Truck & Logistics Simulator

Truck & Logistics Simulator - recenze
Truck & Logistics Simulator - recenze
12:00, 08.07.2020

V dnešní recenzi se podíváme na další z řady simulací, která v těchto dnech vychází na platformách PC a Nintendo Switch. Jedná se o titul Truck & Logistics Simulator a jak již název napovídá, na své si přijdou všichni fanoušci logistiky, kamioňáci a podobně naladění hráči. Jestli se vyplatí o tomto kousku z dílny vývojářů ze Simula Games uvažovat, se pokusím rozlousknout na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Truck & Logistics Simulator - recenze)

Kamióny v kapse?

Ano, sem tam na našich herních zařízeních narazíte na nějaký ten simulátor kamiónů, nicméně titul Truck & Logistics Simulator se rozhodl jít dál a snaží se pokrýt celý logistický proces doručovaní rozličných zásilek. Počínaje samotnou nakládkou, přes fázi doručení až po precizní předání. To zní lákavě, že? A to vezměte v potaz, že ve hře je aktuálně k dispozici celkem 24 vozidel, které lze plně obsluhovat a se kterými se bude nutno pro hladký postup hrou obeznámit. Čekají na vás tak populární "ještěrky", velké nakladače i kontejnerové speciály, pomocí kterých připravíte vždy svůj náklad na cestu do cílové destinace. Podle zvoleného vozidla se pak také liší ovládací prvky, tak je určitě vhodné, věnovat se rozdílům a naučit se jezdit skutečně se vším.

Benzínky a opravny

Každé z vámi pořízených vozidel kromě ukazatele hladiny paliva v nádrži navíc disponuje i ukazatelem poškození, které má i jistý vliv na samotnou pozdější jízdu, takže není na škodu čas od času zavítat do opravny, případně na benzínku doplnit nějaký ten litřík nafty. Na své si přijdou i příznivci pohledu zevnitř kabiny, kterou zajisté uvítáte při jízdě s kamiony či dalšími rozměrnými vozidly. Logicky poté nechybí ani pohled "za autem". se kterým komfortně odřídíte trasy s dodávkami či menšími náklaďáky. Zapnout si můžete i boční zrcátka, nicméně minimálně v testované verzi na Nintendo Switch příliš nepočítejte s tím, že byste v nich viděli nějaké detaily. Obraz v zrcátkách je silně osekaný vzhledem k možnostem hardware a je v kontrastu s okolní grafikou skutečně ošklivý, o tom žádná.

Polaďte to

Co bych určitě vyzdvihl, je míra detailů, které si můžete upravit po koupi nového vozidla. Samozřejmostí je úprava barvy karosérie, nechybí však ani nastavení barvy "budíků", úrovně zatmavení oken či typ žárovek ve světlech, takže si zde vyhrají skutečně všichni a budete si moci vytvořit káru svých snů. Jakmile si tedy pořídíte své první vozidlo a upravíte jej k obrazu svému, můžete se po hlavě vrhnout do plnění zakázek, kterých na vás v herním světě čeká skutečně pořádná porce. Pro jejich získání stačí najet do určeného pole a poté si jen vybrat typ nákladu a cílovou lokaci, kam buď křehký (a samozřejmě lépe placený) nebo klasický náklad povezete. Po nakládce již můžete bezstarostně vyrazit po naznačené trase, kterou vykresluje GPS na drobné mapě rudou barvou.

Pěkně v pohodě

Na hře se mi líbí především to, že zde nejste nikterak tlačeni časovým limitem a nezáleží na tom, za jak dlouho se do cíle dokodrcáte, takže si každý může hrát svým tempem. Dle mého se jedná skutečně o parádní kousek pro Switch, jelikož v praxi mé hraní často vypadalo tak, že když jsem měl volnou půlhodinku, odjel jsem si s uspokojením dvě zakázky, trochu přivydělal na rozšíření mého vozového parku a zase konzoli odložil. Poměrně solidně jsou i nastaveny ceny byť i těch nejdražších vozidel, takže za pár hodin můžete disponovat již parádní flotilou. Samozřejmě závisí na délce jezděných tras, které vám do kasičky přisypou více peněz, nicméně stále záleží na vás, co se rozhodnete zrovna vzít.

Než to přejedete...

Co se týče okolního světa, tak jak jsem již nastínil, nejedná se o nikterak špatně odvedenou práci. Svět je relativně veliký a i když se po čase může dostavit pocit vkrádajícího se stereotypu opakujících se tras, nejedná se o nic děsivého. Poněkud úsměvně na mě pak působilo chování ostatních řidičů, křižujících herní mapu. Nezřídka totiž narazíte na cukající se auta, která nemají problém vás solidně vybrzdit v nejnevhodnější chvíli, například v zatáčce či v tunelu. A vzhledem k tomu, že doprava je ve hře poměrně hustá, narazit na podobné situace není žádný velký problém. Na druhou stranu tito AI řidiči striktně dodržují dopravní předpisy, stojí na červených a používají blinkry ve správný moment. Menším škraloupkem je to, že vy většinou pravděpodobně ne, nicméně za toto chování nejste nikterak penalizováni. To by hře určitě prospělo a ospravedlnilo tak více název Simulator.

Nejste v tom sami

Kromě hry jednoho hráče je v současné době k dispozici i multiplayer, a to rovnou napříč platformami. Ten podporuje hraní až dvaceti hráčů současně a je nutno podotknout, že šlape naprosto výborně, připojování do hry je rychlé a odezva velmi slušná. Můžete se tak vrhnout do kooperativních zakázek v konvojích či jinak spolupracovat s ostatními hráči. Oba režimy jsou propojeny, k dispozici máte neustále vaši kasu s penězi a je tak jedno, jak zrovna hrajete. Často jsem se vrhal do hry více hráčů už jen pro ten pocit, že na někoho na dálnici zablikat či zatroubit o něco více umocňovalo pocit zaměstnance některé z kurýrních společností.

Odemkněte vše, co jde

Závěrem by se dalo říci, že ač se hra honosí přívlastkem Simulator, jedná se o velmi pohodovou záležitost na ukrácení dlouhé chvíle, která určitě dokáže zabavit i díky poměrně velkoryse nastavené ekonomice, která vás táhne neustále dál, dokud si neodemknete všechna vozidla. Navíc v kapesním provedení a s režimem hry pro více hráčů, co víc si přát? Uvidíme s čím dalším se autoři vytasí a jestli budou svůj titul podporovat a rozšiřovat i nadále. Kdyby ne, byla by to rozhodně škoda.

Za poskytnutí hry děkujeme společnosti Simula Games

Ceny hry Truck & Logistics Simulator srovnáte na Zboží.cz.

80%