Sparklite

Sparklite - recenze
Sparklite - recenze
12:00, 14.01.2020

Ďalší deň a ďalšia recenzia na roguelite projekt? Áno, aj takto by sa dali stručne charakterizovať posledné týždne a mesiace v živote jedného novinára, ktorý si rok čo rok snaží dokázať, že pokryje väčšinu vydanej produkcie. Samozrejme, že ak dáme nafúknuté ego bokom a uvedomíme si koľko zbytočných indie vecí zaplavuje mesiac čo mesiac trh ako taký, nie je na moje vlastné predsavzatia dostatok atramentu v celom internetovom pere. Treba teda selektovať a aktuálne som pre vás vybral vcelku zaujímavú akčnú adventúrku Sparklite, ktorá nás spoločne zoberie do nebeských výšin.

Zemetrasenie mení hernú dosku častejšie, než by ste si želali.

Klik pro zvětšení (Sparklite - recenze)

Nebesá, lietajúce ostrovy, mestá, dedinky. Je jedno, ako to nazývate. Príbeh tejto top-down akcie s prímesou pixelart grafiky rozdelil žijúcu časť populácie do dvoch oblastí. Jedna, tá šťastnejšia, sa svojpomocne udomácnila v nebeských výšinách a tá druhá naopak trpí pod útlakom zemských otrasov. Chvenie mení zemskú dosku a zároveň tak aj hernú plochu tak, aby pre vás každé nové dobrodružstvo bolo vždy niečím iným a zaujímavým. Tento prvok sa vo svete roguelite koncepcie nestavia do ničoho unikátneho, vidíme to dnes a denne, avšak z tých značiek, čo sme aktuálny rok posadili na náš kameň mudrcov, ide Sparklite tou účelnejšou a efektnejšou 2D cestou.

Odkrývanie zahalenej mapy ako keby z oka vypadlo sérii The Legend of Zelda.

Klik pro zvětšení (Sparklite - recenze)

Rozprávame sa tu o štvorcom delení mapy. Jej jednotlivé časti sú, až do momentu vašej intervencie, veľkou neznámou a nech už je reč o akcii a súbojoch ako takých, alebo riešení jednoduchých hádaniek, všetko do seba zapadá na vlne obstojnej atmosféry. Hrateľnosť je dozaista silným odtlačkom inšpirácie v klasických JRPG tituloch z čias 16bit konzol, ktoré prostredníctvom detských čias utvárali aj moju vlastnú osobnosť. K takémuto zisteniu ma vedie určite aj podarená grafika plná efektných animácií. Ide o tie kúsky mozaiky, čo sa v deväťdesiatych rokoch považovali za istý vrchol. Pri takomto spodobnení sa však nemusíte báť žiadneho nemoderne toporného pohybu hlavnej postavy. Všetko je totižto vyladené pre súčasné potreby.

Široká škála zbraní, od sečných až po strelné.

Klik pro zvětšení (Sparklite - recenze)

Aby ste ten nestabilný povrch zeme nelízali častejšie, než je zdravé (teda nezomierali), k ruke sú vám zbrane v boji na blízko ako aj na diaľku. Tu sa autori opäť nechali jemne inšpirovať slávnou konkurenciou (už vyššie spomenutá séria Zelda je stavebným kameňom), kde hráč spoznáva odlišnosť v taktike súperov a tú potom využíva vo svoj prospech. Toto je nosná časť hrateľnosti titulu Sparklite, keďže každá jedna časť mapy vám servíruje odlišných a, čo je dôležitejšie, aj zaujímavých súperov. Človek sa tak vždy teší, až sa mu podarí jeden part očistiť a preklenúť sa do ďalšieho. Nečakajte však, že vám tu niekto dá niečo zadarmo. Onen pocit vzrušenia a dobrodružstva je to totižto vykúpený trpkou skúsenosťou zo zomierania. Ale to už k danému konceptu tak nejako neodmysliteľne aj patrí.

Päť titánov sa rovná päť dôvod na plač.

Klik pro zvětšení (Sparklite - recenze)

Spoločnosť Red Blue Games dokázala vytvoriť, aj na svoje možnosti, slušnú poklonu klasikám retro doby (myslím tým staré dobré deväťdesiatky), avšak ani oni sa nevyhli pár zásadným chybám. Nikoho neteší, ak sa mu pod ortieľ podpíše zásah od súpera, ktorý vlastne ani nie je na obrazovke a v danom čase sa nachádza v ďalšom okne mimo toho aktuálneho. Tento nedostatok sa často postaral aj o môj vlastný skon a pritom by bolo možné ho úplne jednoducho eliminovať. Ďalším políčkom do sekcie nespravodlivosti je presila v podobe ľadových súperov. Stačí, aby vás obkľúčila dvojica "mrazničiek" a razom prichádza k nezvratnému zacykleniu, na konci čoho sa nehybne váľate po zemi. Cez to všetko oceňujem nápadité súboje s päticou hlavných šéfov jednotlivých oblastí, ktorí znamenajú dozaista férovú výzvu.

Sparklite by sa dal nazvať priemerným titulom s pár svetlými momentkami, čo trocha stráca dych až pri bližšom preskúmaní. Jeho obsahom je totižto niekoľko nepríjemných chybičiek až chýb, ktoré postupom času degradujú inak slušne zavedenú hrateľnosť. Aj napriek tomu sa však táto akčná adventúra dá označiť za to lepšie z pixelart portfólia roku 2019. Pokiaľ teda máte radi koncept roguelite a zvlášť efektne spracovanú, ba miestami až umeleckú grafiku z kostičiek, nevidím dôvod, prečo by ste mali práve tento titul vynechať. Testovaná verzia pre Nintendo Switch ostatne ponúka svoje špecifické pohodlie a verte tomu, že koncové číslo nabralo svoj objem aj pre fakt, že som hru mohol testovať vo vyhriatej posteli a s prekríženými nohami.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Red Blue Games

Klik pro zvětšení (Sparklite - recenze)

60%