Hidden Agenda

Hidden Agenda - recenze
Hidden Agenda - recenze
14:54, 24.11.2017

Úvodom mojej recenzie si, aj s ohľadom na jej ďalšie pokračovanie (pochopíte neskôr), musíme ujasniť pár faktov. Spoločnosť SONY už dávnejšie prezentovala verejnosti ich nový model ovládania a interakcie v hrách na konzole PlayStation. Ten nesie označenie PlayLink a v zásade ide o výmenu klasického gamepad zariadenia za mobilný telefón. Do neho si stiahnete príslušnú aplikáciu pre danú hru a následne tú už ovládate len cez váš telefón. Jednak sa tým otvorili možnosti v zobrazovaní informácií aj mimo televíznej obrazovky a zároveň to odomklo pár nápadov na kooperatívny multiplayer bez nutnosti mať doma hromadu predraženého príslušenstva. Zásadnou značkou pre PlayLink je aktuálne určite filmový trailer Hidden Agenda, ktorý si spoločne rozoberieme nižšie.

Vrah je mexický záhradník s umelou bradou...

Klik pro zvětšení (Hidden Agenda - recenze)

Autori zo Supermassive Games si určite potajomky znova skúsili legendárny Heavy Rain, keďže ak by ste sa ma opýtali, k čomu by som práve projekt Hidden Agenda na prvý výstrel prirovnal, spomenul by som niekdajší hit od Quantic Dream. Na rozdiel od neho si však v tejto kriminálnej hre veľa toho nezahráte. Ide totižto o plne automatizovaný filmový počin poskladaný z rôznych dejových liniek, ktoré ústia do niekoľkých koncov. Hráč, či presnejšie v tomto prípade hráči (môže ich byť až šesť), sledujú osud dvoch hladných hrdiniek na prvý pohľad zamotaného detektívneho príbehu. Policajná dôstojníčka Becky Marney a štátna žalobkyňa Felicity Graves vás behom dvoch hodín prevedú niekoľkými kapitolami, ktorých zásadné zmeny môžete ovplyvniť práve cez aplikáciu v telefóne. Či už budete meniť osudy hrdinov sám alebo po boku priateľov, hra má niekoľko koncov a jej hlavným cieľom je doviesť vás k odpovedi na otázku, kto sa skrýva za záhadným zabijakom s prezývkou Trapper.

Hidden Agenda je kompletne česky lokalizovaná a má kvalitný dabing na úrovni profesionálnych hercov.

Čítate správne. Aj tunajší hráči, bez znalosti anglického či iného svetového jazyka, si vďaka úplnej lokalizácii môžu vychutnať prepletený príbeh v titule Hidden Agenda. Musím uznať vysokú ba až profesionálnu kvalitu, s akou sú jednotlivé postavy obohatené o český jazyk a verím, že pre väčšinu lokálnych konzumentov bude práve toto dôvodom prečo do hry investovať pár desiatok eur. Mám však už značné výhrady k dvoch zásadným faktorom v titule Hidden Agenda. Technická stránka je vo sfére samotných postáv úžasná a je vidieť, že tu niekto kompletne skenoval tváre reálnych hercov (Katie Cassidy zo seriálu Arrow hrá Becky a Christy Choi z NCIS: Los Angeles jej kolegyňu Felicity). Avšak pozadia, ako aj zbytok tela od hlavy dolu, už pôsobí značne strnulo a mimo AAA ligy. Väčšinou si to pri samotných obrazoch v pohybe možno ani nevšimnete, ale potom príde záber na niekoho ako sa snaží otočiť hlavou do boku a všetko zrazu vyzerá smiešne, ako keby si niekto chcel zlomiť väz, len aby sa otočil tam, kam potrebuje.

Každý hráč môže kedykoľvek pomocou svojho telefónu nazrieť do poznámok, sledovať súhrn uplynutých udalostí, či si prezrieť bio jednotlivých postáv.

Druhým veľkým problémom je určite funkčnosť samotnej PlayLink aplikácie. Jednoduché rozhodovanie nepodlieha časovému presu a tak máte viac pokusov ako presunúť svoj znak do ľavej alebo pravej ikonky vývoja danej scény. Akonáhle ale ide o čas a musíte v rýchlosti vybrať nejaký bod (napríklad pri zbieraní stôp či snahe preskočiť prekážku), náhle zistíte, že vaše prsty akosi nedokážu správne naviesť ukazateľ tam, kam potrebujete a to je u takéhoto konceptu zásadný problém. Mne osobne prišiel aj príbeh o love vraha a jeho identity značne slabý. V podstate od tretiny času som mal silné podozrenie, že viem o koho sa jedná, čo sa nakoniec aj vo finále potvrdilo. Beriem ale pozitívne fakt, že takýto interaktívny film, aký môžete prežiť v spoločnosti dobrých priateľov, má v sebe niečo, čo vám nikde inde žiadna hra neponúkne a tak jej odpúšťam prehľadný scenár a nejaké tie natiahnuté krky alias chromá žirafa.

Koncept PlayLink stojí a padá na funkčnosti samotných aplikácií. V prípade tejto filmovej detektívky so zábavným režimom pre viacerých, som nebol v tomto smere vôbec potešený. Zachránila to ale technická stránka a kvalitný český dabing. Viem si predstaviť ako vás môže na akejkoľvek nudnej párty zachrániť práve Hidden Agenda od kyslých úsmevov vašich priateľov ale finálnym číslom, ukazujem zdvihnutý prst na technické nedostatky v ovládaní.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.

60%
Ak by aplikácia bola oveľa intuitívnejšia a citlivejšia, hnal by som to vyššie. Navyše tu stále visí v pozadí ten predvídateľný nosný pilier celého príbehu