SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - recenze
20:07, 23.06.2020

V dnešní recenzi se podíváme do hlubin titulu s ne úplně krátkým názvem, a sice SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated. Ten mají na svědomí vývojáři z týmu Purple Lamp Studios, kterým s vydáním notně pomohla společnost THQ. Jak již název napovídá, vydáme se do důvěrně známého prostředí animáku s houbou v hlavní roli a jestli se jedná o solidní relaxační záležitost ať už pro vás či pro vaše ratolesti, to se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated - recenze)

Znovu a mnohem propracovaněji

V první řadě musím uvést skutečnost, že ač jsem pár dílů kresleného Spongeboba měl tu čest se svými potomky shlédnout, zcela jistě se nepovažuji za nikterak skalního fanouška tohoto univerza. Na druhou stranu, postavy a prostředí je mi známo a když jsem zahlédl první střípky informací o tomto chystaném titulu, má pozornost se na něj začala upírat. Však roztomilých plošinovek není nikdy dost, nebo snad ano? V názvu samotném figuruje i jedno zajímavé slovíčko, a to Rehydrated. To v tomto případě neznačí nic menšího, než že se jedná o remasterovanou verzi hry SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom, která spatřila světlo světa již v roce 2003 na konzoli PlayStation 2. Po téměř dvou dekádách tedy slaví titul návrat a tak by bylo škoda, kdyby prošel jen pár kosmetickými úpravami. Nebojte se, je jich skutečně dost a hra tak nyní cílí na současné hráčské publikum, které by se s originálem ztotožňovalo asi o něco hůře.

Roboti jsou zlo

Co se zápletky týče, tak ta logicky zůstala nezměněná. V roli SpongeBoba i jeho přátel, Patricka a Sandy, kdy si užijete hlavně prvně jmenovaného hvězdicovitého kolegy, se vrhnete do poměrně jednoduchého příběhu, ve kterém hrají hlavní roli Planktonovi roboti, kteří se vymknou kontrole a začnou bezostyšně útočit na celý známý svět. A jak jinak, nezbývá než požádat o pomoc tým hrdinů, kteří si s hrozícím nebezpečím zcela jistě poradí. Co však již prošlo řádnou péčí, je bezesporu technologické zpracování hry, která je nyní skutečně velice podobná originálnímu komiksovému zpracování a chvilkami si tak můžete naprosto s přehledem připadat, že hrajete přímo v populárním animáku. Všechny postavy jsou skutečně věrny svým původním předlohám, jsou krásně rozanimovány, plné detailů a v neposlední řadě i nadabovány stejnými herci jako seriálová předloha. Splněný sen pro všechny fanoušky originálu, to bez diskuze. V tomto momentě by se dalo do hry i lehce rýpnout, jelikož z důvodu cílového zaměření především na mladší skupinu hráčů, by rozhodně neuškodila jistá forma lokalizace do naší mateřštiny, alespoň v podobě titulků, kdy by i děti mohly získat z příběhu mnohem více. Na druhou stranu angličtina v tomto případě není nikterak přehnaně složitá a můžete tak svému potomkovi s překlady pomoci. I to se počítá.

Skákej, sbírej, bojuj

Jelikož se jedná o čistokrevnou plošinovku, zajisté se ptáte, jak je na tom zpracování úrovní a jednotlivých překážek. Ano, vše je opět vybroušenější, detailní a původně solidně navržené úrovně si nastavenou laťku obtížnosti udržují přesně jako tehdy. Hra je rozdělena do několika lokací, které si odemykáte v rámci postupu buď za sběr zlatých obraceček, případně pomocí úkolů, které vás na dané místo pošlou. Obracečky získáváte jednak plněním úkolů a jednak také díky pečlivému průzkumu úrovní. Kromě těchto jsou k dispozici i důmyslně ukryté Patrickovy ponožky a kytičky, které se nacházejí prakticky všude a vypadávají i z nepřátel, na které na své pouti narazíte. Na některá místa v úrovních se dostanete pouze v kůži konkrétní postavičky, tak je nutno velmi často zvažovat, za koho hrát. V případě ne zcela správné volby lze poté využít autobusovou zastávku, na které lze své hrdiny přehodit. Během jednotlivých úrovní narazíte na klasické sekce zaměřené na skákaní po plošinkách, souboje s běžnými nepřáteli i silnějšími bossy ve kterých využijete i speciální útočná komba jednotlivých postav. Kromě skákání a soubojů se občas zapotí i vaše reflexy, potažmo i šedá kůra mozková v rámci řešení vydařených puzzlů, které vás nejednou dokáží zaseknout na dobu delší, než by bylo zdrávo.

Úplná brnkačka to nebude

Díky promyšlenému designu úrovní nepočítejte s tím, že vše objevíte a posbíráte v rámci nějakého speedrunu či na první dobrou. Do některých levelů je nutno se vracet po odemknutí nových schopností, které vám umožní dostat se na původně nedostupná místa a získat tak další předměty, které budou potřeba pro stoprocentní dokončení hry. K závěru jsem se dostal po zhruba týdnu hraní po večerech, takže si pro splnění tohoto cíle vyšetřete nějakých dvanáct hodin. V případě, že však budete usilovat například o platinovou trofej, pár hodin si určitě připočtěte. Nejedná se tak o nikterak krátkou jednohubku, což je také určitě fajn. Jak jsem již zmínil, ač se nejedná o nikterak extra složitou záležitost, v některých úrovních vás jisté pasáže dokáží potrápit a v těchto momentech jsem většinou volil menší pauzu a návrat do hry po jisté porci uklidnění, doprovázené slovy „vždyť je to pro děti...“.

Solidní zážitek

Pevně tak věřím, že ať jste již fanoušky nebo ne, případně máte po ruce někoho z nastupující generace hráčů nebo byste zkrátka rádi vyzkoušeli čistokrevnou plošinovku ze staré školy, určitě neváhejte a zavítejte do světa SpongeBoba. Nudit se určitě nebudete a na několika místech se i zasmějete. SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated je totiž kromě jiného prošpikován i řadou vtipných dialogů, které zaručeně pobaví. A jestli by vás zajímalo, jestli nechybí ani multiplayer, tak vězte, že se s parťákem můžete pustit do likvidace vln nepřátel, což rozhodně také není zcela k zahození.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti THQ Nordic

Ceny hry SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated srovnáte na Zboží.cz.

80%