Battle Princess Madelyn

Battle Princess Madelyn - recenze
Battle Princess Madelyn - recenze
09:28, 06.01.2019

V poslednej dobe sa mi na stôl dostalo hneď niekoľko, už od pohľadu, atraktívnych zástupcov takzvaného a neoficiálneho žánru menom "Metroidvánia". Výsledkom toho bola moja nedávna a nutno podotknúť aj právom nadšená recenzia na Monster Boy and the Cursed Kingdom, teda veľký návrat kultového Wonder Boya, ktorá ma po dlhšej dobe opäť dostala do tej správnej retro nálady. Paradoxom osudu, zvaného život, som krátko na to obdržal PR materiál od malej indie spoločnosti Causal Bit Games, ku ktorej sa viazal priam srdcervúci príbeh. Na jeho konci tu máme dlhoročne vyvíjanú akčnú pixelart záležitosť, ktorej dušu tvorí prianie šesťročnej dcéry šéfa spomínaného štúdia Madelyn, ktorá túžila byť hlavnou postavou vo videohre. V jej prípade sa tak sny skutočne plnia.

Tejto projekcii právom prislúcha označenie hardcore.

Klik pro zvětšení (Battle Princess Madelyn - recenze)

Battle Princess Madelyn je vzorovým príkladom stroja času. Vďaka nemu sa bleskovo presuniete do éry 16-bitových konzol a automatov na mince, ktoré mne osobne "ukradli" mladosť. Chris Obritsch, čo je práve otec hlavnej hrdinky Madelyn, si svoju vášeň pre ručne tvorenú pixel grafiku zobral za akúsi hlavnú pointu celého diela a výsledkom je tak zábavná a náročnosťou podkutá arkáda s vysokým stupňom znovuhrateľnosti. Máme tu totižto príbeh písaný rukou skutočného autora detských knižiek (nie že by to bolo pre kvalitu hry nejako zásadne podstatné a dôležité), ktorý nás behom pár viet uvedie do obrazu a podporí tak motiváciu v hrdinskom boji. V ňom ide o podstatu samotného bytia a navyše aj o zachovanie existencie jednej milujúcej rodiny. Práve k tomu sa viaže kampaň s príbehom, ktorú si po prejdení môžete okoreniť klasickým skúmaním jedného z desiatich svetov rozdelených do piatich úrovní.

Zlý čarodejník vám ukradol rodinu a zabil psa. Ten sa však vracia ako duch, aby podal pomocnú labku na ceste za záchranou vašich blízkych.

Dnes už sedemročná autorka predlohy a hlavná motivácia na vznik tejto hry miluje legendárny Ghouls n 'Ghosts. Nepíšem to teraz vôbec náhodou, keďže práve základy tejto notoricky známej IP od Capcomu sú hlavným stavebným materiálom pre Battle Princess Madelyn. Máme tu teda plošinovku plnú dookola sa oživujúcich nepriateľov, proti ktorým posielate neustálu smršť lietajúcich kopijí. Jednotlivé úrovne sú potom vo všeobecnosti rozdelené na slabšie a náročnejšie úseky s tým, že koniec vždy stráži nejaký ten boss o veľkosti sedemposchodového činžiaku. Každému, aj bez mojich príkras a metafor, už muselo dôjsť, že táto hra nikomu nič nedaruje a ide tak o pekelnú jazdu plnú umierania a pokusov. Svet, po akom sa presúvate, je komplikovanou spletitosťou rôznych prekážok, z ktorých vedie len pár ideálnych ciest a všetky ostatné sú vašou potencionálnou záhubou. Preto je nutné postupovať obozretne a skúmať každý kút na obrazovke s cieľom odhaliť tajomstvá a získať výhody v boji. Nebezpečenstvo tu číha na každom rohu.

Aj keď pointa hrateľnosti čerpá nápady z histórie, nájde sa tu pár unikátnych a pre tento koncept originálnych prvkov.

Duch vášho zosnulého psíka menom Fritzy vás sprevádza od začiatku celého dobrodružstva až po jeho koniec. Je to pomocník vskutku jedinečný a mňa osobne úplne dostal moment, kedy som s Madelyn skočil do vody a aby bolo možné pod hladinou vôbec dýchať, tak Fritzy vytvoril svojím telom akúsi helmu a pomohol tak v krízovej situácii viac ako vtipným spôsobom. No a takýchto nápadov obsahuje hra samotná hneď niekoľko, začo si ju musíme ceniť. Fritzy je mimochodom rovnako akýmsi portálom na ukladanie pozícií, má to však jeden háčik. Ak chcete aby vás smrť nepresunula na začiatok celého levelu, môžete sa pomocou energie vášho kamaráta objaviť presne tam, kde ste naposledy skonali. Spomínaná energia má však svoje limity a pokiaľ počas bojov budete od ducha vyžadovať pomoc, táto energia sa mu odčerpá a po smrti vám už nemá ako vytvoriť respawn. Tento systém mne osobne doslova padol do nôty a nespomínam si na nejakú inú hru, ktorá by niečo podobné ponúkala.

Nikto vás tu síce nepovedie za ručičku, ale tak nejako vždy tušíte, kam sa vybrať ďalej.

Doteraz sa text recenzie síce držal skôr na tej pozitívnej vlne, avšak to neznamená nejakú faktickú dokonalosť. Battle Princess Madelyn trpí pár bolesťami, ktoré sa týkajú prevažne technickej oblasti. Počas niekoľkohodinového testovania, ako v režime príbehu tak aj u arkády (tu si hráč môže vyberať sám úrovne a cieľom je len zbieranie bodov a objavovanie tajných miestností), som bol svedkom niekoľkonásobného zamrznutia obrazu, ako aj chybného oživenia postavy po jej smrti. Pri lezení po rebríkoch (je ich tu mimochodom neúrekom) sa často stalo, že princezná bez zjavného dôvodu spadla dole, alebo ju zasiahol šíp lukostrelca z úplne nelogickej pozície. Čerešničkou na torte bola situácia, kedy som sa prepadol doslova pod zem a pohyboval sa mimo úrovne. Takéto menšie a väčšie polená pod kolená dosť kazia celkový dojem a sú u hry z tohto segmentu dosť zásadnou chybou. Aj cez to všetko je však Battle Princess Madelyn zaujímavým projektom, nehovoriac o príbehu stojacom za jeho vznikom. Ide o arkádu s krásnou retro grafikou a ešte krajším orchestrálnym zvukom (aj tu je možnosť prepnúť do retro echa), ktorý by si fanúšikovia žánru nemali nechať ujsť.

Zisk unikátnych častí obleku vám postupom času prepožičia lepšie schopnosti. Dvojskok, rýchlosť, výdrž a tak ďalej a tak podobne.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Causal Bit Games

69%