ARK: Survival Evolved (Switch)

ARK: Survival Evolved (Switch) - recenze
13:00, 19.04.2019

Myslím, že dnes už nie je problém označiť hybridný systém Switch za viac ako úspešný stroj s veľkou budúcnosťou. Nintendo sa rozhodne aj vďaka nemu dokázalo vrátiť do sŕdc skalných fanúšikov sklamaných neúspechom WiiU a čo je oveľa dôležitejšie, našli si milióny nových a dobre platiacich jedincov po celom svete. Môže za to určite aj zástup portov starších projektov, ktoré vďaka možnostiam samotnej konzole zažívajú akési obrodenie a opäť sa tak ich autorom v očiach leskne znak doláru. Nie vždy je však port na Switch ideálnou formou ako sa predviesť v čo najlepšom svetle, čoho aktuálnym dôkazom je známa akčná MMO značka ARK: Survival Evolved.

Strach a hnus z obdobia dinosaurov.

Klik pro zvětšení (ARK: Survival Evolved (Switch) - recenze)

Firma Studio Wildcard si evidentne opäť utrhla prehnane veľký kus koláča a kritika, ktorá sa na ich najznámejšiu značku nesie ešte z čias rannej exkluzivity pre PC (v nedokončenej forme), sa ani po prerode na systém Switch určite nezačne znižovať. Po technickej stránke totižto svoje dielo nedokázali dodnes dostať do nejakej stabilnej formy v žiadnej verzii a rozhodne sa im to nepodarilo ani u najnovšej platformy od veľkého "N". Poďme však pekne postupne a prejdime si hlavné negatíva značky ako takej. Port si zobrala do parády menšia spoločnosť Snail Games, ktorej Wildcard pridelil misiu evidentne nad ich možnosti, respektíve finančný budget. Výsledkom je totálna technická katastrofa, ktorá o nejakej stabilnosti snímkovania na hranici 30 fps môže tak maximálne snívať.

Nejde len o ostrosť grafiky ako takej...

Samozrejme, že projekt ARK nebol nikdy po grafickej stránke nejakou hitparádou, a to ani na tých najvýkonnejších PC strojoch súčasnosti. Preto som ani ja v tomto smere osobne neočakával čo i len priblíženie ku stolným mašinám, avšak minimálne som dúfal v plynulý chod hry samotnej s minimom bugov a prekážok v užívaní si inak dobre pojatej hrateľnosti. Začal som teda test Switch verzie v tvrdom handheld režime, čím som si pekne zavaril. Jednak sa prenosná forma pretavila do extrémne dlhých čakacích lehôt počas loadingu a navyše po vstupe na mapu som mal pocit úzkostnej prázdnoty. Doskakovanie textúr sa dá prežiť, avšak ak vám hra, v snahe vykresliť čo najviac detailov, asi meter pred postavou vypne všetko ostatné v dohľade, nedáva to vo výsledku vôbec pekný efekt a atmosféra ide k zemi rýchlejšie než bezdomovec po fľaške ovocného vína.

V handheld forme momentálne nehrateľná záležitosť.

Nová verzia pre ARK sa teda zatiaľ von rozhodne zobrať nedá, a tak som konzolu promptne zasunul do doku a skúsil všetko zhodnotiť pohľadom na veľkú TV. Tu sa technická stránka prinajmenšom vylepšila jednak z pohľadu snímkovania, prirodzenosti efektov a potom rozhodne aj celkového nasvietenia. Aj keď ani tu nemožno hovoriť o nejakých ucelených 30 fps, avšak na rozdiel od prenosnej formy sa k tomuto údaju aspoň približujeme. Dôsledkom toho je svižnosť a pohyb v oveľa lepšej koexistencii a konečne sa tak hráč môže sústrediť viac na obsah než formu. Nanešťastie ani toto príliš nenapomáha dôvodom, prečo vôbec do portu hry ARK: Survival Evolved na Switch investovať, keďže doma si ho môžete užiť v oveľa lepšej podobe a ešte za menej peňazí. Ak máte samozrejme takú možnosť. Prejdime však teraz k samotnej podstate hrateľnosti, ktorú už žiadny port nemôže nijako skompromitovať.

Servere dokážu aj na Switch pojať až 64 hráčov.

Pokiaľ ste dodnes ešte nemali s pointou tejto značky žiadne skúsenosti, určite vás bude zaujímať nasledujúci text. ARK prezentuje modernú formu survival žánru s dôrazom na náročnosť a poctivý zber skúseností. Prvé minúty na mape budú preto pre vás maximálne intenzívnym zážitkom, kde sa snúbi snaha vyprodukovať za krátky čas čo najviac predmetov za pomoci zberu rôznych surovín a ich následná implementácia v boji o prežitie. Nech vás nijako neodrádza skutočnosť, že budete zomierať ako na bežiacom páse. Všetko to je jednoducho klasickou drsnou láskou, ktorú ARK dokáže v neskoršej fáze hry odmeniť výborným pocitom z dobre odvedenej práce. Pokiaľ vám navyše vždy sedeli vyhynuté tvory z histórie našej Zeme, budete obrovskú rozlohu mapy v hre priam milovať. Možností je tu neúrekom, tak ako v online forme, tak i v klasickom singl behu (PvP, PvE), to všetko naprieč originálnym spájaním technológií a dinosaurov.

Čo povedať záverom? ARK na Switch je momentálne po technickej stránke jeden nechutný guláš, ktorý rozhodne potrebuje zástup záplat a dôležitých korekcií. Podstatu hrateľnosti si však aj cez to všetko stále zachováva, a tak ak nemáte momentálne inú príležitosť ako sa do jeho útrob pozrieť a vždy ste po tom túžili, kúpte si to a dúfajte, že sa na vás autori hry s ohľadom na budúcnosť nevykašlú. Osobne tomu však veľa nádejí nedávam.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Studio Wildcard

Ceny hry ARK: Survival Evolved srovnáte na Zboží.cz.

SLABÉ