Leisure Suit Larry - Wet Dreams Dry Twice

Leisure Suit Larry - Wet Dreams Dry Twice - recenze
12:00, 30.10.2020

Keď sme sa tu takto pred dvoma rokmi pomyselne skláňali nad recenziou návratu veľkého zvodníka a milovníka žien s menom Larry Laffer, sotva sme tušili, ako úspešná reinkarnácia klasiky to vo finále vlastne bude. Spoločnosť CrazyBunch totižto dokázala prinavrátiť lesk a slávu tejto overenej point-and-click adventúrke bez toho, aby fakticky ustúpila z podstaty samotnej IP. Larry sa pomocou modernej technológie vrátil na scénu a hra Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry zabodovala nielen u kritikov, ale aj u samotných pamätníkov. Priame pokračovanie preto bolo logickým krokom a práve na projekt Leisure Suit Larry - Wet Dreams Dry Twice, čo je fakticky jedenásta časť celej tejto jemne erotickej ságy, sa dnes spoločne pozrieme.

Vždy mu nejaká proste dá...

Klik pro zvětšení (Leisure Suit Larry - Wet Dreams Dry Twice - recenze)

Archaický zvodca žien, čo páchne po lacnej toaletnej vode a čo si musí farbiť šedivé kúty vlasov, sa vám aktuálne votrie do priazne s rovnakou ľahkosťou ako v roku 1987, kedy debutoval dnes už ikonickým dielom Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards. Jedinou zmenou sú jeho šovinistické reči v konfrontácii s dvadsiatymprvým storočím, kde sa autorom razom otvoril priestor na kritické uvažovanie o stave našej spoločnosti v súčasnej dobe. To, čo fungovalo u dva roky starej koncepcie, sa pochopiteľne nemohlo vytratiť ani z aktuálnej novinky a Larry je preto stále ten originálny a často trápny hrdina, ktorého s radosťou chceme previesť cez jeho netradičné dobrodružstvo. Príbeh pokračuje presne tam, kde skončili udalosti Wet Dreams Don't Dry, a to okolo tragického skonu osudovej Faith Less, ženy, čo je pre Larryho tou pravou a vyvolenou. Náš zvodník sa chystá zaceliť stratu milovanej jedným instantným manželstvom, keď tu zrazu zistí, že Faith Less by nemusela byť až tak tuhá a údajne sa nachádza na jednom z prímorských ostrovov niekde v Karibiku.

Klasika

Ak ste sa prípadne a vo svetle súčasných trendov obávali, zvlášť ak milujete tradičné adventúrky, nejakého prznenia tejto už tak výstrednej série, tak vás môžem rovno teraz na kraji pláže s horúcim pieskom okamžite upokojiť. Leisure Suit Larry - Wet Dreams Dry Twice je stále klasikou v pravom slova zmysle, a to či už sa rozprávame o princípe hádaniek, alebo šialene bizarnom príbehu plnom falických symbolov, za aké by sa nemusel hanbiť ani legendárny Keith Haring. Počas celej doby blúdenia po ostrovoch a pátrania po osudovej žene Faith Less vám tak do očí budú udierať vtipné tvary rôznych predmetov z bežného používania, ktoré nám vývojári účelovo ohli do svojej zvrátenej predstavy. Systém puzzle na vás navyše nechystá žiadny podraz v zmysle nezáživných minihier, keďže všetky prekážky sú tu podmienené správne vedeným rozhovorom s NPC postavami alebo priamo použitím ideálneho predmetu, respektíve kombinácie niekoľkých predmetov súčasne. Na otázku, ako náročný je práve tento Larry, by som odpovedal jeho vlastným spôsobom; je to ťažké ako slonie náradie zaseknuté medzi prsmi umelej asistentky ministra kultúry.

Príjemná vizuálna stránka

Verím, že ak spadáte do kategórie podporovateľov klasických point-and-click adventúr, určite vás bude novinka zo série Leisure Suit Larry zaujímať. Tam, kde sa autori pri dva roky starej verzii snažili presadiť možno až výrazným riešením všetkých tém formátu Me Too a podobne, sa do pokračovania vrhli s oveľa pokojnejším tempom, a preto je aj Wet Dreams Dry Twice o kúsok atraktívnejším sústom pre pamätníkov pôvodných dielov série. V prípade grafiky, ako aj zvukovej kulisy, sa však nič nemení a ak vám vyložene neprekáža istý nádych akejsi rozprávky pre dospelých, budete potešení aj po audiovizuálnej stránke. Kto by sa cítil frustrovaný komplikovanosťou jednotlivých hádaniek, je ich tu mimochodom poriadne veľké sústo, môže využiť možnosť nápovede pomocou chytrého telefónu (áno, Larryho mobil ovláda ako inak ženské pohlavie) alebo zoznamu podrobných bodov na splnenie. Druhá menovaná časť v menu je zo všetkého vôbec najväčším pomocníkom a záchrannou brzdou pre menej skúsených znalcov dnes stále dýchajúceho žánru retro adventúr.

Nie, nemusíte hrať predchádzajúci diel, aby ste si užili príbeh toho súčasného

Ďalší, v poradí už jedenásty, Leisure Suit Larry sa rozhodne podaril. Autori prestali výrazne tlačiť na pedál súčasných problémov a hráčov tak skôr prenášajú do čias, kedy vládli hry z produkcie LucasArts. Po technickej stránke sa jedná o slušne odvedenú prácu, aj keď to bude chcieť ešte pár opravných balíčkov na vyladenie, ale akonáhle sa Leisure Suit Larry - Wet Dreams Dry Twice dostane do vášho hľadáčika, určite po ňom skočte, zvlášť ak zbožňuje point-and-click schému. Momentálne je hra dostupná len v PC verzii, avšak, tak ako tomu bolo aj u predchádzajúceho dielu, čoskoro sa dočkáme portov na súčasné, ako aj budúce konzoly.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Assemble Entertainment

86%
Hi, my name is Larry; Larry Laffer