NBA 2K20

NBA 2K20 - recenze
NBA 2K20 - recenze
12:00, 14.10.2019

V dnešní recenzi se podíváme na palubovku letošního pokračování sportovní série NBA 2K, která se na naše obrazovky aktuálně dostává s číslovkou 20. V případě NBA 2K se vždy jedná o kvalitní, ne-li přímo nadprůměrně sportovní tituly, tak jen nezbývá, než doufat, že se i nejnovější pokračování z dílny vývojářů z Visual Concepts zařadí po bok svých předchůdců. Nebo se jedná naopak o krok špatným směrem? To se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (NBA 2K20 - recenze)

Změny? Ani ne...

Samotní autoři již během masírky před vydáním prohlašovali, jaké že to novinky nás čekají a na jaké vychytávky se můžeme těšit. Samozřejmě, o aktuálních soupiskách nikdo nemůže pochybovat a nechyběla ani ujištění, že se hra bude opět o něco lépe ovládat a lépe vypadat. Toto se ostatně děje v případě sportovních her každý rok a nikoho to snad již nedokáže překvapit. Ano, v tomto ohledu vývojáři své sliby splnili a celkovým zpracováním se opět o něco více blížíme k realitě. Na druhou stranu je ovšem nutno podotknout, že se nejedná o nikterak dramatické změny a pokud nejste dokonalým expertem na tuto herní sérii, rozdíly mezi loňským a letošním dílem budete na hřišti hledat patrně relativně dlouho a nejlépe za pomocí lupy. I když, abychom autorům jen nekřivdili, tak je pravda, že se opět můžete těšit i na nové animace a celkový pocit ze zpracování samotných hráčů je opět o kus dál. Pocit z hraní by se dal také bez problému přirovnat k NBA 2K19 a jestli jste hráli tento díl, budete na palubovce jako doma i letos.

Klik pro zvětšení (NBA 2K20 - recenze)

Váš "hrdina"

Kromě těchto kosmetických věcí si však zcela jistě všimnete toho, že do hry přibyla možnost naskočit do ženské ligy WNBA, takže co do volby týmu, zde si již vybere skutečně každý(á). Nyní se však již pojďme podívat na to, co nový díl nabízí po obsahové stránce, respektive, do jakých režimů se v rámci vašeho snažení můžete vrhnout. Patrně tím největším tahákem, byť rozhodně ne jediným, bude pravděpodobně mód kariéry My Career, který vás zavede do „příběhové“ části NBA2K20. Vše zde začíná tvorbou vašeho hráče, kterého můžete také ozdobit svým obličejem. Ten do hry dostanete pomocí aplikace v mobilním zařízení a musím podotknout, že minimálně v době psaní tohoto článku, se jedná o solidní martýrium. Samotná appka vypadá dobře, nicméně její funkcionalita v podobě přenosu vaší tváře do hry, to je jiná. Vaším úkolem je pomocí fotoaparátu nasnímat váš obličej z různých úhlů, poté jej uploadovat na server, odkud si jej díky propojení přes váš účet poté nahrajete do hry. Zní to jednoduše, nicméně mi to zabralo zhruba hodinu, než jsem byl schopen se ke své maličkosti na obrazovce propracovat a nutno říci, že výsledek byl poněkud rozpačitý, i když při zapojení pořádné porce představivosti by se daly jisté společné rysy najít. Poté vašemu hráči udělíte roli a rozdělíte body do jednotlivých vlastností, čímž vytvoříte základy, na kterých poté můžete stavět v průběhu samotného hraní. Co mi v případě tvorby vadilo, je skutečnost, že příjmení vašeho profíka je nutno vybrat z předdefinovaných, patrně vzhledem ke komentátorům. Takže mám se svým Tomem trošku smůlu a musel jsem sáhnout po co nejpodobnějším příjmení.

Klik pro zvětšení (NBA 2K20 - recenze)

Cesta ve stylu NBA

Příběhová část kariéry, kterou si vzal pod křídla LeBron James se svým studiem vám vydrží pár hodinek, po jejichž uplynutí se se svým vysokoškolským kapitánem dostáváte teprve na tu správnou úroveň a můžete s vaší postavou, které nikdo neřekne jinak než Che, vstoupit do některého z profi klubů, které vás draftují. Zároveň se dostanete i k možnosti zavítat do Neighborhoodu, ve kterém se to hemží doprovodnými aktivitami a který zároveň poslouží i jako vstupní brána k multiplayeru. Můžete si zde vyzkoušet zahrát discgolf, zaházet si na střešním hřišti či vytvořit pro sebe a své přátele klub, se kterým se poté vrhnete převálcovat své konkurenty v zápasech 3 na tři či 5 na 5. Příběh jako takový slouží spíše jen jako taková berlička pro opření celé kariéry, nicméně i přes pár mušek v jeho zpracování, se jedná o příjemné zpestření, které vás do hry přeci jen vtáhne více, než pouhé kliknutí na volbu režimu v hlavní nabídce. Vašeho basketbalistu si poté v rámci samotné kariéry můžete vylepšovat povedeným způsobem, kdy jste schopni jednou za čas vložit pár nových bodíků do těch činností, které vám při zápasech jdou nejlépe. Může se tak jednat o střely různých typů, styly bránění, doskoků a podobně.

