LEGO The Incredibles

LEGO The Incredibles - recenze
LEGO The Incredibles - recenze
12:45, 25.06.2018

Tak jako každý rok, i tento si budeme moci vychutnat pár her z oblíbeného LEGO soudku, které velmi často doplňují filmové novinky. Prvním z letošních titulů je tak LEGO The Incredibles, které doprovází uvedení druhého dílu animáku Úžasňákovi. Na podzim se dočkáme ještě záporáků z DC univerza, nicméně dnes se pojďme společně podívat na to, jak se povedlo předělání rodiny Parrových do světa kostiček. Stojí noví Úžasňákovi tedy za hřích a investici času a peněz? To se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (LEGO The Incredibles - recenze)

Staré známé LEGO

LEGO hry všeobecně bývají poslední dobou častokrát kritizovány za to, že již dlouhodobě nepřinášejí do série od TT Games téměř žádné inovace. Bohužel, na to nezbývá než kývnout a v nejnovějším pokračování těchto her tomu bohužel není jinak. Na druhou stranu již na začátku recenze musím zmínit, že se rozhodně nejedná o špatný kus a pro fanoušky buď filmu či her samotných (nebo obojího) se bude jednat jednoznačně o dobrou volbu. Jakožto téměř neználek, co se filmu týče, jsem se ke hraní i samotné recenzi pokusil přistoupit spíše z technického hlediska než toho příběhového a musím říci, že jsem se bavil od začátku do konce.

Zkoušeno opačně

Jelikož se jedná již o několikátý LEGO titul, který se k mé radosti dostal do mých recenzentských spárů, již od začátku jsem se rozhodl přistoupit k jeho hraní jiným způsobem než k předcházejícím. Učinil jsem tak především proto, že jsem hodlal vyzkoušet alternativní cestu než tu, po které jsem se vydával vždy. Tou bylo zpravidla dohrání všech hlavních misí a teprve poté vrhnutí se do vedlejších aktivit. Tak proč to nezkusit obráceně? Samotná hra se opět, jak je již v posledních letech zvykem, skládá z otevřeného světa, ve kterém narazíte na všemožné aktivity a hlavně na spoustu předmětů k sebrání, díky kterým jednak splníte jednotlivé trofeje/achievementy a také si můžete přijít k řadě bonusů, včetně populárních násobičů mincí. Jakmile se mi tedy po pár úvodních hlavních misí zpřístupnilo celé město Municiberg, nemohl jsem jinak, než začít plnit především vedlejší činnosti, mezi které spadá například honba za zloději, sběr budovatelských kostek, díky kterým jste schopni vystavět zcela nové, zdánlivě nepasující struktury či zbavování jednotlivých čtvrtí kriminálních živlů. Teprve po důkladném nabažení se tohoto "hubu" došlo v mém případě na již poměrně snadný průchod hlavními úrovněmi, především díky mocným červeným kostkám, které vám poskytují řadu výhod.

Každý je jiný

LEGO The Incredibles sice doprovází druhý díl této série, nicméně se během hraní setkáte s příběhy i z toho prvního. V podstatě by se tak dalo říci, že prožijete doposud kompletní příběh rodiny Parrových, které vévodí Mr. Incredible, tatík s nadpřirozenou silou, který dokáže rozbít cokoliv na počkání. Dále tu máme matku, Elastigirl, jejíž pružné tělo dokáže skutečné divy, dcerku Violet, která disponuje neviditelností a štítem, synka Dashe, který by utekl i Boltovi, a mimino Jack-Jack, které se dokáže transformovat do různých podob a zvládne skoro vše. To by však bylo skoro málo, takže celkově si zahrajete za 113 odemykatelných postav, mezi kterými nechybí experti na výbušniny, létající postavy či takové, které umí vyhledávat tajné poklady. Tyto charaktery se do hry dostávají i z ostatních Disneyovek, takže svého favorita si tu najde úplně každý. Většinu z nich získáte po postavení ikonických budov z těchto filmů, takže na vás čeká například dům z filmu Vzhůru do Oblak nebo kontejner slavného robota Wall-E.

