My Time at Portia

My Time at Portia - recenze
My Time at Portia - recenze
12:00, 16.05.2019

Sú to už dva roky, čo úspešná Kickstarter kampaň definitívne naštartovala chuť spoločnosti Pathea Games uskutočniť si svoj veľký vývojársky sen. Ten spočíval v spojení tradičnej farmárskej RPG so silnou sociálnou väzbou a hlavne originálnym prostredím. My Time at Portia mal byť už pri prvej prezentácií verejnosti akousi poctou pre známe a stále populárne série Animal Crossing, Dark Cloud či ikonický Harvest Moon, a preto som sa projektu ako takého držal od jeho úvodu až po samotné finále. Dôvodom bola a stále aj je moja láska k hore vymenovanej inšpirácii a samotný úvod v podobe predčasnej PC verzie si dnes spoločne uzavrieme recenziou na konzolový port (počítače tu mali totižto pár mesiacov náskok) vo verzii pre Xbox One.

Bez zaujímavého príbehu, avšak o to viac s hromadou možností ako sa sociálne a zároveň zručne realizovať.

Klik pro zvětšení (My Time at Portia - recenze)

Základná os dejovej linky nepotrebuje žiadny zásadný opis, ostatne u tohto špecifického žánru hospodárskych RPG s presahom do ďalších konceptov a značiek nikto nebude pochopiteľne očakávať nejaké epické scény a zvraty. Pre vás je dôležité vedieť, že pod tlakom narastajúcej zodpovednosti za svetovú finančnú situáciu, kde hlavný hrdina/hrdinka (ideálnu postavu si vytvoríte podľa seba) pracuje na čo najdokonalejšej káve pre svojho šéfa, sa vám raz snaha o dosiahnutie blahobytu a materiálnej istoty stane vyložene odpornou. Preto sadnete na prvý čln v prístave a necháte sa odviesť na ostrov s čarovným mestečkom Portia, kde kedysi žil aj váš otec. Ten vám tu zanechal kus zarastenej ale cez to všetko stále plodnej zeme a jednu drevenú chatrč tesne pred zrútením. Nastane pre vás teda nová situácia, kedy už nebude nutné močiť šéfovi do termosky s kávou, len aby ste mali príjemnejší deň, ale naopak, kedy sa musíte spoľahnúť na svoje vlastné ruky. Bez práce, totižto nedostanete žiadne EXP koláče.

Chov zvierat a pestovanie plodín je tu jemne utláčané baníctvom.

Koncept tejto koláže sociálnych a farmárskych nápadov si berie vaše srdce na základe túžby osamostatniť sa a z chatrče spraviť za pár rokov prosperujúcu firmu s pridanou hodnotou v podobe milujúceho partnera. Táto cesta, respektíve plán, má však pár trhlín a tie je nutné prvých pár hodín zaceliť. Začnete teda plnením jednoduchých zákaziek pre tamojší cech remeselníkov a zatiaľ čo vám za domom s rachotom spadne kus hnilej strechy, vaše prvé hlinené džbány sa stanú hitom na pravidelnom farmárskom trhu. Výroba, pokiaľ sa teraz bavíme mimo segmentu chovu a pestovania, je fakticky alfou a omegou hry My Time at Portia. Je nutné jej podriadiť väčšinu času zo zrýchleného 24-hodinového denného cyklu a ak práve nebudete drieť na farme, nájdeme vás niekoľko kilometrov pod zemou pri ťažbe vzácnych surovín. Vďaka nim si totižto môžete dovoliť produkovať všetky tie navonok bežné veci, ako sú medené trúbky a mramorové dosky s kúskami zlata.

Ťažba je však paradoxne tá najnudnejšia časť hrateľnosti.

Je dosť nepochopiteľné, že aj keď v bani strávite väčšinu času, jedná sa o vôbec najnudnejší part celého projektu. Bane sú totižto len prázdne miestnosti bez akejkoľvek charakteristiky, ktorá by vám pomohla sa zorientovať v priestore. Preto pomocou špeciálneho zariadenia hľadáte približné body výskytu vzácnych surovín a následne sa pomocou lopaty prekopete ku zdroju. Celý tento proces je repetitívne nezábavný a časom vás začne vyložene otravovať a budete sa chcieť vrátiť na povrch a rozprávať sa s inak krásne spracovanou sieťou občanov mestečka Portia. Socializácia je tu totižto rovnako zábavná ako to vrece plné možností sebarealizácie v rôznych smeroch. Každá jedna postava, ktorú stretnete, vám má vždy čo povedať a to nech už ide o nejaké nové úlohy alebo len zlepšenie susedských vzťahov v podobe srdiečok. Obdivujem prácu autorov v zmysle prepracovanosti textov ako aj zdanlivo nevyčerpateľnej stránky komunikácie. Len sa prejdete po nádvorí v bežný pracovný deň a nestíhate sledovať všetko to, čo sa za tých pár hodín zmenilo. V tomto smere by sa konkurencia mohla učiť.

Technická stránka by potrebovala ešte kus času naviac.

My Time at Portia samozrejme nemôže konkurovať nejakým megalomanským rozpočtom a preto sa po stránke grafiky nedá hovoriť o žiadnej hitparáde. Animácie sú skôr typické pre mobilné značky a ani hudobná kulisa sa po čase nestane dôvodom na úsmev a prípadné pridávanie hlasitosti. Cez to všetko sa tu ale stále rozprávame o jednej z najlepších značiek vo sfére farmárskych a sociálnych RPG, ktorá vám zoberie desiatky hodín času a to s pozitívnym dopadom na zábavnosť. Je tu v tomto smere, ako sa povie; z každého rožku trošku a nech už máte radšej nekonečné pestovanie plodín alebo chov rôzneho druhu domácich a hospodárskych zvierat, či prípadne komunikáciu s pestrým okolím, nájdete v hre presne to pravé. Po dlhej dobe teda úspešné vyvrcholenie hernej KS kampane a som sám rád, že sa autorom podarilo veci dotiahnuť do zdarného konca a neostalo v ich prípade len u nejakých planých sľubov.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Team17

Recenzovaná verze: Xbox One X
81%