Elder Scrolls Online: Blackwood

Elder Scrolls Online: Blackwood - recenze
12:00, 30.06.2021

Elder Scrolls Online: Blackwood je nejnovější počin vývojářů Zenimax Online Studios a přidává se k už tak rozsáhlému světu ESO s novou kampaní, společníky i nepřáteli. Příběhově je Blackwood pokračováním dobrodružství Gates of Oblivion, jež začala DLC Flames of Ambition. Letos jsou v plánu ještě další dvě pokračování, tak se rychle pusťme do práce.

Největší novinka - společník

Začnu něčím, co je pro sólo hráče hodně dobrá zpráva, protože si už nepřijdete během svého putování tak sami. Pokud hrajete ve více lidech, je tento doplněk spíš nadbytečný. Splněním celkem jednoduchého řetězce úkolů (všeho všudy tak na půl hodinky) se vám odemkne možnost aktivovat společníka, který vás bude na cestách doprovázet. Vybrat si můžete zatím mezi dvěma (i když je musíte nejdřív najít, zadarmo to nebude), každý má své klady i zápory, nicméně pokračují v tradici toho, že z nich můžete udělat prakticky koho chcete, v menší míře jako vlastní hlavní postavu – zkušenosti dostávají do nasazených zbraní a vybavení. Oba společníci mají své preference a kdykoliv uděláte něco, co se jim nelíbí, dají vám to najevo, naopak když jim uděláte radost, budou na vás pohlížet v o něco lepším světle.

Klik pro zvětšení (Elder Scrolls Online: Blackwood - recenze)

Příběh

Jak jsem psal v úvodu, jedná se o pokračování masivní kampaně Gates of Oblivion, a v tomto díle začnete tajemnými vraždami několika důležitých i méně významných postav, vždy doprovázené známým symbolem. Postupně odhalujete, že všechno není tak, jak se na první pohled zdá, pak zjistíte, že ani na pohled druhý to možná není tak, jak vypadá. Aniž bych se snažil moc vyzradit, následně objevíte dvě nesmírně mocné bytosti, které chce do rukou dostat hlavní záporák, a vašim úkolem je zmařit jeho plány a zachránit prakticky svět, protože o jeho zničení těm špatným v podstatě jde. Pro mě jako pohana a neznalce ES světa bylo některých informací až zbytečně příliš, i když jsem si příběh jako takový užíval dost.

Úkoly hlavní i vedlejší

Provedení některých úkolů mi přišlo naprosto zbytečně natahované, byť jsem rád, že mě jejich plnění zavedlo prakticky napříč celou mapou Blackwoodu. Věci, které jsou pro mě pozitivní, zahrnují hlavně různorodost. Není to jenom A->B, zabít, zpátky, další, totéž. I mimo hlavní dějovou linii se zde nalézají dost dobré příběhové střípky, které stojí za to si celé vyslechnout a nepřeskakovat všechny dialogy. Ono taky bez omáčky jsou suchá nejen jídla, ale i MMORPG. Když si osekáte kontext, nezbude vám prakticky nic než tupá chůze skutečně do toho bodu B, odkud se buď zase vracíte do A, ale teď naštvaní, protože ani nevíte, proč jste v B byli, když se tady ani neobjevil miniboss na zabití.

Ponuré, ale často úchvatné prostředí

Blackwood neboli Černý les sice není vyloženě lesem, spíš takovou bažinatou černozemí plnou skalnatých kopců a kalné vody. Nálada tohoto místa odpovídá drsnému a smrtí a zradou protkanému příběhu, a nijak si nepomůžete ani když se portálem dostanete do Deadlands. To už vypadá jako předstupeň pekla, čemuž také odpovídají tamní obyvatelé, nejrůznější démonické bytosti plivající plameny, obrovští a krvelační zabijáci, kteří se nezastaví před ničím a půjdou po vás, dokud na nohou nebude stát jen jeden. Skrz několik portálů se dostanete až k finálnímu bossovi. Na souboj s ním bude možná potřeba trochu odzoomvat, jinak budete mít na screenshotu maximálně tak jeho svalnatá lýtka.

Cena a závěr

Pokud se rozhodnete do hry investovat a Blackwood pořídit, nebudu lhát, že cenovka nevypadá (aspoň na to, že je to MMORPG) dost strašidelně. Nicméně je to vykoupené desítkami hodin obsahu se zajímavým příběhem, několika novinkami, a hlavně úžasným barákem, na který se nemůžu dočkat, až ten svůj první herní milion našetřím.

Recenzovaná verze: CZ
90%
Poutavý příběh, zajímavé úkoly a spousta nových vědomostí, vše zasazené do úchvatné, byť trochu ponuré krajiny. Společník je ideální pro sólo hráče a hlavně nováčky