Tacoma

Tacoma - recenze
Tacoma - recenze
18:08, 26.07.2018

Od komerčného úspechu nenápadnej adventúrky Gone Home už obehlo viac ako päť rokov a stále je, táto netradične spracovaná vízia jedného malého štúdia, predmetom rôznych diskusií. Na jednej strane stola si často rozdajú karty odporcovia takzvaných simulátorov chodenia a na tej druhej už tradične ujedajú z misy cukríkov milovníci prepracovaných a dych vyrážajúcich príbehov. Spoločnosť Fullbright však nechcela zostať niekde uprostred týchto márnych hádok, a preto sa rozhodla odpichnúť od Gone Home a ešte minulý rok prišla s novou značkou, ktorá až náramne pripomína druh čipsov. Projekt Tacoma si toho času prešiel sitom kritiky u systémov Xbox One/PC, aby aktuálne konečne dorazil v porte aj na PlayStation 4, čo som si ja osobne, ako milovník prvej hry od Fullbright, nemohol nechať ujsť. Poďme sa teda spoločne presvedčiť, kam sa mladé klbko svojských vývojárov rozhodlo presunúť pole svojej pôsobnosti tentokrát.

Z opusteného domu v americkom zapadákove rovno do nemenej prázdneho vesmíru.

Klik pro zvětšení (Tacoma - recenze)

Kto by očakával nejaké nové vízie spomínaných vývojárov, tak si rovno môže hodiť spiatočku. Tacoma je vzásade identický projekt ako Gone Home, ktorý si primárne zakladá na prepracovanom príbehu pomaly dávkovanom s prímesou jemnej interakcie a bez akejkoľvek akcie. Tentokrát sa dejovo presúvame do vesmíru, a to konkrétne roku 2088, kedy sa technologický pokrok stal mostom na pravidelné cestovanie do chladnej prázdnoty. Hlavná hrdinka, to ste vy, je zamestnanec populárnej spoločnosti Venturis Technologies, ktorá spravuje niekoľko orbitálnych staníc a tie slúžia nielen ako výskumné strediská, ale aj ako akási forma vzdelávacích kopúl pre dospievajúcu populáciu ľudstva. Jedna z týchto staníc však bola evakuovaná a na miesto ste tak vyslaný práve vy, aby nedošlo k zneužitiu nazhromaždených dát, ktoré máte uchovať a priniesť nazad na Zem. S takouto motiváciou vstupujete na palubu opustenej stanice s menom Tacoma, ktorá sa pre vás stane prechodným domovom na takmer dve hodinky čistého času.

Príbeh a zase len príbeh...

Klik pro zvětšení (Tacoma - recenze)

Jediné, čo po príchode nachádzate, je umelá inteligencia s názvom ODIN, ktorá sa stane vašim sprievodcom po jednotlivých palubách. Budete behať hore dole (aspoň čo vám gravitácia dovolí) po výskumných strediskách a presúvať informácie do svojho osobného denníka. Je len na vás, či hrou prebehnete za pár minút, alebo si vypočujete všetky osobné a pracovné údaje samotnej posádky. Ak sa rozhodnete poriadne načúvať udalostiam spred troch dní (staršie denníky nájdete značne poškodené), tak dokonalo pochopíte dôvod, prečo musela posádka stanicu Tacoma tak náhle opustiť. Motiváciou je vám zaujímavo napísaný scenár plný originálnych nápadov a navyše s odkazmi na náš bežný život. Aj keď v mojich očiach samotná atmosféra vesmíru nedosiahla na úroveň úžasnej a mrazivej temnoty z Gone Home, stále sa jedná o sviežo napísaný dejový komplot na samotného hráča, ktorý si záverom jednoducho nejde nevychutnať.

Denníky posádky sú spracované cez AR (Augmented Reality), a tak má hráč možnosť presne vidieť, čo sa vlastne na palube stanice Tacoma dialo.

Klik pro zvětšení (Tacoma - recenze)

K celkovej pohode spojenej s hrateľnosťou prispieva aj príjemná grafika bez väčších technických nedostatkov, ktorú hráč docení hlavne pri širokej škále možností interakcie. Môžete si tak skúsiť zahrať basketbal či biliard a zatiaľ čo sa vám budú pred očami odohrávať udalosti z dní minulých, môžete si skúsiť hodiť pár šipiek na terč, a to aj s fotkou. Vývojári tak dokázali nenásilne zakomponovať do svojej hry aj motiváciu v podobe hľadania rôznych trofejí spojených s bočnými úlohami, ktorých tu je dosť na to, aby sa čas strávený s hrou poriadne natiahol. Aj cez toto všetko je samozrejme Tacoma dielko menšieho razenia a po vzore svojho predchodcu ide zase len o ten simulátor kráčania a zbierania dokumentov. Komu je však práve tento druh hry pochuti a rád u podobných projektov relaxuje, nová hra od Fullbright mu určite zahrá do nôty. Mne osobne jej kvalita síce nedokázala nechať zabudnúť na úžasný Gone Home, avšak musím pripustiť, že výpravné atribúty vesmírneho cestovania sa autorom podarilo minimálne z polovice tak dobre zakomponovať aj do svojej druhej hry. Už teraz som zvedavý, čo si na nás prichystajú nabudúce.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Fullbright

Klik pro zvětšení (Tacoma - recenze)

70%