Bubble Bobble 4 Friends

Bubble Bobble 4 Friends - recenze
Bubble Bobble 4 Friends - recenze
12:00, 12.08.2020

Japonská spoločnosť Taito je na scéne už viac než šesťdesiat rokov a keďže začínala v čase, kedy sa hry ako také len transformovali z nejakej tradičnej formy "hračiek" do interaktívnej zábavy v podobe hracích automatov, asi vás teraz nijako nešokujem nasledujúcou informáciou. Z dielne ich arkádových debničiek vzišli také názvy ako Space Invaders, Bubble Bobble, Arkanoid a Darius. Práve druhá menovaná séria sa v súčasnosti dočkala regulárnej štvrtej časti, na ktorú som sa s radosťou pozrel prostredníctvom konzole Nintendo Switch, v ktorej prípade ide dokonca o exkluzivitu.

Nemenná pointa...

Klik pro zvětšení (Bubble Bobble 4 Friends - recenze)

Začnem trocha na nostalgickej vlne, ktorá pochopiteľne zasiahne hlavne pamätníkov roku 1986, kedy sa objavila originálna verzia Bubble Bobble. Tá je totižto súčasťou tejto kooperačnej edície v úplne novom grafickom kabáte a so silným napojením na čaro Nintendo kultúry. V základe sa však okolo hrateľnosti nič vlastne nemení. Či už si zvolíte cestu osamoteného hrania s jedným dráčikom (hlavný hrdina), alebo siahnete po lokálnom multiplayer moduse pre celkovo štyroch hráčov (dnes to všetci radi nazývajú kooperáciou na gauči), pointou ostáva zabaliť všetkých nepriateľov na mape do bubliniek. Tie sú totižto jedinou zárukou, že sa váš hrdina nezraní pri kontakte s nimi a práve pomocou týchto bublín následne môžete stúpať naprieč podlažiami, to všetko v stovke unikátnych 2D úrovní.

Zlý čarodej menom Bonner a jeho kohorta zločincov

Dejová linka sa dá len sotva definovať ako nejaký sofistikovaný výtvor plný zvratov, ostatne skutočnosť, že Bubble Bobble 4 Friends vyšiel na v súčasnosti nesmierne populárny systém Switch, neznamená, že chce tratiť to, čo túto sériu definovalo na konci osemdesiatych rokov. Máme tu teda pár vyhrážok z úst nebezpečného čarodeja a jeho skupinku nájomných prisluhovačov, ktorých vám koncept bude sypať pod nohy a je len na vás, ako rýchlo nájdete tú správnu cestu vpred. Dostať sa čo najvyššie, vyhubiť pritom všetkých nepriateľov a to v čo najkratšom čase, aby sa to odrazilo na finálnom hodnotení. Touto prostou vetou by sa dala charakterizovať pointa celej hrateľnosti a nič na tom asi nezmení ani integrácia nových schopností drakov, špeciálne bomby a oveľa komplexnejšia postupnosť terénom. Stále z toho jednoducho žiari to čaro obrovských automatov umiestnených doprostred bizarných podnikov z čias dnes už neexistujúceho Československa.

Vývojári už teraz sľubujú aj free DLC obsah, ktorý príde neskôr v tomto roku

Každých desať úrovní z tej spomínanej stovky levelov má hráč možnosť stretnúť sa s bosom, ktorého následná eliminácia prináša šancu vylepšiť si schopnosti samotného draka. Táto novinka mi osobne prišla dostatočne atraktívna na to, aby dokázala opodstatniť existenciu opakovanej recyklácie inak maximálne jednoduchého základu, na ktorom vo výsledku značka Bubble Bobble stavia. Dosť však zamrzí absencia akéhokoľvek "VS" modusu, kde by ste mohli zmerať svoje sily s kamarátmi na jednej obrazovke, či už cez TV alebo handheld režim a rovnako tak totálne ignorovanie online schémy. Všetko je ladené do tradičnej kooperácie, čo je podľa môjho názoru premárnený potenciál. Kde ale naopak dávam onen povestný palec hore, je citlivé skĺbenie 3D animácie postáv s rýdzou 2D plochou. Všetko vyzerá v akcii plynulo, aj pri hromadných explóziách beží snímkovanie stabilne bez akýchkoľvek výraznejších výkyvov.

Prehnaná cenovka?

Čokoľvek takto staré, nehľadiac na snahu o grafickú inováciu, vyvoláva vždy isté otázky o adekvátnej cenovke. Bubble Bobble 4 Friends na Nintendo Switch si v tomto smere rozhodne nechce hrať na nejakom indie piesku, kde sa platí almužna za vstup do desiatok hodín zábavy, každopádne s vedomím o prísľube dodatočných expanzií, za ktoré si vydavateľ už peniaze pýtať nebude, vám pokojne tento nákup schválim. Ide totižto o krásne zachytený moment z videohernej histórie, ktorý funguje aj v roku 2020 a navyše ponúka zábavnú kooperáciu a niekoľko menších, ale cez to všetko dobre fungujúcich noviniek.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Taito

70%
Tieto staré bubliny len tak nespľasnú