Sbírej, na co narazíš

Co se samotného hraní týče, tak pravděpodobně největším držákem, jako v ostatních případech, je opět sběr všeho možného. Kromě avizovaných červených kostek, díky kterým vám na vašem kontě peníze začnou narůstat raketovým tempem, celou hru si přehodíte do černobílého provedení nebo roztancujete všechny obyvatele, jsou to především zlaté kostky, které na rozdíl od červených nenaleznete pouze ve městě, ale i v misích, díky splnění speciálních úkolů. Tentokráte jich je 210 a na jejich vysbírání si budete muset rezervovat opět minimálně dva průchody hrou. Aby kostek nebylo málo, tak je během misí nutno sbírat i speciální Minikity, které samy o sobě nemají žádný další účel. Jako poslední tu jsou konstrukční kostky, které musíte jednak nasbírat všechny pro dokončení každé z hlavních misí, tak i v Municibergu, abyste byli schopni vystavět všechny speciální budovy. Dále tu máme již zmiňované postavičky, následuje kolekce vozidel, které se odemykají společně s postupem hrou a poté čekají na zakoupení. Za úspěšné splnění misí dostáváte také balíčky, ze kterých také vydolujete nějaké ty panďuláky, takže se stále něco děje a vaše sbírka se utěšeně rozrůstá. Osobně si myslím, že touha odemknout vše je silná, obzvláště u vašich potomků (soudím podle toho našeho), takže se hry po dohrání nejspíše jen tak nezbavíte.

Na gauči je to prima

Herně se tentokráte opět nic nemění. Online multiplayerové složky jsme se bohužel ani tentokrát nedočkali, což je rozhodně škoda. Zahrát si tak můžete s kamarádem v lokální kooperaci a opět tímto způsobem klidně proběhnout celou hru. Osobně mi tento přístup nevadí jelikož synek je po ruce stále, nicméně se stále jedná o ten samý styl hraní, kterému by online inovace určitě slušela. Jestliže jste již měli tu čest alespoň s některou z dřívějších LEGO her, budete i v Municibergu jako doma co se samotného ovládání týče. Stejně tak i v příběhu zazní mnoho narážek a skvělých gagů, kterým se od srdce zasmějete jako obvykle, takže zkrátka za své peníze dostanete přesně to, co čekáte na bázi zkušeností s předešlými hrami. Ano, na jednu stranu škoda, nicméně vzhledem k popularitě kostičkových titulů nemají autoři ani příliš mnoho důvodů měnit dobře zajetý koncept. Abych však tvůrcům jen nekřivdil vzhledem k nedostatku inovací, jedna, lehce ovlivňující hratelnost, by tu přeci jenom byla. Některé z postaviček mají totiž schopnost kooperovat s ostatními, díky čemuž jste schopni překonat určité překážky. Jako příklad by mohla posloužit Violet, která je schopná do svého štítu přibrat ještě jednu postavu, se kterou kupříkladu projde laserovými poli, případně i tatík Úžasňák, který zase dokáže hodit některého ze členů rodiny na dané místo, což také není na škodu. Nejedná se tak o nic přelomového, nicméně o decentním oživení hratelnosti by se hovořit dalo.

Kostky všude kolem

Technické zpracování si drží stále vysoko nastavenou úroveň, samozřejmě v rámci možností, a do kostičkového světa je vše převedeno parádně. Pravdou je, že při rychlejším průletu nad mapou se mohou vyskytnout problémy s doskakováním textur, nicméně se nejedná o nic tragického. Díky všemožným schopnostem postav uslyšíte během hraní spoustu rozličných zvuků, které jsou také na slušné úrovni. Co tedy říci na závěr? Pakliže máte po ruce nějakého špunta, myšleno mladšího fandu do Lega či animáků od Pixaru, rozhodně mu k narozeninám či jiné podobné příležitosti LEGO The Incredibles pořiďte. Počítejte zároveň s tím, že na co bude tento človíček sám krátký, tak vám příliš těžkou hlavu neudělá a společnými silami všechny puzzly vyřešíte, případně pomůžete se sběrem kostiček. Jedná se tak o solidní zábavu a při touze po 100% dokončení i o spoustu fajnově strávených hodin. Příběhovou linku dokončíte za zhruba 15 hodin a zbytek, to je již jen a jen na vás.

Ceny hry LEGO The Incredibles srovnáte na Zboží.cz.

75%
Klasická LEGOvka, která sice nepřináší téměř nic nového, ale solidně zabaví na hodně dlouho jako vždy.