Thronebreaker: The Witcher Tales

Thronebreaker: The Witcher Tales - recenze
12:00, 13.12.2018

Příběh nejnovější hry z univerza Zaklínače vypráví o královně Meve a její cestě za upevněním moci, vojenském i spirituálním tažení, při kterém vy jako hráči jste postaveni před těžká rozhodnutí, kdy často není správná ani jedna volba a vy tak musíte vybrat menší ze dvou zel, abyste si uchovali alespoň špetku cti, úcty vašeho regimentu či zdravého rozumu. Na hru pohlížíte shora pevnou kamerou, zacentrovanou na vaši ústřední postavu. Na začátku zvolíte obtížnost podle toho, jestli raději procházíte poutavým příběhem a nechcete se moc trápit těžkými souboji nebo jste perfekcionisté, co si neradi dopřávají něco zadarmo. Hned odpálím jedno mínus, a to je právě kamera, která vás nepustí nikam, pokud se tam nedostanete se svou postavou - každá delší trasa se mění v nudný klik-fest.

Klik pro zvětšení (Thronebreaker: The Witcher Tales - recenze)

Cestujete se svým regimentem, k dispozici máte mapu, přes kterou můžete vyslat průzkumníky a odhalit loot, nepřátele, hádanky a další body zájmu, které nesmíte minout. Odpadá vám tak nuzná nutnost nudně prolézat každý kout oblasti, ve které se nacházíte, doufajíc v nějaký ten skrytý poklad. Navíc se různě po světě nachází body rychlého přesunu, čímž alespoň trochu nahrazuje pomalý přesun vaší postavy. A k pokladům - zakopané se tu také nachází, ale v truhlicích jsou pouze postavy a kosmetické úpravy vašeho profilu ve hře Gwent, kterou spouštíte mimo hlavní kampaň (jako PvP s vlastním balíkem). Jestli neplánujete Gwent hrát a nejste lovci achievementů, nemá cenu je vůbec hledat a sbírat.

Rules breaker

Abyste dosáhli svých cílů, je možné, že budete muset své morální zásady odsunout na vedlejší kolej a rozhodnout se ve prospěch vyššího dobra. Nemálo si budete opakovat až krutě znějící slova "účel světí prostředky". Řídíte se pravidlem "co není zakázáno, je povoleno", ve smyslu toho, že když tu možnost máte, proč jí nevyužít? Když mám 300 dostupných rekrutů, tak co je mi po těch osmi, kteří zahynou při průzkumu jeskyně, kde může být hromada zlata? Porušovat nemusíte jen pravidla, ale i své sliby a předsevzetí.

Skull cracker

Ve hře je tolik nepřátel, že nebudete vědět, koho zmastit dřív. Vzhledem k tomu, že veškeré souboje probíhají v prostředí modifikované karetní hry Gwent, drtivou většinu jich potkáte ve formě karet a pouze jejich vůdce se ve světě ukazuje jako postavička. Souboje probíhají v normálních kláních na 3 kola, ale někdy jsou takzvané zkrácené bitvy, kdy na výhru máte kolo pouze jedno (a ještě platí nějaké speciální podmínky).

Tip: Najděte co nejlepší synergii mezi svými jednotkami a v žádném souboji nebudete mít problémy.

Decision maker
V řadě za sebou,
události jdou,
a je pouze na vás,
jak se vyvinou.

V každé situaci se musíte jako správná královna rozhodnout, co by v tom daném momentu bylo pro vás, vaši armádu či lid nejlepší. Dost často to není vůbec jednoduché a sám jsem narazil na několik případů, kdy jsem si o několik hodin později vyčítal, že jsem tehdy a tam neudělal to či ono jinak, protože mi kvůli tomu či onu, co jsem tam a tehdy provedl, odpírá pomoc velmi silný spojenec. Každopádně je to věc, které si na této hře vážím asi nejvíc - nemáte možnost hru uložit, otestovat všechny možnosti a zjistit, kam která vede. Hra se ukládá automaticky na jednu pozici prakticky před každým vaším upšouknutím, takže pokud chcete vyzkoušet jinou cestu, budete muset hrát od nuly.

