Sega Mega Drive Classics

Sega Mega Drive Classics - recenze
Sega Mega Drive Classics - recenze
18:40, 21.06.2018

V dnešní recenzi se vrátíme o pár nebo spíše hodně let nazpět v čase do dob, kdy se na našich CRT obrazovkách převážně proháněly trochu větší pixely než známe dnes. Objektem, který si vysloužil naši pozornost je titul Sega Mega Drive Classics, která se snaží o oživení povědomí o kouscích z doby minulé i na současné generaci herních zařízení a jak a jestli se jí to daří, to se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Sega Mega Drive Classics - recenze)

Pořádná nálož her

V rámci jedné kolekce se hráči dostává do rukou více než 50 hitů, u kterých slintal nejeden z nás či našich rodičů a rozplýval se nad tehdejšími audiovizuálními efekty, které dokázaly dnes již legendární konzole od Segy vykouzlit. Samozřejmě, z dnešního pohledu se jedná o retro počin a tak to s určením „cílovky“ nebude příliš jednoduché. Ono sice zvučná jména dokáží udělat hodně a když se letmo pohlédneme, co že si to vlastně můžeme zahrát, tak například u Sonic The Hedgehog, Streets Of Rage, Golden Axe či Virtua Fighter se rozhodně nejedná o žádné velké neznámé. Ano, tyto hry si dnes již zahrajete pomalu na všem co má alespoň nějaký displej, nicméně jak to vše dopadne, když vložíte disk do konzole současné generace? Musím říct, že nad očekávání dobře.

Vítejte v 21. století

Samozřejmě, kdyby Sega pouze jednoduše přenesla své hity na nová zařízení, nebylo by nejspíše o čem moc psát. Nabízí se tak logicky otázka, jestli kolekce klasik nabízí i nějaké ty inovace či moderní prvky. Ano, jednou z těch logických je pravděpodobně upravení grafiky tak, aby byla snesitelná na moderních 4K zobrazovadlech, přičemž si hry stále uchovávají původní vzhled i charakter. Možná ještě lepší vychytávkou je přidání online multiplayeru. Ovšem, jednotlivé retro hry nabízené skrze digitální obchody touto funkcí již disponovaly, nicméně zde máte vše v jednom balíčku a tak, dostanete-li chuť zahrát si nějakou tu pecku ve více hráčích a po ruce zrovna nikdo vhodný není, nic vám nebrání ve spuštění matchmakingu, volbě požadované hry a nebojte, vždy se najde nějaká podobně smýšlející duše. Jediným problémem který jsem zaznamenal, nicméně o to větším, pro mě byly lagy, které se během hraní na obrazovce objevovaly. V Golden Axe se kupříkladu při klasickém sekání najednou setkáte se situací, kdy zničehonic mlátíte do prázdna, jelikož nepřítel zčistajasna stojí na druhé straně obrazovky a podobně. Samozřejmě, nejedná se o nic, co by se nedalo odstranit a navíc také vše závisí na kvalitě připojení jednotlivých hráčů.

Vychytávky Lá... ze stáje Segy

Další parádičkou je možnost zapnutí funkce horizontálního překlopení obrazu, díky čemuž určité hry dostávají zcela nový náboj. No, kdo by nechtěl například se Sonicem běhat zprava doleva? Jedná se o fajn zpříjemnění jak pro hráče, kteří původní hry znají jako své boty, ale i pro ty, kteří si hraní chtějí z jakéhokoliv důvodu jen tak zpestřit. Ovládání všech her je také klasické, bohatě si vystačíte se základními tlačítky gamepadu, takže žádné laborování s ovládacími prvky se nekoná. Lze využít analogovou páčku, i když hardcore hráči zajisté uvítají i možnost hrát na "šipkách" křížem gamepadu. Velikou výhodou je pak možnost ukládání herního stavu pomocí Quick Save a jeho nahrání Quick Load. Díky tomu by si i moderní, mnohdy lehce zmlsaní a netrpěliví, hráči mohli přijít na své. Jinak by se totiž snadno mohlo stát, že by po prvním neúspěchu v některé z her letěla celá kolekce z mechaniky, a to by byla rozhodně škoda.

