Ghostbusters: The Video Game Remastered

Ghostbusters: The Video Game Remastered - recenze
12:00, 29.10.2019

V dnešní recenzi zabrouzdáme do vod remasterů, jejichž nejčerstvějším přírůstkem na moderních zařízeních není nic menšího, než upravená verze původního vydání titulu Ghostbusters: The Video Game z roku 2009. Jak je patrné, opět tak zavítáme do duchařského prostředí, které nepochybně alespoň částečně zasáhlo každého z nás, jelikož filmová série, ze které hra vychází, byla ve své době nesmírně populární. Kdyby však někdo neměl potuchy ani o notoricky známém popěvku ústřední písně, minimálně se setkal s reklamou na jeden z vozů rumunské provenience, který si jej zlehka upravil pro své účely. Inu, pojďme se tedy společně podívat na návrat Krotitelů duchů, kteří nyní zamířili na naše konzole a PC ve hře Ghostbusters: The Video Game Remastered.

Klik pro zvětšení (Ghostbusters: The Video Game Remastered - recenze)

Každý je jiný, ale svůj

Herní události jsou datovány do období zhruba dva roky po druhém díle, takže se nejedná o klasické videoherní zpracování daného filmu, nýbrž hra zastává funkci jakéhosi pokračování. Kromě dobře známých filmových postav Petera, Egona, Ray a Winstona se tak ke slovu dostává i váš vlastní hrdina, který se po boku čtyř světoběžníků na duchařském poli vydává do střetů s nadpřirozenem. V rámci seznámení se s ovládáním a herními možnostmi zavítáte na výstavu Gozera, dobře známého démona z filmového zpracování. Ten se samozřejmě příliš nezměnil a New Yorku, potažmo celému světu tak hrozí totální zkáza. Je na čase zavolat... Krotitele duchů!

Duchové, kam se podíváš

Úvod do hry bychom tak měli za sebou a nyní již k samotné hratelnosti. Celý titul byl pozměněn pouze vizuálně, vše ostatní zůstalo „při starém“. Hra nám tak servíruje sadu příběh posunujících misí, ve kterých je vaším úkolem zpravidla po cestě sprovodit z našeho světa pár běžných nepřátel v poměrně jednoduchých soubojích, přičemž některé mise na konci prezentují nějakého toho bosse. K dispozici pak máte vybavení známé z filmových pláten, takže si dosytosti užijete své protonové zbraně, sloužící k „vysátí“ duchovy energie a poté ke spoutání ducha a jeho nasměřování do připravené pasti. Během spoutání lze navíc s duchem manipulovat, a to jak jemně, tak i poměrně hrubě, kdy jej lze solidně omlátit o strop, zdi, či předměty, které jsou po ruce. A věřte, že takový omráčený duch je do pasti lapen mnohem snadněji než ten, který má tendenci se vzpírat a neustále létat do bezpečí. V rámci příběhu zavítáte na spoustu známých míst, takže si užijete pobyt na své základně, zavítáte do galerie či se utkáte s monstry v soubojích na střechách newyorských mrakodrapů. Mezi nepřáteli se také nachází spousta ikonických protivníků, jako je obří nafukovací panák s čepičkou Stay Puff, oblíbený zelený Slimer, Vigo (Metla Moldávie) či knihovnice, čekající na to, až ji pokoříte svým arzenálem.

Skromná výbava

Vaše vybavení můžete za peníze, vydělané likvidací duchů a dokončováním misí, vylepšovat na několika úrovních. K dispozici je řada vychytávek jako rychlejší vyhození pasti, větší kapacita energie ve zbrani či přesnější zaměření zdroje paranormální aktivity, ke kterému využíváte speciální brýle. Díky nim si také vytváříte vlastní bestiář, sestavený ze všech stvoření, na které narazíte a které dokážete zanalyzovat. Jako bonus poslouží i při hledání sběratelských předmětů, které byste jinak hledali ve hře marně. Rozhodně doporučuji nešetřit na hlavní zbrani, jelikož v základu se poměrně rychle přehřívá a její kapacita není nikterak závratná. Dost často tak musíte „upouštět tlak“, abyste se uprostřed delšího souboje najednou neocitli bezbranní.

Neustálé souboje

Jak jsem již zmínil, postup jednotlivými misemi je poměrně jednotvárný a jedná se tak patrně o nejvíce limitující faktor jinak velice povedené herní záležitosti. Výsledkem tak je, že se sice díky dobře napsanému příběhu a hlavně autenticky zpracovanému světu Ghostbusters cítíte při průzkumu nových věcí fajn, nicméně to, že většinu času strávíte v podstatě v neustále stejných a poměrně nudných soubojích, to je prostě holý fakt. Ano, postupně si sice odemykáte různé alternativní zbraňové módy, to však zábavu okoření vždy pouze na chvíli. Troufám si říci, že po objevení všech prvků a mechanik, které hra nabízí, upadne u mnoha hráčů do stereotypu relativně brzy, což je určitě škoda. Co se obtížnosti týče, ani ta není nastavena na bůhvíjak vysokou laťku a i když náhodou vaše postava zemře (ať už z důvodu špatně zvolené strategie nebo poměrně chaotické kamery), vždy se najde některý z kolegů, který vás dokáže vzkřísit a boj může pokračovat.

Složité? Ani ne.

Díky tomu je hra přístupná i mladšímu publiku, kterému můžete například z role rodiče v rámci diskuze povyprávět o této legendární filmové sérii, případně je seznámit i se samotným původním zpracováním při shlédnutí těchto „kultovek“. Oproti původní verzi je v remasteru vynechána multiplayerová část, která by měla být dodána v blízké budoucnosti poté, co projde patřičnými úpravami. Celkově by se dalo říci, že ač hra trpí lehkým nádechem dob minulých co se ovládání týče, vizuálně na tom po zvednutí rozlišení a vylepšení textur není vůbec špatně a ač rozhodně nemůže konkurovat současným grafickým šperkům, ostudu tato a ani zvuková stránka hře či autorům nedělá. Ghostbusters: The Video Game Remastered bych tedy doporučil převážně fanouškům původní předlohy, ovšem zajisté si tento počin užijí i hráči, kteří s Krotiteli duchů doposud neměli tu čest. Tak neváhejte a vyrazte za bubáky!

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sandbox Strategies

Ceny hry Ghostbusters the Video Game Remastered srovnáte na Zboží.cz.

65%