechom ju následne začleniť do diela samotného, mňa nesmierne potešilo. Get It Together! však toho dokáže ešte o kus viac, keďže v menu tejto Switch exkluzivity si na vás počíha množstvo vedľajších cestičiek ako sa zabaviť. Predovšetkým je tu rekapitulácia už zažitých arkád (všetko sa odomyká postupne a v hlavnom príbehu nemáte možnosť nejakej selekcie), ďalším režimom je takzvaný modus "Crew", kde má hráč šancu prideľovať svojím hrdinom exkluzívne predmety získané práve v naratívnom parte a súčasne tak meniť aj vizuálny aspekt celej gameplay schémy. No a vôbec nie na záver rovnako dôležitý pohár samotného Waria, kde sa týždeň čo týždeň hromadia rôzne nové výzvy, čím si v očiach fanúšikov tejto zbierky môže Wario vyslúžiť svoju pozornosť aj v momente kompletného odhalenia všetkých minihier. Potenciál na dlhodobé hranie preto nemusíme okamžite zatracovať, čo je dozaista dobrá správa. Vyššie som trocha nešťastne spomínal možnosť zapojiť do celej tejto šialenosti až štyroch hráčov súčasne, čo síce platí, ale pre príbehový aspekt si treba jedného z tejto rovnice vyškrtnúť. Komu by ale bolo smutno, môže siahnuť po moduse Variety Pack, o ktorom vám poviem viac v nasledujúcom odstavci.

Toto nie je sólová značka

WarioWare: Get It Together! je síce hrateľný aj v striktnej singl forme, ale tá najhlavnejšia esencia zábavy sa ukrýva v jeho multiplayer podobe. Či už hráte online alebo offline na gauči, súperenie prostredníctvom niekoľkých vyložene konfrontačných zbierok arkád vytvára nezabudnuteľné zážitky, ktoré je nutné pocítiť priamo na vlastnej koži. V zbierke sa v tomto ohľade nachádza niekoľko bojových minihier, arkád situovaných na logické uvažovanie, ale aj logických hádaniek, pri akých ide doslova o nervy. Ak spadáte do sorty skalných fanúšikov celej tejto série, budete z jej najnovšej časti doslova vo vytržení, keďže tam, kde sa v minulosti išlo možno až prehnane tvrdo len po obsahu a počte minihier, sa dnes už viac rieši komplexnosť. Už len skutočnosť okolo výberu dvadsiatky špecifických hrdinov vnáša do hrateľnosti úplne iný aspekt a vytvára tak novú atmosféru. Správna voľba stratégie a expresné rozlúštenie príkladu behom niekoľkých sekúnd je alfou a omegou esencie celej hry a v tomto ohľade môžem Get It Together! pasovať za žánrový a nikde inde nevidený unikát. Aj keď po stránke kvality samotných minihier prevažuje príbehová kampaň, aj multiplayer v sebe skrýva zopár vyložene podarených a komplexných návodov ako zruinovať dlhoročné priateľstvá. Kto siahne po kooperácii v dejovej linke, nemusí sa báť prehnaného chaosu, ba naopak - systém vkladania kľúčov do zámku riešení je spracovaní s citom a celkovo na výbornej úrovni.

Špecifický a bizarný humor

Spomínam si na moment, kedy som sa s danou IP stretol vôbec po prvýkrát. Toho času išlo o hru na systém Nintendo Wii a vôbec som v prvom momente nedokázal pochopiť, o čom to vlastne celé je - motion funkcie tomu vtedy dvakrát nepomáhali. Až postupné odlupovanie jednotlivých vrstiev tejto interaktívnej cibule, kde bizarný humor ponúkal viac ako hrubú kôru, vo mne začalo spúšťať emócie plné úsmevov a úškľabkov. WarioWare je totižto séria, aká nemá obdoby čo do koncepčnej, ale aj audiovizuálnej stránky a ten, kto miluje japonský televízny bizár, kde si účinkujúci rozdávajú šialené úlohy, bude rovnako potešený aj obsahom testovanej vzorky Get It Together!. Animácie, zvuky, statické pozadia, odkazy na retro minulosť Nintenda - to sú všetko len strohé indície okolo podarenej prezentácie samotných arkád. Istú výhradu by som mal k nevyváženým hrdinom, ktorí sú vyložene problémom, obzvlášť pri náročnejších minihrách. Rovnakým nedostatkom celistvej kvality trpia aj multiplayerové úseky, kde vás jedna časť môže pohltiť a iná zase naopak unudiť. A aby toho nebolo málo, technická stránka potrebuje ešte niekoľko zásahov priamo od vývojárov, aby sa eliminovalo zasekávanie pohybu postáv a odbúravanie často nechcenej interakcie. Aj cez vyššie vymenované negatíva sa však takmer dve dekády stará legenda vrátila vo veľkom štýle a z cesnakového oparu nám skočila rovno do hlavy.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

85%
Dôstojné pokračovanie šialenej zbierky minihier