The LEGO Movie 2 Videogame

The LEGO Movie 2 Videogame - recenze
The LEGO Movie 2 Videogame - recenze
12:00, 14.03.2019

Jakmile dorzí do kin nějaký ten film s LEGO tématikou, je prakticky zaručen fakt, že se s kostičkovaným světem setkáme i v nové videohře z dílny Traveller’s Tales na našich obrazovkách. Nejinak je tomu i v případě nejnovějšího Lego Movie 2, do kterého se tak můžete nyní ponořit i na všech hlavních herních platformách. Jestli se však nejedná jen o rychle splácanou kopii předchozích her série, což jim je občas vytýkáno, to se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (The LEGO Movie 2 Videogame - recenze)

Za záchranou!

LEGO hry celkově patří k mým oblíbeným a jistý vliv na tuto oblibu má pravděpodobně i fakt, že starší syn žije doslova vším, co lze z legendární stavebnice poskládat. Samozřejmě, že vžít se do role některého z „panáčků“ poté vítá jako skvělou kratochvíli, tak se nyní podívejme, jestli nejen jemu i pokračování LEGO Movie udělá radost. Co se příběhu týče, tak ten klasicky kopíruje filmovou zápletku. Pro ty, co film ještě neměli možnost shlédnout, jen naznačím, že se vaším hlavním hrdinou pro tentokrát stává Emmet, který se spolu s Lucy vydává za záchranou přátel, unesených mimozemšťany. Ano, příběhová linka není nikterak originální, ale vezmeme-li v potaz, že jak LEGO filmy, tak hry jsou cíleny především na mladší publikum, nejedná se o žádný velký problém. Nicméně díky mimozemské tématice se otevírají široké možnosti, co se herního prostředí týče, jelikož nebudete celou hru trávit pouze v jednom prostředí. Připravte se tedy proto i na meziplanetární cestování skrze portály.

Kombinujte, co to jde

Již od samotného začátku jste hrou bombardováni všemožnými tutoriály, které vám pomohou uchopit o něco „složitější“ styl ovládání než jsme zvyklí z předchozích her. Zde totiž neplatí klasické mechanizmy, že konkrétní postava má k dispozici pouze dané vybavení jako tomu je například v LEGO Marvel titulech. Postupem času si odemykáte množství speciálních vychytávek, které mohou použít všechny postavy, které si postupem času odemykáte. Narazíte tak na plánky, díky kterým si odemykáte možnosti stavění nezbytných konstrukcí, díky kterým se dostanete ve hře dále, máte k dispozici skener známý z Lego Worlds, kterým si do vaší knihovny můžete pořídit jednotlivé struktury z okolí a poté je znovu někde vystavět. V tomto případě se nejedná pouze o keříky, lampy či kameny, ale i celé domy, takže poté není problém klidně někde v poušti na jedno kliknutí postavit třeba pořádnou haciendu. Schopnost stavět je však podmíněna i konstrukčním materiálem, samozřejmě kostkami. Ty jsou k dispozici v několika barvách a každá konstrukce má samozřejmě specifické požadavky co se týče počtu jejich barev. Ty nacházíte jednak po rozbití všemožných objektů a nebo také za úkoly.

Na jedno brdo? Rozhodně ne

Díky poměrně slušné variabilitě jednotlivých planet se ke slovu dostávají i rozdílné věci, které můžete na herních mapách nalézt. Můžete tak počítat s tím, že téměř pokaždé narazíte na specifické objekty, vozidla či postavy, které se značně odlišují od těch, se kterými jste již měli tu čest. I samotné prostředí je poměrně solidně navrhnuto, tak zatímco některé světy jsou jen placky s pár questy, na jiných se to kopci a horami jen hemží, případně zavítáte i na asteroidy, kde jediný chybný skok může znamenat jistou smrt po pádu do volného vesmíru. Vzhledem k takto širokému rozstřelu samotných světů je jasné, že co se týče herních předmětů, tak i zde se jedná o solidní sbírku. Ke slovu se tak dostanou například zbraně z divokého západu, které po návštěvě dalších světů a objevení nových postav vystřídají kouzelnické hůlky nebo meče. Postavy jsou také samostatnou kapitolou. V jednu chvíli si to tak "štrádujete" s Emmetem, kterého vzápětí vystřídá Batman, který následně vystřídáte za princeznu. Tyto odlišnosti jsou však současně asi tím nejlepším co vás na této nové LEGO hře čeká.

