Wartile

Wartile - recenze
Wartile - recenze
10:00, 12.12.2020

Sú tomu už viac než dva roky, čo sa z indie dielne spoločnosti Playwood Project vyplavila táto na prvý pohľad nesmierne atraktívna ťahová stratégia. Darmo sa, a to nielen vo svete hier, stále neopakuje niečo o tom, ako konzument jednoducho podľahne produktu už po očnom kontakte s ním a presne tento scenár som zažil aj pri prvom zoznámení sa s projektom Wartile. Jednak zbožňujem, ako asi na základe našich recenzií viete, koncept TBS, navyše som rovnako fanúšik originálne spracovaného artu a práve značka Wartile napĺňa obe tieto čaše až po okraj a to bez toho, aby ste v jeho útrobách strávili čo i len minútu reálneho času. Poďme sa teraz spoločne pozrieť, ako rozdielny výsledok sa môže dostaviť akonáhle sa prvotné nadšenie musí overiť v tradičnej gameplay forme.

Stolová videohra so silným závanom severskej mytológie

Klik pro zvětšení (Wartile - recenze)

O atraktívnosti prezentácie samotnej sa môžete presvedčiť z obrázkov alebo videí bez toho, aby som vám musel ponúkať nejaký hĺbkový rozbor. Wartile jednoducho vyzerá ako interaktívna stolová hra zložená z ručne vyrobených drevených kulís, niečo na štýl diorámy. Jej príbeh ťaží z nórskej mytológie, a preto ak milujete Vikingov a všetko s nimi spojené, určite si pridajte ďalší plusový bod na zoznam. Strategická hra však má, nezávisle na tom ako vyzerá, ponúkať predovšetkým komplexnú hrateľnosť a hlavne poriadny kus neľahkej výzvy. Na tento dôležitý atribút si dávam pri testovaní takto orientovaných konceptov videohier vždy dobrý pozor a často sa stáva presne to, čo sa stalo aj u hodnotenia tejto navonok atraktívnej značky. Pritom nápad spojiť klasické ťahy s prvkami real-time súbojov neznie vôbec zle, horšie na tom už ale je samotné prevedenie. Ako to celé funguje? Stačí, aby ste sa po klasickom postupe naprieč šachovnicou priblížili k nejakému nepriateľovi a vaša jednotka Vikingov začne na súpera automaticky útočiť bez toho, aby ste si mohli vopred naplánovať hlbší proces okolo stratégie.

Karty, všade samé karty...

Klik pro zvětšení (Wartile - recenze)

Súboje a ich prepojenie na taktiku podliehajú výberu špeciálnych kariet. Ich škála je síce pestrá a sama o sebe evokuje priestor na taktizovanie, a teda aj neustály kalkul ako uchopiť jednotlivé súboje. Toto všetko určite nechcem nijako kritizovať, keďže samo o sebe to autori spracovali dobre a v niektorých pasážach to dokonca funguje uspokojivo, problém však nastáva z dlhodobého pohľadu. Čím viac súbojom máte za sebou, o to väčší pocit stereotypu na vás začne padať ako jemné letné mrholenie. Boj totižto môžete po väčšinu času s úspechom ukončiť aj na základe opakovaného vykladania jednej a tej istej karty, čím sa nepriamo odsúdite na postupné znechutenie a nudu. Wartile síce pekne vyzerá, ale akcie sú až prehnane povrchné, po taktickej stránke, a za úspechom sa neskrýva žiadna náročnejšia snaha prekonať umelú inteligenciu. Je úplne jedno, že jednotlivé postavy podliehajú nejakej vývojovej RPG linke a príbeh nesmrdí povrchnosťou, keď hrateľnosť nedokáže vytvoriť poriadne tempo. Ruka v ruke tu teda nakoniec to povestné žezlo záujmu preberá repetitívnosť a to je u takto navonok komplexného konceptu veľký problém.

Trhá mi to srdce

Klik pro zvětšení (Wartile - recenze)

Je to pre mňa osobne zmar hodnotiť hru, ktorá po technickej stránke vyzerá ako adept na silné odporúčania. Dokonca aj hudobný part krásne dotvára unikátnu atmosféru týchto priam žijúcich drevených výjavov a aby toho nebolo málo, tak testovaný port pre konzolu PlayStation 4 je v zmysle ovládania rovnako podarený. Všetko ale stroskotáva na plytkej hrateľnosti. V prípade, ak by ste Wartile brali skôr ako nejakú vstupenku do sveta jemne modifikovaného žánru TBS, určite by to bol pre vás vhodný variant (tá prezentácia je naozaj úžasná), ale ak spadáte do skúsenejšieho publika a takto ladené stratégie máte už dávno takpovediac v malíčku, projekt firmy Playwood by pre vás bol pravdepodobne silným sklamaním. Treba si teda vo finále ujasniť svoje priority, keďže mi je proti srsti zhodiť takto unikátnu videohru, ktorá by sa pokojne uživila ako virtuálny exponát v umeleckej zbierke nejakého múzea. Pri zadávaní finálnych percent preto tlačím takpovediac na plyn hlavne na základe všetkých tých kladov, ktoré som vyššie uviedol.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Playwood Project

Klik pro zvětšení (Wartile - recenze)

60%