Law maker

Jako královna máte moc utvářet politiku, s jakou budete vládnout. Milosrdenství nebo železná pěst, voda nebo krev? Mějte na paměti, že si to vaše jednotky a společníci nemusí nechat líbit dlouho. A jak je řečeno výše, vaše rozhodnutí jsou permanentní a změnit jdou pouze tím, že si rozehrajete novou hru. Holt, jaký si to uděláš...

Puzzle solver

Aby toho Gwentu nebylo málo, je hra protkaná logickými hádankami, ke kterým dostanete předem vytvořený herní balíček, pomocí kterého máte omezený počet kol, abyste splnili všechny podmínky k vítězství. Nastavená obtížnost hry v tomto případě nehraje roli a hádanky mají většinou jedno správné řešení, které musíte precizně provést. Některým se vysmějete, nad jinými po půl hodině trápení zlomíte hůl a najdete si řešení online (a pak se bude mlátit do hlavy, že jste přehlédli nějakou blbost).

Text reader

A čtení je tam požehnaně. Všechny postavy a rozhovory či události jsou nadabované, což vám dost pomůže strávit kvanta textu, kterým jste vystaveni. Ale je to pravděpodobně - vyjma konstantního gwentování - asi hlavní důvod, proč to může hlavně na akci orientované hráče odradit. Stoprocentně a tady víc než kde jinde se opravdu vyplatí dávat pozor a věnovat se všemu, co vám hra představí. A to znamená pozorně prosedět notnou dávku času u čtení dopisů, rozhovorů a dalších replik postav, na kterých vám sice nemusí záležet, ale někdy nabízí důležitou vsuvku, která vám zcela změní pohled na danou věc.

Deck builder

Hlavní součástí Thronbreaker je adaptace karetní hry Gwent, pomocí které probíhají všechny souboje, hádanky a úkoly. Protože jste skoro celé herní období ve válečném stavu, přepadení může číhat na každém rohu a krvežízniví nepřátelé jen málokdy ohlásí dopředu, kdy mají v úmyslu se na vás sesypat. K dispozici máte vlastní tábor, kde shromažďujete 3 suroviny - zlato, dřevo a rekruty. S jejich pomocí můžete buď tábor různě vylepšovat, nebo najímat nové postavy-karty, které pak můžete umístit do svého balíčku. Pak záleží, na jakou obtížnost hrajete, protože v lehčím spektru si vystačíte se základními jednotkami a nebudete se skládáním balíku vůbec trápit (některé souboje můžete na nejlehčí obtížnost dokonce přeskočit), zatímco v brutal-módu musíte mít v balíku dokonalou symfonii karet, kterými soupeře překonáte.

Hra Thronebreaker: The Witcher tales rozhodně není pro každého a nečekejte, že bude stejné nebo alespoň podobná (jinak než zasazením) prvním třem Zaklínačům. Styl vyprávění se i opravdovým milovníkům příběhových her může zdát pomalý, a to i přes vynikající dabing postav. Přesunutí boje do formy upravené karetní hry Gwent je také podle chuti a toho, jak vás baví sestavovat a upravovat svůj balíček. Pořád je to na jedno brdo, ať se jedná o Gwent, Hearthstone nebo Duel of Champions. Jistě se objeví momenty, které vás málem až zvednou ze židle, když se vám povede nějaké výborné kombo či těsné vítězství, ale pořád jsou to karty. Grafické zpracování kvalitu hry dost zvedá, art a animace některých karet neomrzí vidět ani po sté. Když to shrnu - hra vyniká v tom, na co se zaměřuje - poutavý a zajímavý příběh, těžká rozhodnutí s opravdovým dopadem na průběh hry, krásné grafické zpracování a vysoce kvalitní dabing. K tomu notná dávka upravené verze karetní hry Gwent, skládání balíku, prozkoumávání světa a řešení hádanek. Pro mě je to odpočinková hra, ke které zalehnete do křesla s bezdrátovou myší a s klidem se necháte vést příběhem dál.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme CD PROJEKT RED

Ceny hry Thronebreaker: The Witcher Tales srovnejte na Zboží.

80%