Klik pro zvětšení (Sega Mega Drive Classics - recenze),

Trofeje jen pro otrlé

Když už jsme u těch moderních hráčů, těm se zajisté bude líbit možnost ulovit nějaké ty trofeje, jako jsou zvyklí ze současných titulů. Ovšem pozor, zpravidla se nejedná o nic snadného a tak i zkušené hardcore týpky dokáže zisk platinové trofeje pořádně potrápit. Na druhou stranu se alespoň jedná i o nějakou výzvu, což je dobře a hra vám tak nedá nic zadarmo. Menším problémem v této oblasti by mohl být fakt, že ne všechny hry z kolekce musí nutně sednout každému a poté je již na zvážení, zdali kvůli zisku virtuální odměny trávit čas u hry, která vás třeba vůbec nebaví. S tím souvisí i skutečnost, že fanoušci tehdejších her by možná rádi viděli součástí kolekce jiné ze svých favoritů, nicméně musíme vzít zavděk tím, co se pro nás rozhodli zahrnout sami autoři. Pro všechny, kteří se nyní rozmýšlíte nad koupí tohoto souboru bude pravděpodobně dobré vědět, jaké že to kousky si budete moci užít.

Menší seznámek

Jsou to tedy Alex Kidd in the Enchanted Castle, Alien Soldier, Alien Storm, Altered Beast, Beyond Oasis, Bio-Hazard Battle, Bonanza Bros., Columns, Columns III: Revenge of Columns, Comix Zone, Crack Down, Decap Attack, Dr. Robotnik’s Mean Bean Machine, Dynamite Headdy, ESWAT: City Under Siege, Fatal Labyrinth, Flicky, Gain Ground, Galaxy Force II, Golden Axe, Golden Axe II, Golden Axe III, Gunstar Heroes, Kid Chameleon, Landstalker, Light Crusader, Phantasy Star II, Phantasy Star III: Generations of Doom, Phantasy Star IV: The End of the Millennium, Ristar, Shadow Dancer: The Secret of Shinobi, Shining Force, Shining Force II, Shining in the Darkness, Shinobi III: Return of the Ninja Master, Sonic 3D Blast, Sonic Spinball, Sonic the Hedgehog, Sonic the Hedgehog 2, Space Harrier II, Streets of Rage, Streets of Rage 2, Streets of Rage 3, Super Thunder Blade, Sword of Vermilion, The Revenge of Shinobi, ToeJam & Earl in Panic on Funkotron, ToeJam& Earl, Vectorman, VectorMan 2, Virtua Fighter 2, Wonder Boy III: Monster Lair a Wonder Boy in Monster World.

Vybere si každý, bohužel asi jen něco

Jak vidno z výše uvedeného seznamu, své zastoupení si v kolekci našly jak klasické beat 'em up rubanice typu Street of Rage či Golden Axe, tak i zástupci populárních RPGček “ze staré školy” či titulů, které umně mísily různé žánry v jeden celek. Pro mě osobně bylo zajímavých zhruba patnáct titulů, u kterých jsem milerád zavzpomínal na doby dávno minulé, což je škoda, jelikož 2/3 kolekce mě tak nějak minuly obloukem. Jasně, vše opět souvisí s tím, že v rámci výběrů, ať se již jedná o hry, filmy či hudbu, se nikdy nepodaří uspokojit každého hráče. Je tak na zvážení, jestli se vám vyplatí pořídit si Sega Mega Drive Classics nebo se do jednotlivých kousků vrhnete prostřednictví všemožných emulátorů a vyberete si jenom ty, které skutečně chcete hrát. Technicky se jedná o solidně zpracovanou záležitost, kterou sráží výše avizované problémy se síťovým hraním. Na druhou stranu, vše ostatní si lze ve vysoké míře nakonfigurovat dle přání, takže se můžete při hraní cítit jako v „osmdesátkách“ nebo v dnes již technologicky mnohem pokročilejším prostředí díky aplikací filtrů, vyladění zvuku a podobně.

Ceny hry Sega Mega Drive Classics srovnáte na Zboží.cz.

70%
Kolekce, která vás vrátí do minulosti jak v dobrém tak i zlém. Bohužel, výběr titulů nemusí sednout každému.