Planet Alpha

Planet Alpha - recenze
Planet Alpha - recenze
14:03, 26.09.2018

Předmětem dnešní recenze je menší záležitost od týmu Planet Alpha ApS, který si pod svá vydavatelská křídla vzal matador na videoherním poli, Team 17, aby spolu uvedli na trh nový titul Planet Alpha. To, jestli se jednalo o správný krok a hra není jen narychlo splácaným „indiánem“, se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Planet Alpha - recenze)

Kdesi daleko

Jak již název napovídá, děj hry se rozhodně neodehrává v nám známém světě, nýbrž na tajemné planetě, na kterou se dostáváte v roli astronauta, který se rázem ocitá osamocený, navíc v ne příliš přátelském prostředí. Ale v jakém? Jedním slovem, nádherném. Ano, nebezpečí sice číhá na každém kroku, ale již ihned po spuštění na hráče dýchne silná atmosféra způsobená naprosto parádním grafickým zpracováním. Mimozemský svět tak překypuje barvami, bujnou vegetací i nepřáteli, jejichž zpracování rozhodně nebývá u indie záležitostí standardem. Ať se budete pohybovat na povrchu či v podzemí, v deštných pralesích či na poušti, vše vypadá vskutku fantasticky. Stačí to však na to, aby hra byla celkově dobrá?

Klasika v moderním kabátku

Co se žánru týče, tak tu máme čest s klasickým zástupcem 2D plošinovek, kdy je vaším primárním cílem vždy dorazit na konec úrovně, v tomto případě kapitoly. Na vaší cestě narazíte na spoustu úskalí a překážek, přičemž kromě nepřátel a nebezpečných míst se budete muset vypořádat i s řadou hádanek, bez jejichž vyřešení se zkrátka nehnete dál. Překážky jsou částečně kladeny hrou i díky vizuálnímu zpracování, jelikož ač se pohybujete pouze ve dvou dimenzích, obraz je poskládán z více vrstev, takže nikdy není nějak extra jasné, kterou vrstvou se zrovna vydáte dál a kde se nachází nějaký výstupek na zachycení, případně jestli je zrovna tam, kde potřebujete. Zní to komplikovaně, ale při hraní si na tento matoucí faktor určitě brzy zvyknete. Na druhou stranu je zcela vynechán soubojový systém, takže máte k dispozici kromě směrových tlačítek pouze jedno sloužící pro skok a druhé pro interakci. I když, to není tak zcela pravda, jelikož jednu speciální vychytávku jsem záměrně vynechal.

Den a noc

Tou je totiž ovládání denního a nočního cyklu. Tuto funkci budete při hraní muset chtě nechtě používat, jelikož denní doba má zcela markantní vliv na okolní prostředí nehostinné planety. Jakmile se tedy dostanete do zdánlivě slepé uličky, není nutno ihned házet flintu do žita, nýbrž vyzkoušet posunout čas. Je totiž dost možné, že právě ta květina, která se v noci tváří zcela běžně, dostane s přibývajícími slunečními paprsky dostatek sil na to, aby povyrostla a vytvořila tak hráči tolik potřebnou plošinku. Obráceně poté může působit noc kupříkladu při hledání nějakého toho pohyblivého objektu, se kterým lze poté manipulovat a přistavit si jej na správné místo, ze kterého poté vyskočíte na dříve nedosažitelné místo. Funkce posunu času však nemůže být aktivována kdykoli, ale pouze na předem určených místech, takže zaseknete-li se někde, kde tato možnost není, musíte zkrátka vyzkoušet jiný postup. A že pár takových momentů při mém hraní nastalo, to mi věřte. Spousta zdánlivě neřešitelných obrazovek lze také řešit klasickou metodou pokus-omyl, takže se zároveň připravte i na to, že umírat budete relativně často, ať již vinou pádu z útesu nebo špatným načasováním vašeho postupu.

Hlavně s rozvahou

Během hraní byste měli také zapomenout na to, že celou hru proletíte v co nejvyšším tempu, jelikož právě takový styl Planet Alpha nemilosrdně trestá. Jak již bylo zmíněno, na planetě nejste sami a místní roboti nejsou vůbec přátelští, takže při zaregistrování nějakého toho nevhodného rychlého pohybu okamžitě začínají střílet. Ano, někdy se zadaří je pomocí sprintu přelstít, nicméně mnohem jistější metoda je plížení, kterého si užijete dost a dost. K jeho ovládání slouží stejné tlačítko jako pro interakci a lze využít na jakémkoliv místě, kde roste vyšší vegetace. Ukryjete-li se ve vhodný okamžik a na správném místě, můžete být před lasery robotů v naprostém klidu. Nestihnete-li to ovšem v čas, připravte se na zběsilou palbu.

Potěcha smyslů

Během putování Vás bude doprovázet jemný hudební podkres, který v určitých momentech dokáže řádně gradovat, aby podtrhnul nějakou důležitou událost, většinou zoufalý běh o holý život, dostanete-li se do křížku s nepřátelskými roboty. Je pravdou, že audio stránka hry je skutečně povedená a dokonale tak dokresluje okolní atmosféru neznámé planety, takže pořádného balzámu se dočkají jak vaše oči, tak i uši. Audiovizuální stránka je zkrátka parádní, jak již bylo zmíněno výše. Do rukou se tedy hráči dostává perfektně zpracovaná plošinovka, která je však i přes své líbivé a roztomilé zpracování trochu obtížnější, než by se na první pohled mohlo zdát. Dokáže vám pořádně zatopit svými hádankami a situacemi, nad kterými budete muset trochu potrápit i svoji šedou kůru. Dokážete pokořit tento nebezpečný svět?

Za poskytnutí hry děkujeme společnosti Team 17

Ceny hry Planet Alpha srovnáte na Zboží.cz.

70%