Draugen: Zažijte krásné a tajemné Norsko

Draugen: Zažijte krásné a tajemné Norsko - recenze
12:00, 04.06.2019

Píše se rok 1923 a vy, postarší cestovatel jménem Edward Charles Harden, právě připlouváte ke břehům norské osamocené vesnice Graavik. Vašim cílem je nalezení své sestry Betty, která sem přijela několik měsíců před vámi a přebývala u rodiny, se kterou jste si několikrát dopisoval. Po vašem boku neustále běhá, energicky hopsá a rozpustile až humorně všechno komentuje vaše společnice a chráněnka Lissie. Ta se od vás prakticky nehne, maximálně rychlým během vyrazí napřed, když vám cesta jako správnému "staříkovi" trvá poněkud delší dobu. Hra je založená na dialozích hlavních postav a silném příběhu, nádherné severské scenérii a napětí, které vás celou dobu doprovází a do poslední chvíle graduje. V první části recenze se vyhýbám spoilerům jako čert kříži, komentář se spoilery je na konci označen nadpisem - tak pozor, ať si nezkazíte příběh, pokud se začtete moc daleko!

Klik pro zvětšení (Draugen: Zažijte krásné a tajemné Norsko - recenze)

Hra staví na skvělém příběhu, krásné severské krajině a sympatických hlavních postavách

Vašim domovem bude farma místní smetánky, na jejichž pozvání jste přijeli (že zde hledáte sestru je druhá věc). Záhady se ale začnou kupit hned po vašem příjezdu a vám nezbývá než nitku po nitce rozplétat síť událostí, které se v Graaviku udály v posledních letech. Každá odpověď položí dvě další otázky. Příběh je dynamický a žene vás dopředu, ale není nijak překotně spádný, abyste o něm ztratili přehled. Informace se dovídáte pomocí dialogů s Lissie o všem, co se vám zdá podivné, nebo čtením různých textů a dopisů. Pokud v okolí narazíte na něco pozoruhodného a jakmile jste dostatečně blízko, uvidíte indikátor dialogu.

Nemůžu si ani vybrat, co bylo na hře nejlepší, je to kombinace scenérie, dabingu (a audia celkově) a příběhu. Graficky je hra výborná, líbivá, norská fjordová vesnice je zachycena neuvěřitelně podařeně, stejně jako Lissie, která nechodí jen vedle jak nějaká jouda, ale pobíhá, hopká, dělá stojky a celkově se chová jako normální, byť trochu trhlý, člověk. Interakce mezi oběma hlavními postavami je to, co žene příběh před sebou, a zde nemůžu dost vychválit práci anglických herců, kteří obě postavy ztvárnili. Zvuková stránka hry je perfektní dílo, hudba úžasně doplňuje atmosféru a ze zasněného sledování přírody a poslechu doprovodných nástrojů mě nejednou vytrhla až Aňa, nadšeně se dožadujíc pokračování příběhu.

Největší "mínus" celé hry je herní doba, respektive to, že je příběh pouze jeden. Tempo hry je výborně vyvážené a postupná gradace děje má za následek neskutečně intenzivní zážitek. A tak to má správně být. Takže moje stížnost je směřovaná spíš na to, že bych chtěl víc, pokračování, další příhody Edwarda a Lissie. Příběh obyvatel Graaviku a rozuzlení všech zápletek možná nechává něco představivosti, ale ani zdaleka není neuspokojivý. Při cenovce 20 Eur je to na nějaké dvě tři hodiny hraní přeci jen trochu málo.