Obtížnost spí

V ostatních oblastech se totiž nijakých větších změn oproti předchozím titulům nedočkáte. Zpět je relativně chaotická kamera, která vás nezřídka nechá na holičkách, jelikož díky jejímu úhlu občas spadnete kam nemáte, případně máte seriózní problém s mířením či umístěním potřebného objektu. Standardně také narazíte na řadu hádanek, které je nutno vyřešit ať už pro zisk nějaké vychytávky nebo pro samotný posun v příběhu. Ty jsou sice povedené, nicméně časem vás již rozhodně nepotrápí, jelikož jakmile je jednou podstoupíte, poté již jimi budete procházet jako nůž máslem. S tím souvisí i souboje s bossy, ve kterých prakticky výjimečně využíváte jiné prvky než právě ty, pomocí kterých řešíte klasické puzzly s tím rozdílem, že je musíte několikrát opakovat. Nicméně jejich samotné zpracování není nikterak špatné a věřím, že mladší hráče dokáží i trochu potrápit. Samozřejmě, alespoň se tak můžete dostat ke slovu i vy, v roli poradce a asistenta, což se taky cení. V čem je novinka také podobná s ostatními hrami ze série, je rozhodně humor a u mnoha scének se minimálně zlehka zasmějete. Je to zkrátka stále ta samá sranda, i když lehce infantilní, což je pochopitelné.

Opakovačka kam se podíváš

Příběh jako takový není nikterak závratný, což, jak již bylo řečeno, vyplývá z podstaty filmové předlohy. Herně se připravte na spoustu úkolů, a to jak hlavních, tak i vedlejších. Pravdou je, že ve většině případů se stačí držet hlavní dějové linky a vedlejší se zabývat pouze v případě, že byste si rádi přilepšili, ať už se týče počtu sesbíraných kostek nebo splnění požadavků na nějaký achievement/trofej. Náplň herních úkolů není nikterak originální a opět se nejedná o nic, co bychom v sérii nikdy neviděli. Ve většině případů tak narazíte tak na NPC postavu, která po vás vyžaduje určitý předmět, který buď máte u sebe, nebo jste jej schopni postavit. V případě, že nemáte dostatečný počet kostek ke konstrukci, nastává chvíle nuceného grindu, poté návrat k postavě a splnění úkolu. Nějaká hlubší invence šla tedy stranou. Nechybí ani oblíbený lokální multiplayer, který je tentokrát odlišný tím, že obrazovka je rozpůlená pořád a ne jen v případě, že je váš kolega ve větší vzdálenosti než snímá vaše obrazovka. Upřímně, tento krok jsem příliš nepochopil, jelikož když jsme v minulých hrách povětšinou chodili poblíž sebe, vše bylo tak nějak přehlednější. Ale, dá se zvyknout.

Herní změny snad opět příště

Co se technického zpracování týče, opět se nejedná o žádnou revoluci. Tato skutečnost je bohužel přítomna v sérii již dlouho a i v recenzích předchozích LEGO her jsem tento nedostatek vyzdvihoval. Osobně si myslím, že by nějaké občerstvení těchto kousků rozhodně prospělo v podobě, že by jediným rozdílem tak nebyly jen odlišné postavy a okolí. Co naplat, že je sice vše tak nějak v pohodě koukatelné, když od sebe na první pohled jednotlivé hry podle jednoho obrázku nemáte z technického hlediska šanci rozeznat. Máme tu tak na talíři klasickou LEGOvku, která nikterak zvlášť nenadchne, ale ani neurazí. Pakliže máte s touto sérií již nějaké zkušenosti a některý z předchůdců vás bavil, bude vás bavit i LEGO Movie 2. Nezbývá tak jen doufat, že se v dohledné době dočkáme už skutečných inovací, nicméně jak to tak vypadá, tak Traveller’s Tales ještě nějaký čas pojedou v zaběhnutých kolejích. Nebo snad ne?

Ceny hry The LEGO Movie 2 Videogame srovnáte na Zboží.cz.

70%
Vydejte se poznat nové světy, které se sice snaží vytvořit iluzi, že jde o něco inovativního, nicméně se jedná o starou dobrou LEGOvku. To však nutně nemusí být na škodu.