Astral Chain

Astral Chain - recenze
Astral Chain - recenze
12:00, 24.10.2019

Priznám sa, že môj vôbec prvý dojem krátko po ohlásení ďalšej značky z dielne PlatinumGames nebol dva razy nadšený. Jednak som Astral Chain považoval za akúsi šedú vatu, ktorou sa spomínaná a vysoko cenená firma musí nejako zabaviť, než sa im v trúbe dopečie oveľa väčší koláč a na hodinkách rozsvieti nápis Bayonetta 3, a potom zafungovali zase tie moje predsudky. Tak či onak, v obsahu a kvalite akčnej jazdy s trocha mystickým názvom Astral Chain som sa suverénne splietol, o čom vás pochopiteľne utvrdím v nasledujúcom texte.

Ako to do pekla robia?!

Klik pro zvětšení (Astral Chain - recenze)

Síce nepatrím do tej inak značne širokej diery plnej výhradne pozitívnych milovníkov tvorby PlatinumGames, avšak rozhodne by som pokrytecky klamal nespomenúť ich úžasný MadWorld, nezabudnuteľný ba až jedinečný Nier: Automata, či nateraz stále dvojdielnu hack-and-slash ságu Bayonetta. Dáme trocha bokom akési nadštandardné vzťahy, ktoré udržujú s Nintendom, aj keď si dobre uvedomujem dôležitosť tohto faktu, a prejdime rovno k ich obrovskému talentu. Nech už si totižto zoberú na paškál akúkoľvek tému a obalia ju do inak dosť obmedzujúcej žánrovej škatuľky, nakoniec z nich vypadne niečo unikátne a atmosférou jedinečné. Ako inak mám nazvať tú zmes pozitívnej zábavy, ktorá na mňa spadla už od prvej hodinky v hre Astral Chain?!

Pokémon, čo vám s radosťou uhryzne hlavu.

Píše sa rok 2078 a náš príbeh rozkvitá v centre metropoly zvanej "Archa". Jej bezpečnosť, po boku klasických policajných jednotiek s nadváhou, stráži aj jedna špecializovaná a pre verejnosť utajovaná, bez ktorej by ste nad ránom len ťažko spokojne cucali roh vankúša. Všade totižto číha potenciálne nebezpečenstvo v podobe otvorenia portálu do sveta krvilačných chimér. Tie spadajú do kategórie nadmieru násilnických príšer, s ktorými by mal problém aj vysoko trénovaný vojak. Našťastie si však sekcia dôstojníkov, kam spadá ústredné duo hrdinov Astral Chain, zvaná Neuron, dokáže pomocou modernej technológie čiastočne ochočiť vybrané vzorky chimér a špeciálnymi reťazami prevziať nad ich konaním kontrolu.

Kooperácia pre dvoch je dostupná, kedykoľvek vás prepadne znudená návšteva.

Astral Chain vypadol zo stroja plného skúsených dizajnérov, ktorých predchádzajúce výrobky nesú maximálny punc kvality. Aj preto je, teda minimálne podľa mňa, jeho hrateľnosť tak prirodzená a bez akýchkoľvek výkyvov v tempe. Po tom, ako si vyberiete a následne jemne upravíte ústrednú postavu (je tu prítomná základná gender sada), vás úvodné dve kapitoly dokonale zasvietia do možností tejto akčnej adventúrky. V rýchlosti tak pochopíte, ako sa pracuje po boku samotných pomocníkov na reťaziach a čo všetko tieto bytosti pri správne zvolenej taktike vlastne dokážu. Nejde totižto len o nejaký predĺžený meč k štandardnej policajnej výbave (ani náhodou to nie je myslené metaforicky), ale o komplexného partnera schopného rozseknúť trojpodlažný dom aj s bazénom.

V momente, kedy dostanete pocit, že to začína skĺzavať do stereotypu, prídu zaujímavé jazdy vo vozidlách, minihry a detektívna práca.

Možno mi to nebudete ani veriť, avšak pokiaľ vám Astral Chain padne do oka a prepadne vás túžba chcieť v ňom vyhrabať všetky skryté bonusy, herná doba sa môže natiahnuť pokojne až na 40 hodín čistého času. Isté uličky sci-fi archy sú pod zámkou progresu hlavných hrdinov ako aj ich pomocníkov, čo nás privádza k už spomenutej jemnej detektívnej práci. Iste, Astral Chain by sa vo finále dal s kľudom džentlmena označiť za ďalšiu divnú sekačku z Japonska, ktorá pod účelovo vybrúseným anime výzorom skrýva fakticky len pár prekvapení, avšak to by nebolo vôbec fér, ba naopak. PlatinumGames tu zúročilo svoje bohaté skúsenosti a prinieslo dlhotrvajúci epický príbeh s prídavkom fantázie a vhodnej elektro muziky.

Asi najviac vám môže prekážať často chaotická kamera, ktorú pri masových bitkách len ťažko skrotíte podľa svojich predstáv.

Zámerne som predchádzajúci text nevenoval spomienkam na originálne využité reťaze, ktoré spájajú vás, ako hlavného hrdinu, s vaším pomocníkom. A to z toho dôvodu, aby som vás nepripravil o postupné objavovanie zaujímavých schopností tohto celku, čo je tiež dôležitý part hry samotnej, avšak jednu vec vám predsa posuniem. Tá súvisí s bezchybne predvedeným ovládaním, ktoré samo o sebe síce sem tam narazí na chaos pri hromadných bojoch, avšak vo finále je rovnako kvalitné ako zvyšok obsahu. Akéhokoľvek súpera ste totižto schopní jednoducho pripútať reťazou o zem alebo podraziť pri jeho šialenom behu vašim smerom. Tieto momenty sú síce len okrajovo dôležité, avšak stále vysoko efektné a napojené na motiváciu.

Test prebehol výhradne v handheld režime, kde všetko bežalo viac ako bezchybne.

Nintendo Switch tak obdržal do vienka ďalšiu, síce nenápadnú ale o to viac cenenú, exkluzivitu, ktorá by sa mala stať súčasťou zbierky každého milovníka akčných sekačiek s originálne predvedeným pozadím. Nech už je reč o boji, príprave naň, grafike, hudbe alebo odmenách.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti JRC

86%
PlatinumGames už síce notoricky pozná svoj piesoček, ale cez to všetko je stále schopné prísť s niečím novým a zábavným