God of War: Karetní Hra

God of War: Karetní Hra - recenze
God of War: Karetní Hra - recenze
12:00, 14.03.2020

Keď sa v roku 2005 zrodila táto legenda, mozoľovité ruky štúdia Santa Monica ani len netušili, že započali akúsi slávnu epochu a na stôl vyložili silné exkluzívne eso pre niekoľko generačný systém PlayStation. Táto pomyselná kartička s ikonickým hrdinom Kratosom sa od tej doby až dodnes objavila pred očami konzumentov celkovo už štrnásťkrát a v drvivej väčšine bola schopná zarobiť nemalé sumy peňazí. Tou vôbec poslednou "epizódou" a zároveň aj predlohou pre originálnu kartovú hru (toľko k symbolike lesklého papieru) sa stal prostoduchý názov God of War z roku 2018, ktorým sa konzola PlayStation 4 zaradila do povedomia mnohých z vás. Podhubie pre ďalšie ťahanie zlatých mincí bolo jasne dané a jeden exemplár, čiže testovacia vzorka, si našla cestu aj do našej redakcie.

Už ste sa niekedy pokúšali useknúť hydre hlavu pomocou karty?

Klik pro zvětšení (God of War: Karetní Hra - recenze)

Nemyslím si, že čo i len jeden skalný milovník tejto akčnej adventúrky so silným príklonom do hack and slash potrebuje čítať nejaké recenzie, aby vedel, že kartovú hru s názvom svojho obľúbeného univerza jednoducho musí mať. Aj preto som sa ja sám s recenziou v tomto prípade nijako zvlášť neponáhľal a skôr som sa zameral na otestovanie novej práce Fela Barrosa (Narcos: desková hra) z hľadiska trvácnosti. V prípade, že je pre vás samotný svet vytvorený okolo Kratosa istou neznámou pôdou, nevidím jediný dôvod, prečo by ste mali byť potencionálnym zákazníkom pre nákup tejto rýdzo komerčnej produkcie. Celá jej aura sa totižto krúti práve okolo predlohy a keďže samotná spoločnosť SONY si svoje interné exkluzivity pochopiteľne stráži, vývoj podobne ladených spoločenských hier naráža na isté limity v kreatívnosti, a to hlavne pri snahe sa odlíšiť od zbytku konkurencie.

Mytológia, vikingovia, chlapec bez mena...

Ústredná dvojka hlavných hrdinov, teda Kratos a jeho syn Atreus, sú pochopiteľne pevnou súčasťou sekcie hrateľných postáv, ale okrem nich vám autori dávajú šancu si vyskúšať boj za Freyu, vtipného Mimira či bratov Broka a Sindrima. Fakticky totižto hráč nepreberá výhradne len jeden charakter, čím sa tvorba dejovej linky stáča k čarodejke menom Norn. Prostredníctvom jej veštenia sa snažíte prepracovať cez epizódy plné epických bitiek s rôznymi protivníkmi, na konci čoho vás čaká tradične jeden ultra silný boss. Pointa? Dotiahnuť svoj zámer až do sladkého Ragnaröku a ak je to možné, s čo najčistejším štítom. Z opisu vyššie ste správne vydedukovali prítomnosť jemne primitívnych pravidiel, ktoré pochopíte takmer okamžite a stačí absolvovať jednu testovaciu partiu a inak dosť tenký manuál k hre už nebude nutné nikdy otvoriť. Ak teda celá herná predloha God of War symbolizuje oddychovú sekačku bez výraznej taktiky, tak presne v tomto duchu je spracovaná aj jej stolová verzia.

Vec prístupná aj úplným začiatočníkom.

God of War: Karetní Hra je vo svojej podstate kooperačnou záležitosťou pre jedného až štyroch milovníkov severskej mytológie. Hnacím motorom je jej jednoduchosť v postupe, ako aj rýdzo účelová grafika kariet samotných. Po zamiešaní kariet jednotlivých scenárov si z nich vyčleníte dve rady (to symbolizuje nutnosť prejsť dvoma aktami) a o osude samotnej partie tak rozhoduje už ťahanie základných kariet a do istej miery aj osud. Každý má možnosť vykonať štyri akcie, čo začína braním kariet do počtu sedem, ktoré si musíte pekne roztriediť podľa funkcie a dosahu. Niektoré sú totižto určené na boj zblízka a iné zase na zásahy pomocou striel. Celá táto jednoduchá kostra v sebe nesie možnosť pohybu medzi kartami, násobeniu sily ich účinnosti, spustenie besnenia danej postavy a interakcie z pohľadu jednoduchého taktizovania. Akonáhle sa vám akcie minú, na rade je protistrana a ak sa jej podarí vám uštedriť dostatok úderov, je šanca rýchleho skonu pre daný scenár. Hlavnou taktikou je vždy myslenie na záverečný súboj so silným bossom, na ktorý si musíte šetriť vôbec tie najlepšie karty, inak nie je šanca, že by ste to zvládli s prstom v nose.

Spomienky na videohru.

Cez fakt, že som už dnes spomínaný a stále posledný diel hernej série God of War hral, jeho celkové prostredia a atmosféra vo mne nejakú nirvánu ani náhodou nedokázali naštartovať. No a presne z toho dôvodu som nebol nijako odviazaný ani z art pojatia jeho kartovej formy. To nás teraz vracia na úplný začiatok tohto textu, kde jasne deklarujem cieľovú skupinku zákazníkov, na ktorých kartová hra God of War vlastne cieli. Bez celej tej aury totižto ide len o nie práve zaujímavú Deckbuild verziu miliónovej licencie, ktorá by to sama o sebe vlastne nedotiahla asi vôbec nikam. Na celom balení, ktoré má mimochodom super riešený organizér kariet ako aj žetónov, doceňujem najviac jej prístupnosť pre neskúsených jedincov, ktorým však musí ísť na nôtu nielen značka God of War, ale hlavne severská mytológia ako taká. Kto sa potom už nevie dočkať ohlásenia novej časti tejto IP na prichádzajúcu konzolu PlayStation 5, môže si rozhodne aj takouto klasickou cestou skrátiť celé to čakanie.

Svižnosť obmeny hracej plochy radím k tomu lepšiemu, čo koncept ponúka.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Blackfire

60%