The Pathless

The Pathless - recenze
The Pathless - recenze
08:22, 29.01.2021

V dnešní recenzi se podíváme na titul s názvem The Pathless, který jsme si mohli zahrát na konzoli PlayStation 5. Mají jej na svědomí vývojáři z týmu Giant Squid, kteří v minulosti stáli například za podmořským dobrodružstvím ABZÛ, Které sklízelo poměrně solidní hodnocení. Tak co, podařilo se autorům na tento úspěch navázat a naservírovat nám opět zábavnou záležitost? To se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (The Pathless - recenze)

Vydejte se na cestu

O co tedy v The Pathless jde? V podstatě se jedná o akční adventuru v otevřeném světě, ne nepodobném zasazením a žánrem jako již tolikrát omílaná Zelda. Tentokráte se vžijete do role lovkyně, která, jak jinak, bude muset podstoupit řadu úskalí, aby dosáhla kýžené záchrany světa. Ten totiž neustále ohrožuje hlavní záporák, The Godslayer, který šíří světem nebezpečnou nákazu a mění jeho povahu podle své zlovůle. Abyste se svou hrdinkou nebyli v nepřátelském prostředí zcela osamoceni, poměrně záhy po začátku hry se k vám přidá i věrný ptačí přítel, s jehož pomocí bude putování za vaším cílem o něco snazší. No a co by to bylo za akci, kdybyste neměli k dispozici nějakou tu zbraň? I v tomto případě můžete být v klidu, jelikož pocit bezpečí vám dodá luk, který nikdy nebude příliš dlouho zahálet, jelikož i soubojů si užijete do sytosti.

Průzkum, puzzly, souboje

Na vaší pouti narazíte na spoustu logických hádanek a puzzlů, přičemž některé z nich dokáží i lehce potrápit vaši šedou kůru mozkovou. U některých z nich zase oceníte výpomoc ze strany vašeho souputníka, který vám kromě těchto situací navíc umožní i dostat se na jinak nepřístupná místa díky vyšším skokům či delším letům. Pouto mezi vaší postavou a tímto létajícím přítelem se navíc během hraní prohlubuje a rozšiřují se možnosti vzájemné interakce, takže vás hra nenásilnou formou táhne neustále vpřed, jelikož bez některých vylepšení se zkrátka při postupu neobjedete. Kromě výše zmíněných prvků máte k dispozici i speciální vidění, které zde zdatně supluje absenci jakékoliv minimapy. Bez něj byste totiž byli naprosto ztraceni, jelikož vás hra nechává v této oblasti skutečně na holičkách a je tak jen na vás, abyste svět kolem vás zevrubně prozkoumali. Sám jsem byl ze začátku poměrně zaskočen nulovými nápovědami, které by mě alespoň trochu obeznámili s hraním jako takovým, nicméně jakmile překonáte prvotní rozčarování, zjistíte, že právě prvek objevování je tím nosným pilířem celkové hratelnosti. Díky tomuto vidění tak máte alespoň hrubou představu, kam by vaše kroky měly směřovat. Na Vašich toulkách také budete pravděpodobně poměrně často bojovat s nedostatkem výdrže, jehož ukazatel vždy rapidně klesá jak při skocích, tak i sprintu. Naštěstí není třeba příliš zoufat, jelikož výdrž lze doplňovat sestřelováním totemů, kterými se to v jednotlivých lokacích jen hemží, tak pouze stačí dávat pozor na daný ukazatel a v případě potřeby si nějaký ten totem sestřelit.

Krása střídá nádheru

Herní svět je rozdělen do několika lokací, na jejichž území vás vždy čeká úkol v podobě odemknutí speciálních totemů, za jejichž vložení do speciálních věží jste odměněni pozicí zdroje nákazy, kterou je třeba eliminovat. V této fázi se dostává ke slovu vaše bojové umění, jelikož jste konfrontováni s bossem, který na vás postupně útočí v rámci jednotlivých sekcí, až jej na konci zcela jistě porazíte. Nebo snad ne? Každá z lokací je navíc dostatečně odlišná od té předchozí, takže během hraní je rozhodně na co se dívat. Tím nemyslím pouze tuto zmiňovanou variabilitu, ale také samotné technologické zpracování, jelikož graficky se The Pathless zkrátka velice povedl. Autorům za toto skutečně patří veliká poklona, jelikož využití HDR a to, jak s ním v rámci návrhu herního světa pracují, stojí skutečně za zhlédnutí. A nesejde na tom, zdali se právě nacházíte v lesích, zasněžených horách či mezi nekonečnými lány polí. Dalším aspektem, který na vás zcela jistě zapůsobí je všudypřítomná prázdnota a depresivní atmosféra, kdy neustále narážíte na pozůstatky kdysi prosperující civilizace, jejíž hodnoty se pomalu ale jistě mění v ruiny a je tak povětšinou na vaší vlastní představivosti, jak svět vypadal před neustále se rozšiřující zhoubou.

Kratší, ale dobré

Co se týče herní délky, ta v mém případě sice nepřesáhla ani metu deseti hodin a jsem si naprosto jistý, že by se titul dal v pohodě dohrát i za mnohem méně, nicméně i přes snahu vše vyzobat se mi tento cíl nepodařil a tento kousek tak současně vybízí i k opakovanému hraní skrze motivaci dokončit všechny hádanky a dozvědět se něco více o událostech dob minulých, případně ještě více vylepšit vaši postavu za zdárně zvládnuté puzzly. Pravdou je, že kupříkladu na skákání a jeho zpracování si budete muset chvíli zvykat. To by byla však asi jediná výtka, kterou bych mohl učinit jelikož díky tomu jsem některé pasáže musel i několikrát opakovat. Kromě parádní grafické stránky rozhodně doporučuji použít při hraní sluchátka, jelikož ani v oblasti audia titul nikterak nezaostává. Podmanivé melodie, stejně jako ostatní okolní zvuky, které atakují vaše zvukovody, ještě více dokreslují uměleckou atmosféru celého dílka. Kdybych měl tedy The Pathless nějak stručně a trefně zhodnotit, za mě se jedná bezesporu o jednu z nejlepších záležitostí, které si v současné době na PlayStationu 5 můžete zahrát. I přes svoji lehce podprůměrnou herní dobu zcela jistě hra dokáže zabavit a také vás na chvíli odpoutat od reality v tomto fantaskním a zároveň nebezpečném světě. Vydejte se tedy na toto dobrodružství a nebudete litovat.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Giant Squid Studios

Ceny hry The Pathless srovnáte na Zboží.cz.

Audiovizuální jednohubka s velice chytlavou hratelností.