Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - recenze
16:00, 15.06.2021

Všichni kdo mají rádi ostřelování zlých mužů a žen na velké vzdálenosti se můžou pustit do dalšího dobrodružství v nové hře ze série Sniper: Ghost Warrior s podtitulem Contracts 2.

Celá série Sniper: Ghost Warrior je výtvorem polské firmy CI Games, se sídlem ve Varšavě. CI game se věnuje této sérii od roku 2008, kdy vyšla nejprve hra Sniper: Art of Victory, která se odehrávala za druhé světové války a poté už se děj dalších dílů pod názvem Sniper: Ghost Warrior přesunul do současnosti. V listopadu před dvěma lety se k hlavní sérii Sniper Ghost Warrior, kde se hráč pohybuje po otevřené mapě a plní hlavní mise i vedlejší úkoly podle vlastního uvážení, přidala vedlejší série Sniper Ghost Warrior Contracts kde se jednalo o pět uzavřených map a každá obsahovala v průměru čtyři kontrakty (úkoly), které musel hráč splnit, aby se mohl podívat do další mapy. Jestli v tomto trendu pokračuje i dvojka se dneska podíváme. Všech těchto odstřelovacích her prodalo CI Games dohromady už přes 11 miliónů.

Klik pro zvětšení (Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - recenze)

Tato série o odstřelovači konkuruje sérii Sniper Elite od britského studia Rebellion Developments. Ta se soustředí pouze na boje odehrávající se v době druhé světové války a od roku 2005, kdy vyšel první díl této série, vydalo 9 samostatných her. Těch se prodalo dohromady 20 miliónů kopií.

Je vidět, že odstřelovací hry si svoje hráče najdou a předpokládám, že tomu nebude jinak u nejnovější odstřelovací hry od CI Games.

Po poslední misi předchozí hry Sniper Ghost Warrior Contracts byl hráč informován o tom, že se jako odstřelovač osvědčil a že se vlastně brzy slyšíme. Této hry se prodalo kolem 700.000 kusů kopií a tak o našem sniperovi opět slyšíme po devatenácti měsících kdy nyní v červnu vychází hra Sniper Ghost Warrior Contracts 2.

Hra Contracts 2 patří k žánru FPS (střílečka z první osoby) a je na hráčovi jestli se bude dívat na svět hry přes zaměřovače odstřelovací pušky, kolimátory a nebo jen tak s nožem v ruce. Nicméně už z názvu je jasné, že hlavní účel hry je co nejvíc využít odstřelovačku a „vychutnávat“ si tak případné zpomalené záběry headshotů a lítajících částí těla. Stejně jako v prvním díle je hra rozdělena do několika misí s kontrakty a k otevření další mise je potřeba splnit hlavní kontrakty.

K tomu aby se dovednosti hráče v průběhu hry zlepšovali opět slouží strom dovedností, který obsahuje čtyři úrovně. Lepší úroveň si otevřete penězi za vydělané kontrakty dále „tokeny kontraktů“, které pocházejí z hlavních cílů a dalších výzev a poté také „tokeny Intel“ což jsou sběratelské předměty nebo odměny, přičemž všechny z nich jsou nutností k tomu, abyste si mohli dovednosti postavy vyladit k dokonalosti.

První díl se odehrával na Sibiři, čemuž odpovídalo hlavně bíle prostředí a při ponoření se do vody jste začali okamžitě umrzat, takže jste se museli co nejdříve vyškrábat na břeh. Ve druhé díle se přesouváme někam na blízký východ do země, která má poušť i hory což hodně připomíná Afghánistán. Díky tomu už ve vodě nezmrznete a naopak vodu bude využívat k tomu, abyste se například přiblížili do vždy velmi dobře opevněných budov kde je třeba buď něco vypnout, hacknout a nebo případně zabít padoucha, vlastně pardon – neutralizovat cíl.

Dvojka se celá odehrává ve fiktivní zemi Kuamar, kde se chopila moci vdova Bibi Rashida po bývalém diktátorovi. Ta se obklopila sítí válečníků a podporovatelů. To by samo o sobě ještě nic neznamenalo, ale paní Rashidová se rozhodla, že jsou jí hranice země malé a s podporou i jaderných zbraní se připravuje na útok na sousední země. To by mohlo rozhodit světovou ekonomiku, zvýšit ceny ropy a také by hrozila eskalace dalšího násilí v regionu. Tomu všemu chce náš kontraktor zabránit, a proto si najme nejlepšího snipera co zná, aby mu pomohl s touto šlamastykou.

Náš hrdina od prvního dílu trochu změnil jméno, už se nenechá oslovovat jako Seeker ale Raven (havran). Takže to už jsou dvě věci, které jsou ve dvojce jiné – jméno a prostředí. Vše ostatní je úplně stejné jako v jedničce, ať už se jedná o hlavní menu, fonty, stejný tutoriál, zbraňové kolečko. Vlastně obtížnosti jsou čtyři, kdežto v jedničce bylo na výběr ze tří. Je vidět, že se jedná o kompletní jádro jedničky, kde proběhlo jen pár změn. Nicméně toto fungovalo i v jedničce tak proč s tím nepokračovat dále. Dohromady by obě hry vydaly na jednu plnohodnotnou, takto se spíše jedná o datadisk k jedničce, ve hře je k dispozici 22 kontraktů což je méně než v prvním díle.

