Rocket League Switch edition

Rocket League Switch edition - recenze
Rocket League Switch edition - recenze
16:05, 05.02.2018

Samozrejme, že sa tu nebudeme teraz rozprávať o žiadnom pokračovaní či nejakej odbočke v populárnom univerze Rocket League. Spoločnosť Psyonix len konečne dostala zelenú aj s portom na stále úspešnejší a úspešnejší systém Switch a v zásade sa pokúsili preniesť milovanú a časom preverenú hrateľnosť z bizarného spojenia futbalu a autíčok na diaľkové ovládanie z domácich konzol na prenosný hybrid. Ako sa im to podarilo, si teraz stručne vyrozprávame.

Recenziu na pôvodnú verziu si môžete naštudovať vďaka práci kolegu Jaroslava a väčšinu jeho textu zároveň môžeme napasovať aj na Switch rozbor.

Klik pro zvětšení (Rocket League Switch edition - recenze)

Málokto vie, že firma Psyonix nevynašla bizarný mix závodov a športu tak, ako ho poznáme práve z Rocket League. V histórii by sme našli podobnú obdobu u viacerých úspešnejších či menej známych videohier, na konci čoho však vždy ostane len jeden víťaz a tým je značka RL. Ostatne Psyonix si všetko testoval ešte v roku 2008, kedy pre konzolu PlayStation 3 vydal obdobnú hru s komplikovaným názvom Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, ktorá ale kompletne zapadla. Diamant však potrebuje poriadne opracovať a tento proces dokonale pasuje aj na všetky tie úspešné roky, akými si konzumenti po boku rôznych verzií Rocket League prešli. Port pre Switch má byť už len čerešničkou na torte a tou v zásade určite aj je, aj keď sa tu nedá hovoriť o dokonalom diele, ktoré si nezaslúži krivého slova.

Najväčší kompromis sa koná u účelného nastavenia 60 FPS, čo prináša horšiu kvalitu grafickej stránky a efektov.

Z tých pár rozhovorov, ktoré autori poskytli ešte pred vydaním tohto portu, bolo jasne badať, že ich cieľom je priniesť Rocket League so zámkom na 60 snímkov za sekundu tak, aby si hráči mohli užívať tú najlepšiu multiplayer zábavu, aká je na Switch len možná. Má to však jedno menšie, či prípadne väčšie "ale", keďže sa tým muselo vykonať pár kompromisov. Najviac si to odniesla grafická stránka čo do efektov a vykreslenia pozadí. Ak sa počas zápasu zadívate do diaľky, tak sa jednoducho nebudete tváriť nijako očarene, ale skôr nasadíte kyslý výraz. Rovnako to bude u efektu vlnenia trávniku, ktorý bol vo verzii pre Switch kompletne vypustený z akcie. Najviac vami ale otrasie prvých pár sekúnd po začatí zápasu alebo prepnutí z TV režimu na handheld, kedy má hra celkovo problém sa rozhodnúť, aké textúry by sa mali zobraziť a celkovo aj zaostriť. Pokiaľ však necháte všetko bežať aspoň nejaký čas, dá sa to viacmenej do poriadku a zábava môže začať.

Port pre Nintendo Switch je dielom spolupráce pôvodných autorov s firmou Panic Button.

Zásadným dôvodom, prečo je aj Switch verzia tak žiadaným artiklom, ostáva samozrejme online. Vďaka podpore cross-play multiplayeru si môžete zmerať sily s hráčmi na PS4, XOne a PC. Tento balík možností so sebou logicky prináša aj určitú frustráciu z prehier so skúsenými hráčmi, ktorí majú Rocket League zaradené v playliste už od čias jeho prvej verzie, ale vždy je tu možnosť všetko dôsledne natrénovať a nacvičiť mimo online arény. Režimy sú zachované a Switch navyše umožňuje súboj na jednej konzole kdekoľvek vás napadne vďaka rozdeleniu ovládačov. Schéma ovládania, aj pri použití jedného Joy-con zariadenia, je intuitívna a nebrzdí akékoľvek triky, ktoré by vás napadli. Prítomnosť mikrotransakcií nemá dopad na samotnú hrateľnosť a ide len o kozmetické úpravy, ktoré vás môžu zaujať, ale samozrejme na nich nemusíte nechať ani jedno očko. Určite by vás však mohla potešiť prítomnosť exkluzívnych vozidiel, ktoré autori vytvorili na základe spolupráce so samotným Nintendom. Nájdete tu tak autíčka pomaľované na štýl Maria a jeho brata, princeznej Peach či samotnej Samus Aran. Nejde ale len o vizuálnu stránku. Tieto vozidlá sú kompletne prevedené do detailu aj v oblasti zvuku a musím skutočne zložiť virtuálny klobúk rovno z hlavy k nohám vývojárov, keďže vo výsledku je to úžasne prepracovaný in-game obsah, ktorý je hodný aj vašej pozornosti.

Rocket League vo výsledku nestratil žiadny lesk ani v prípade tohto vysoko prenosného portu. Switch verzia beží po stránke plynulosti takmer na výbornú, aj keď samozrejme za cenu nižších nárokov na grafický aspekt. Najväčšou devízou je ale rozhodne možnosť zmerať svoje skúsenosti s hráčmi na ostatných konzolách vrátane PC, a to kdekoľvek, kde majú internet a kde vás len napadne. Profesionálni hráči Rocket League tak trénujú skutočne všade a kto má doma Switch a chuť sa poriadne zabaviť, toto je tá správna voľba na investíciu.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Psyonix

89%
Motor tohto portu síce nepradie úplne dokonalo, stále vás však zavezie kam len budete chcieť