Type II

Type II - recenze
Type II - recenze
08:00, 03.11.2019

Na scéne s rýdzo mobilnou produkciou hier dnes vládne totálny free-to-play chaos. Časy, kedy ste sa nemuseli báť stiahnuť nejakú arkádu bez dôkladného čítania komentárov a sledovania hodnotení, sú dávno preč. Dnes tu máme zdanlivé free hry s prísľubom zaujímavej koncepcie, ktoré vás ale vo finále bombardujú spamom a odlišným výsledkom v zmysle kvality. Do tohto scenára aktuálne prišlo pražské štúdio Scorch Game, ktoré sa so svojím Type II pokúša spojiť zdanlivo nesúvisiace žánre.

Pekná grafika, slušné ovládanie a nie práve dokonalý zvuk.

Klik pro zvětšení (Type II - recenze)

Klik pro zvětšení (Type II - recenze)

Nie je snáď ikonickejšieho herného konceptu, ak je reč o mobilných telefónoch, a prípadne tabletoch, než Tower defense. Ten sa tu roky usadil v miliónoch (toto číslo nepreháňam) podobách a len máloktorá značka je ponúkaná inak než zadarmo. Ona ikonka "Free" je ale, ako dobre vieme, len lacným lákadlom na spustenie a neskoršie dodatočné pýtanie peňazí. Keď už by ste si konečne mysleli, že sa vám v telefóne otáča niečo dlhodobo zábavné a bez potreby platenia, zrazu na vás vyskočí ruský spam o predlžovaní penisu. Toto však nie je prípad značky Type, ktorú spomínaní lokálni vývojári opatrili nízkou cenovkou a skĺbením už uvedenej koncepcie strategickej obrany s akciou z prvej osoby. Ako to funguje?

Za každé čo najčistejšie zvládnutie úporného náporu nepriateľov vám rastie skóre ako aj počet nových obranných mechanizmov.

Klik pro zvětšení (Type II - recenze)

Klik pro zvětšení (Type II - recenze)

Do desiatok vesmírnych lokácií ste uvrhnutí ako obsluha útočnej mechanizácie. Pred samotným spustením jednotlivých vĺn protivníkov (ide o pomaly sa blížiace tanky rôznej veľkosti) si vyberiete obsadenie pevných bodov a do nich máte možnosť umiestniť rôzne automatické veže. Zo začiatku, kedy je v ponuke len pár štandardných guľometov, sa v tomto smere ani nedá nijako takticky vyžiť, avšak akonáhle si v neskoršej fáze odomknete nových pomocníkov (mraziace míny, plameňomety a podobne), začne onen koncept Tower defence dávať oveľa väčší zmysel. Neočakávajte však nič komplikované a už vôbec nie nejakú adaptáciu na šachovú partiu. Väčšinu užitočnej roboty aj tak musíte odviesť sami v kopule obrovského vrhača granátov a iných projektilov.

Krásna grafická stránka a dosť stereotypne pojatá herná náplň.

Klik pro zvětšení (Type II - recenze)

Klik pro zvětšení (Type II - recenze)

Pokiaľ by sme sa pozreli len na akúsi FPS časť, tak tu máte možnosť čiastočne voľnej kamery v zmysle otáčania guľometom, ktoré je doplnené poloautomatickým posunom po vopred danej koľajnici. Jednoducho, ak už vám súper prenikne cez vami rozložené veže a zároveň sa dostane mimo palebnej pozície, neostáva vám nič iné, než sa presunúť po koľajnici ďalej a začať opäť strieľať. Toto je vôbec tá, ak nerátam zaujímavé súboje s bossmi, najstereotypnejšia časť celého Type II, ktorej sa po čase jednoducho prejete. Osobne by som prijal oveľa väčšie variácie na druhy protivníkov, ktorí sa delia len v zmysle rýchlosti a postupu. Prakticky vás tu nemá čo šokovať a prekvapiť, keďže len neustále strieľate do jedného a toho istého bodu.

Vesmírna tematika a kulisa celkovo je na mobilnú značku prevedená viac ako slušne.

Vo finále ma Type II bavil asi najviac počas prechádzania prvej planéty, kedy som sa len zoznamoval s jeho mechanikou a tak nejakou dúfal v procesný vývoj možností. Ten sa však nedostavil, a tak si túto mobilnú arkádu pridajte do svojho zoznamu len v prípade, ak máte radi a zároveň obdivujete graficky pôsobivé hry, ktoré neponúkajú nič nenáročné a po taktickej stránke svetoborné. Obrovskou pridanou hodnotou je už spomínaná spomienka na časy, kedy hra bola jednoducho hra bez reklám a mikrotransakcií. V tomto Type II exceluje.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Scorch Game Studio

Klik pro zvětšení (Type II - recenze)

Recenzovaná verze: Android