Crashlands

Crashlands - recenze
Crashlands - recenze
13:20, 15.04.2019

Aj keď sa primárna tvorba spoločnosti Butterscotch Shenanigans sústredí stále väčšinou na produkciu hier pre telefóny a tablety, sem tam im to, ako sa povie, ustrelí aj mimo tohto segmentu. V roku 2016 takto vydali zaujímavú survival značku Crashlands a mimo vymenovaných platforiem ju hodili aj na stolné počítače. Samotná hra mala jednoznačne úspech a to nielen u kritikov, ale aj u širšej verejnosti. Dnes, dva roky po samotnom spustení predaja, sa spomínaný okruh záujemcov však rozširuje ďalej a to prostredníctvom portu pre populárny hybridný systém Switch. Vďaka tomu som vám aj ja dnes schopný spísať svoj názor na projekt samotný a prípadne vás len utvrdiť v jeho kvalitách a prípadných nedostatkoch.

V jednoduchosti je krása...

Klik pro zvětšení (Crashlands - recenze)

V budúcnosti, nie už tak úplne vzdialenej, sa aj nad obežnou dráhou Zeme bude premávať akási forma vesmírnej kamiónovej dopravy a kopanie do balíčkov v doručovateľskej uniforme tak nahradí ich poletovanie v stave beztiaže. Podobnú kariéru prepravcu si vybrala aj Flux Dabes, hlavná hrdinka nášho dnešného krátkeho príbehu. Ona dĺžka sama o sebe samozrejme nie je predobrazom počtu hodín, ktoré u Crashlands môžete strániť, ale skôr spočíva v jednoduchej zápletke. Letíte si tak po boku robotického asistenta a rovnako samostatne riadenej lode, keď tu zrazu vám cestu zahatá obrovská mimozemská hlava menom Hewgodooko. V krátkej a nezáväznej konverzácii si medzi sebou vymeníte pár zdvorilostných poznámok a jeden vtip, ktorý však váš oponent evidentne nepochopí, keďže nasleduje jeho útok na plavidlo prepravnej spoločnosti a samozrejme aj vaše nevyhnutné stroskotanie na blízkej planéte.

Dragon Quest Builders, Minecraft a Don’t Starve v jednom.

Pokiaľ máte skúsenosti aspoň s jednou hore spomenutou pomerne slávnou survival značkou, tak vám musí byť hlavný princíp u Crashlands jasný už od samotného stroskotania. Po zvolení príslušnej náročnosti (kto nemá rád veľa zomierania, môže si pokojne vybrať nerušenú cestu prieskumu) sa pustíte do zjednodušeného boja o prežitie na neznámej planéte. Vašim cieľom je mimo toho však pozbierať aj spomínané balíčky, na ktorých stále visí osud vašej kariéry. Ich neporušená schránka je zárukou, že nemusíte ani cez samotný fakt stroskotania stále prísť o prácu, a tak sa okamžite pustíte do pátrania. Deň sa začne striedať s nocou a vám neostane nič iné, než začať budovať prechodné obydlie, než skompletizujete spomínaný stratený tovar a skúste uniknúť nepriaznivému osudu. To, čo mne osobne vôbec učarovalo na tejto hre, bola jej jednoduchá a cez to všetko stále zábavná hrateľnosť. Autori do neustáleho zbierania surovín a ich kombinovania s cieľom vyrobiť ten a onen nástroj či zbraň vložili nielen patričný humor, ale aj umne skryté vedenie za ručičku. Hráč sa tak nemá v tomto smere ako stratiť a nechá sa unášať dobrou zábavou.

Nemusíte jesť a ani piť, čím odpadajú často otravné survival prvky.

Postupnosť progresu síce len kopíruje hore spomenutú konkurenciu, avšak na rozdiel od nej sa práve Crashlands celkovo nesnaží hrať na niečo viac, ale len vtipne vyberá tie najlepšie nápady od svojich predchodcov a pekne ich kladie pred vás. Aj keď samozrejme izometrická kamera a celkovo na efekty dosť chudobná grafická stránka môžu pre vás znamenať problém, mne osobne tento stav nijako neprekážal a ako celok som ho dokonca prijal s pochopením (treba si uvedomiť pre koho firma Butterscotch Shenanigans doteraz produkovala). Asi najväčšie negatívum nachádzam v opakovanom putovaní identickou krajinou, ktorá sa síce postupne pred vami otvára, avšak vo výsledku je na nej stále to isté. Od zdrojov až po nepriateľov. Niekedy teda, hlavne pri dlhšom hraní, môžete spadnúť do klasickej rutiny opakovania toho istého, čo nepomáha eliminovať ani schopnosť okamžitého teleportu do vášho základného tábora.

Hudba je postavená na niekoľkých linkách, ktoré však svojou kvalitou pripomínajú skôr segment free hier.

Vetou; jednoduchý, ale stále zábavný a vtipný survival, by sme mohli celú recenziu asi aj ukončiť. Pokiaľ máte chuť na niečo v tomto smere, čo je v zásade nenáročnej povahy a dokáže udržať vašu pozornosť po dlhý čas, našli ste svojho kandidáta na nákup.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Butterscotch Shenanigans

70%
Nenáročné, ale chytľavé