Klik pro zvětšení (NBA 2K20 - recenze)

Můj tým potřebuje peníze jako sůl

Dalším režimem, ve kterém lze hrát, je My Team. V něm, jak již název napovídá, půjde o starost o váš klub. Jedná se o jakýsi ekvivalent k režimům HUT či FUT z hokejových a fotbalových záležitostí od EA. I zde se tak ke slovu dostávají nejrůznější kartičky, ať již ty hráčské, tak i bonusové, které vám skladbu vašeho týmu také mohou usnadnit. V tomto režimu se do hry dostávají samosebou i nákupy, přičemž balíčky karet lze pořizovat jak za herní měnu, tak i tu reálnou. Z tohoto důvodu se opět dostáváme do vod, zavánějící Pay-to-win modelem, který není příliš populární ani v ostatních hrách a umožňuje tak lidem, ochotným do hry investovat více peněz než je pouze pořizovací cena, získat převahu nad ostatními hráči. Kromě kartiček získaných těmito způsoby si lze k vylepšením dopomoci i v rámci herního „kasína“, ve kterém se po některých dílčích úspěších můžete zúčastnit jakési variace na klasický pinball, který vám náhodně přidělí nějaké ty odměny, případně si zatočíte kolem štěstí. Herní měna získává navíc uplatnění i v módu kariéry, kde ať odehrajete sebevětší počet utkání, ve kterých si povedete dobře, stejně „platícím“ hráčům dlouhou dobu nebudete sahat ani po kotníky. Sám nejsem zastáncem mikrotransakcí v jakékoliv podobě, i když se v pohodě dokáži přenést přes kosmetické věcičky. Vliv na vlastnosti jednotlivých hráčů mi ovšem vadí, to ne že ne. Dokud ovšem bude mezi příznivci těchto herních sérií dostatečný počet lidí, ochotných sypat do těchto titulů reálné peníze, bohužel se tohoto nešvaru asi jen tak nezbavíme.

Klik pro zvětšení (NBA 2K20 - recenze)

Manažeři mají také své

Komu by se nechtělo zabřednout do My Career ani My Team, má ještě možnost vyzkoušet mód My GM, který vás převtělí do role generálního manažera týmu. Ten tentokrát prošel několika úpravami a nedá se říci, že zrovna k lepšímu. Jakožto začínající manažer to totiž máte značně obtížné, jelikož se postupně musíte propracovat i k základním funkcím, jako je třeba výměna hráčů s ostatními týmy. Navíc jste v samotném řízeni značně omezeni i co se kupříkladu nastavení zápasů týče, takže tomuto režimu jsem nikterak na chuť nepřišel. Jako poslední, vynecháme-li možnost zahrát si rychlou hru, tu je My League, tedy možnost zahrát si svoji vlastní ligu. Tento naštěstí zůstal změnami nepolíben a jedná se tak o stejný a hlavně zážitek, který jsme měli možnost vyzkoušet i v minulém ročníku. Jak je vidět, možností jak hrát NBA 2K20 je spousta a je tak jen na vás, který typ si získá vaši největší pozornost.

Klik pro zvětšení (NBA 2K20 - recenze)

Víceméně jako vloni

Co se tedy samotných změn oproti loňskému ročníku týče, těch není mnoho. Ano, o něco vyšperkovanější grafika, pár nových animací a skutečnost, že se opět jedná pravděpodobně o nejvěrohodnější videoherní zpracování hry pod dvěma koši. Zvuková stránka je taktéž parádní, a to jak při hře jako takové, ve které slyšíte vrzání podrážek hráčů, pokřikování či povzbuzování fanoušků, tak i v pauzách, kdy se na palubovkách odehrává doprovodný program. Pro jednoznačné řečení, zdali nový ročník NBA 2K pořídit, je nutno brát v potaz následující podmínky. V případě, že jste ultra fanoušek této série a potřebujete mít k dispozici co nejaktuálnější obsah, do hry bez diskuze jděte. Jste příznivcem basketbalu jako takového a jeho převedením do herního světa jste buď úplně nebo aspoň delší dobu nepolíbeni? Opět říkám, pro vás je hra určena. Oproti tomu běžní hráči, kteří si dodnes užívají NBA 2K19 a hrají spíše pro relax, by koupi měli zvážit, jelikož novinek sice pár je, nicméně se nejedná o žádné z ranku – kvůli tomuto to musíš mít. A ruku na srdce, komu by se chtělo znovu zcela od píky levelovat vašeho hráče, do kterého jste vloni investovali už tolik času a námahy, případně reálných peněz vložených do herní měny? Všechna tato pro a proti je tedy před nákupem nutno zvážit. Herně je však na tom simulace od Visual Concepts stále dobře a uvidíme, jak uspěje proti konkurenci od EA, která dorazí později v letošním roce v podobě NBA Live 20.

Klik pro zvětšení (NBA 2K20 - recenze)

Ceny hry NBA 2K20 srovnáte na Zboží.cz.

Klik pro zvětšení (NBA 2K20 - recenze)