Kontroverzia okolo projektu Six Days in Fallujah sa spája predovšetkým s časovou osou okolo pôvodného ohlásenia a teda roku 2009. Konami toho času chcelo v dobe prebiehajúcich vojenských operácií v Iraku ponúknuť realistickú vojenskú akciu vychádzajúcu z päť rokov starého konfliktu z mesta Fallujah, čo nie úplne dobre znášala odborná verejnosť, hlavne v súvislosti s americkými jednotkami umiestnenými v danej oblasti.
Dnes, kedy v tejto súvislosti už dávno padol posledný výstrel, sa projekt Six Days in Fallujah vracia na scénu ale už bez silného vydavateľa a investora. O vývoj sa aj naďalej stará Peter Tamte, ktorého firma Atomic Games dnes už aj na základe vyššie opísaných skutočností neexistuje, čo však nebráni vydaniu diela pod Victura Games aj s prispením Highwire Games. Podpora je daná a vývoj realisticky podanej akčnej FPS hry bol konzultovaný so skutočnými veteránmi USA armády, ktorá sa v oblasti Fallujah v čase konfliktu v roku 2004 (to je nosná téma príbehu a celej atmosféry) nachádzala. Nižšie si máme možnosť pozrieť debutový gameplay aj s komentárom priamych účastníkov a ja už len dodám, že všetko je v príprave pre PC a to na rok 2021.