Každá mise začne krátkým videem o tom, koho a proč je třeba se dotyčného zbavit, snad aby hráče moc netrápilo svědomí. Poté je sniper vysazen vrtulníkem v nové misi a hra může začít. Jedničku jsem hrál týden před vydání dvojky na PS5 a přestože celkový dojem byl velmi dobrý, hodně bodů šlo dolů hlavně kvůli přetrvávajícím chybám. Asi největší byla, že v některých misích se neobnovoval ukazatel života, takže šel jen jedním směrem – dolů.

Dvojka už je mnohem více vyladěnější, jen na jednom místě se náhle objevoval nepřítel, ale po pár kroků vzad zmizel. Jednou se také stalo, že jsem stál přímo u nejvíce ozbrojeného nepřítele, ale ten na mě nereagoval. Celkově mi ale připadla umělá inteligence nepřátel o něco lepší, ale ze hry není poznat, jestli to byl záměr tvůrců. Překvapilo mě, že když jsem začal odstřelovat z dálky a spustil u toho alarm, že si pár nepřátel nasedlo do auta a přijelo mi se zbraněmi slušně vysvětlit, že toto se opravdu nedělá. Dokonce mě i párkrát pěkně obklopili, což je při hraní na těžší level vždycky problém, protože v této hře když sniper neuteče tak toho moc nevydrží.

Celá hra je velmi dobře stavěná na kradmý přístup k cíli, což většinou znamená dostat se k hlavnímu ději mise, obhlídnout terén a připravit si cestu například postupným odstřelováním nepřítel. Stejně jako v prvním díle je k dispozici u mířidla pušky mít nastavenou oranžovou tečku, kterou když namíříte na cíl tak vám dá tečka změnou barvy na červenou informaci o tom, že to je ta správná poloha k eliminování nepřítele. Tato tečka je k dispozici na nejlehčí obtížnost automaticky nebo se dá v další obtížnosti speciálně zapnout. Díky tečce tak nemusíte řešit nastavení vzdálenosti nebo sledovat vítr.

Hlavní hrdina má k dispozici opět chytrou masku, která mu pomáhá se zorientovat v prostoru skenováním terénu anebo sledování okolí přes termovizi. Při další průběhu hry dokonce maska může otagovat blízké nepřítele což také pomůže hlavně při stealth stylu hry.

Novinkou jsou i některé mise, kdy je potřeba odstřelit cíle na velkou vzdálenost anebo vyčistit cestu vašemu spojenci. Tady se mi stalo, že jsem tento úkol nečekal a měl jsem pouze minimální příblížení na odstřelovací pušce a tudíž se mi nepříliš dařilo odstřelovat. Musel jsem tedy dokončit v misi jiný kontrakt a za vydělané peníze si koupit lepší scope a vrátit se znovu k odstřelování v původním kontraktu. I toto ke hře patří a ta různorodost misí a kontraktů mě opravdu potěšila.

Ohledně vybavení je hra skoro stejná jako v jedničce. Takže opět tu máte k dispozici primární odstřelovací pušku, sekundární nástroj a pistoli. Každou z těchto zbraní můžete následně modifikovat za vydělané peníze z kontraktů. Výběr zbraní je o něco nižší než v jedničce. K výbavě dále opět patří také dron, odstřelovací věž a různé další smrtící nástroje. Ve hře nechybí ani rozsáhlý manuál, která začátečníky provede specifiky této hry.

Po grafické stránce hra opět funguje jako jednička na enginu CryEngine vyvinutý německou firmou Crytek. Hra neběží na poslední páté generaci tohoto enginu, ale na dřívější verzi, nicméně hra tím určitě netrpí, je vidět, že vývojáři z firmy CI Games už ho mají v malíčku a hra vypadá opravdu pěkně. Grafika je velmi detailní a změna prostředí z bílých plání Sibiře do více zelenějšího/žlutějšího prostředí hře prospěla. Hrál jsem Playstation 4 verzi na PS5 a pouze jednou se mi stalo, že se hra na asi dvě sekundy sekala.

Po zvukové stránce jsem spokojený se soundtrackem, přiznám se, že v jedničce mě hudba v některých pasážích moc nevyhovovala. Ozvučení je velmi solidní a při hraní na sluchátkách je velmi dobře poznat z jaké strany se k vám blíží nepřátelé a je tak možnost se lépe připravit a správně zareagovat.

poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Comgad

75%
Pokud patříte mezi fanoušky prvního dílu, tak určitě nákup dvojky doporučuji, nebudete zklamáni. Osobně dvojku považuji za lepší hlavně z důvodu lepšího prostředí a více rozmanitějších misí. Také cena je velmi příjemná, takže si tento taktický titul může užít co největší počet hráčů.