The Infectious Madness of Doctor Dekker

The Infectious Madness of Doctor Dekker - recenze
07:48, 23.07.2018

Hry zo žánru FMV (Full motion video) to budú mať ešte dlhé dekády asi dosť ťažké, keďže ani úspech podobného konceptu u produkcie spoločnosti Quantic Dream stále nepresvedčil každého o úžasnej atmosfére spojenej s hravou interakciou, ktorú práve diela takto ladené môžu poskytnúť. Tak či onak, aby sa niečo v tvrdohlavých postojoch zmenilo, je nutné robiť osvetu a teda aj nové FMV hry, a robiť ich čo najlepšie ako sa len dá. O tento krok sa snaží aj duo firiem D'Avekki Studios a Wales Interactive, ktoré nás tohto roku potešilo originálnym filmovým zážitkom s názvom The Infectious Madness of Doctor Dekker.

Cítim tu temnotu nahlodávajúc moju šedú kôru mozgovú. Cítim Lovecrafta...

Klik pro zvětšení (The Infectious Madness of Doctor Dekker - recenze)

Ó áno, aj keď to možno nemôžete vyčítať z úvodného obrázku na túto komornejšiu filmovú projekciu, tak skutočne sa s ňou môžete prepracovať k pocitom, ktoré vám žiadna iná tradičná a ortodoxná videohra neponúkne. Príbeh sa točí okolo záhadnej smrti doktora psychiatrie s priezviskom Dekker, ktorého pacientov preberiete čo by jeho zástupca. Ste teda rovnako odborník na "hľadanie makových koláčov niekde v lese za Viedňou", čím sa zároveň stávate jedným z možných kľúčov, ktoré rozlúsknu smrť vášho kolegu. Jediné, čo preto musíte spraviť, je absolvovať niekoľko sedení so spomínanými pacientmi a umným výberom otázok na ich adresu sa nakoniec dopátrať k meritu veci.

Bizarné príbehy od koženého gauča.

Aj keď samotný doktor nemal v zozname až tak veľa zákazníkov, ktorým by deň čo deň liezol do snov, tak dĺžka strávená v hre ako takej sa u mňa pohybovala na rozmedzí ôsmych hodín, čo je skutočne slušné číslo. Postupne sa vám bude na koženom gauči striedať rôznorodé portfólio osobností oboch pohlaví a vašou úlohou je nielen dobre počúvať ich často šialené príbehy, ale hlavne pokladať na stôl tie správne otázky. K dispozícii vám je časovo obmedzený systém indícií a rovnako podrobná knižnica faktov okolo spomínaných hercov. Musím ich tak nazývať, keďže u tohto konceptu ide skutočne o reálnych ľudí a často aj členov vývojárskych štúdií (či to bol tento prípad som nemal potrebu vypátrať).

Nech plesnivá temnota vypláva na povrch!

Keďže je tu reč o filmových úsekoch, ktoré niekto roztriedil a následne prepojil na interakčnú zábavu, logicky sa nemusí The Infectious Madness of Doctor Dekker zapáčiť každému. Kto však tejto netradičnej detektívnej adventúrke dá šancu, objaví nielen čaro FMV, ale aj temnotu obsiahnutú v nás ľuďoch. Veľkou podporou je v tomto bode kvalitné herecké obsadenie a komorná, často nečakane impresívna, hudba v pozadí. Testoval som v tomto prípade posledný port pre prenosný systém Nintendo Switch, a aj keď práve tento HW je zo všetkých najslabší, tak počas prechodu od jedného pacienta k druhému a výberu otázok a odpovedí som nezaznamenal jediné technické zakolísanie. Ona je to totižto ďalšia veľká výhoda u filmových projekcií. Nejde tu o súhrn pixelov, ale len o videozáznam, čím sa eliminuje nutnosť prispôsobovať sa danému systému (z pohľadu vývojárov).

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti D'Avekki Studios Ltd

81%
Pokiaľ patríte medzi milovníkov filmových hier, nebudete v tomto prípade vôbec ľutovať minutých peňazí