recenze
Pistol Whip

Pistol Whip - recenze
Pistol Whip - recenze
11:00, 04.12.2020

Ak sa pozrieme na prehľad najviac hraných projektov zo sekcie virtuálnej reality, drvivá väčšina v takzvanej prvej desiatke spadá pod sekciu akýchsi rytmických arkád. Samozrejmosťou je naša lokálna pýcha menom Beat Saber, ale nemenej vyhľadávaným sa stal aj Tetris Effect, či prípadne Superhot. U posledného menovaného diela, ktoré vlastne vzniklo takpovediac úplnou náhodou, sa teraz pristavím. Jeho základ, grafický art, ako aj pomaly letiace projektily zo zbraní, si za svoje zobralo štúdio Cloudhead Games, aby to celé premiešali s atraktívnou hudobnou kulisou a dnes rok starý výsledok opatrili názvom Pistol Whip. Práve naň sa teraz pozrieme v tradičnej textovej forme, a to prostredníctvom portu pre PlayStation VR.

Každá akcia je krajšia, ak je synchronizovaná

Klik pro zvětšení (Pistol Whip - recenze )

S portom podobne technicky nenáročnej arkády zo žánru rail-shooter (automatický pohyb) nemali autori príliš veľa práce, a tak samotnou otázkou, ktorú som si sám kládol pred spustením prvej úrovne, bolo; dokážu vo mne vzbudiť dostatočnú a dlhodobú pozornosť? Musím vám hneď takto v úvode recenzie povedať, že sa im to naozaj podarilo. Pistol Whip je s prehľadom adeptom na jednu z najlepších rytmických FPS hier, akú si vôbec na PlayStation VR máte možnosť zaobstarať, keďže ponúka veľa muziky za málo peňazí ( v istom slova zmysle je toto prirovnanie viac ako trefné). O výrazne elektronický soundtrack sa v tomto prípade postarali umelci fungujúci pod vydavateľstvom formátu Kannibalen Records, a to konkrétne Apashe, HVDES, a Black Tiger Sex Machine. Tento zoznam bude všetkým znalcom asi adekvátnym dôvodom, prečo sa do Pistol Whip zapozerať viac než len na pár minút.

Efektné a zábavné

Klik pro zvětšení (Pistol Whip - recenze )

A o čom to teda v praxi celé je? Hráč s helmou na hlave a aspoň jedným Move ovládačom v ruke (to je ten old-gen kornút s blikajúcim kopčekom zmrzliny na konci) si vyberie jednu z viac než desiatich úrovní a hurá do akcie. Každý level sa od seba odlišuje snáď len farebnou scenériou a sem tam nejakým tým grafickým prvkom spojeným s filmovou tematikou (príliš sa tu vsádza na efekt menom 007, čo mne ako fanúšikovi agenta s povolením zabíjať vôbec neprekážalo) a logicky aj spomínanou hudobnou kulisou. Následne ste vrhnutí vpred po koľajnici idúcej neustále rovno a do cesty sú vám kladené dve formy prekážok. Tú prvú zabezpečuje samotná kulisa, kde sa musíte vyhýbať pevným objektom (zohnúť sa, nakloniť do strany a tak ďalej a tak podobne) a tú druhú naopak nepriatelia so zbraňou v ruke. Ich snahou je vás zlikvidovať a aby to mali o niečo jednoduchšie, vynárajú sa doslova z každého rohu ako gašparko z krabičky s naťahovacím mechanizmom.

Frenetické

Klik pro zvětšení (Pistol Whip - recenze )

Vašou úlohou je v často v šialenom tempe strieľať na všetky strany tak, aby ste eliminovali prichádzajúcu hrozbu presne v momente, keď sa zjaví (to je ideálny scenár), alebo napravili oneskorenie prípadným uhnutím sa projektilu vystrelenému z hlavne protivníkov. Každý jeden zásah do tela súpera je zároveň reakciou na tón v hudobnej kulise, čo nám vytvára onen vyššie uvádzaný efekt s názvom Beat Saber. Všetko to do seba zapadá najviac v momente, kedy sa vám darí neurobiť ani jednu chybu a práve vtedy vás Pistol Whip začne baviť vôbec najviac. Súperi sa odlišujú len vo forme ochranných prvkov (helma, vesta alebo kompletný oblek), čo ich likvidáciu môže komplikovať a postup výstrelov násobiť. Čím viac úspešných zásahov máte, o to lepšie skóre sa vám na obrazovke načíta a akési násobenie toho najlepšieho je spojené aj s výberom náročnosti pred spustením danej úrovne. Je síce veľa faktorov, aké môžu dobre rozbehnutú partiu v tejto akčnej hre pokaziť, ale našťastie do nich nespadá zle reagujúca periféria Move.

Nastavenie

Veľmi dôležitým aspektom v dlho trvajúcej zábave s Pistol Whip je komplexná schéma nastavenia. Menej zdatný kovboj si tu môže aktivovať automatické zameriavanie, vypnúť prekážky alebo nastaviť nesmrteľnosť (inak vás súperi skolia po dvoch zásahoch idúcich tesne za sebou). Naopak ten, kto by chcel zažiť skutočnú výzvu a zlepšiť si svoje motorické schopnosti, má priestor na plne manuálny chod hry a o to náročnejšiu, ale stále zábavnú, arkádu na dlhé hodiny. Je škoda, že PSVR neponúka podobne koncipovaných a kvalitných arkád oveľa viac, preto vám milovníkom rytmických akčných VR značiek odporúčam neváhať chopiť sa jednej jedinej zbrane v značke Pistol Whip.



Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.

Klik pro zvětšení (Pistol Whip - recenze )

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)

SKVĚLÉ
80%
CZECHGAMER
Akčná jazda, na akú len tak nezabudnete

CGwillWin