Kirby Battle Royale

Kirby Battle Royale - recenze
Kirby Battle Royale - recenze
19:38, 26.02.2018

Náš roztomilý a trošku prapodivný herný hrdina s menom Kirby už ušiel dlhú cestu od svojej premiéry. Toho času sa písal rok 1992 a značná časť našich čitateľov bola ešte len iskrou v oku pubertou zasiahnutých študentov stredných a odborných škôl. Kirby nikdy nebol typickým maskotom Nintenda, aj keď za svoju existenciu môže vďačiť práve jeho zázemiu. No aj napriek tomu sa dokázal odosobniť od "kolegov" a vybudovať si vlastný herný svet. Séria Kirby's Dream Land mu síce zabezpečila nesmrteľnosť, ale aby legenda prežila, potrebuje neustále nové a nové výlety rovno do vašich peňaženiek. Ten najnovší vyrazil na stále populárnej mašinke 3DS a nesie už vo svojom názve znaky striktne bojovej záležitosti.

Jubilejná tridsiata hra zo sveta tejto IP nás čaká už budúci rok.

Klik pro zvětšení (Kirby Battle Royale - recenze)

Ak vám na prvý pohľad nenapadne práve Kirby ako vhodný adept do bojovej arény, tak by ste svoj úsudok mohli znova prehodnotiť. Predsa len sa vždy profiloval ako akási metafora na frázu: premením sa na všetko, čo zjem a to mu prepožičalo rôzne formy arzenálu. Jeho mimikry sú už dnes legendárne a tak sa aj v mojich očiach z počiatku javil nápad na multiplayer v zmysle arény ako vhodný. To som ale ešte netušil ako to HAL jemne povedané nezvládne. Vývojári si síce držali odstup od populárneho Smash Bros, ale aj keď zachovali maximálnu jednoduchosť samotného konceptu, tak nejak sa razom vytratila kompletná atraktívnosť, ktorú som za titulom Kirby Battle Royale očakával. Hold z veľkých očí razom spadla nálada na bod mrazu. Nie všetko okolo hrateľnosti je však vyložene neuspokojivé.

Zoznam bojovníkov je široký a tak si môžete vybrať Kirbiho vo forme rytiera, kovboja, čarodeja a tak ďalej a tak podobne.

Oceňuje spomínanú jednoduchosť, keďže naučiť sa ovládať postavy a používať jednotlivé útoky je tu otázka pár sekúnd. Dokonca aj zástupcovia mladších ročníkov nebudú mať problém sa do konceptu okamžite dostať a to sa cení. Čo sa však už necení je absolútne nulová komunita, ktorá by tejto primárnej online hre dala nejaký punc a pach kvality. Nájsť hráčov a zaplniť tak arénu je vec totálne nemožná. Ak už sa konečne dostanete medzi nejakú konkurenciu, čaká vás často séria technických poplachov, na konci čoho len smutno pozeráte na nápis error. Nemusí to byť ale vyložene váš prípad. Viem si predstaviť ako by sa práve tento titul mohol etablovať cez StreetPass na trhu pár rokov dozadu, avšak dnes už je práve tento trend stretávania sa a hrania priamo medzi handheldovou komunitou viacmenej na ústupe a na to dopláca aj Kirby Battle Royale.

Lokálny multiplayer podporuje funkciu zdieľania jednej hry medzi viacej konzol, avšak obsah je značne orezaný.

Je zaujímavé sa zamyslieť nad scenárom, kde by práve Battle Royale vyšiel na populárny systém Switch a naopak vynechal 3DS. Dnes už je práve novšia a výkonom oveľa kvalitnejšia platforma Switch braná ako plnohodnotný prenosný stroj a jeho online komunita začína naberať obrovských rozmerov. Pokiaľ by sa Nintendo rozhodlo prerobiť tento nepodarený pokus zo sveta slávneho Kirbiho na Switch, verím vo vzostup v kvalite a užívaní si daného konceptu. Takto tu máme len nedôstojnú arkádu, v ktorej sa môžete určitý čas zabávať cez slušne spracované minihry, ale vo výsledku sa zase len dostanete do pozície, kedy uznáte nulovú online podporu a tak aj zatratenie akýchkoľvek kvalít. Keď sa niekto rozhodne mi aktuálne pripomenúť fakt, že hra má aj singl režim, tak opäť smutne pokývam hlavou na znak súhlasu. Áno, Kirby Battle Royale obsahuje akúsi verziu singl režimu, ale jeho kvality sú na tak nízkej úrovni (nielen obsahovo), že to snáď nemá cenu vôbec spomínať.

Model tejto odbočky v značke Kirby trpí totálnou stratou úsudku zo strany vývojárov.

Kirby Battle Royale je projekt bez duše. Akonáhle sa vám zapáči jeho jednoduchosť a budete chcieť vypnúť a troška zabojovať po boku online hráčov z celého sveta, dočkáte sa len veľkej tlstej nuly a z toho dôvodu nemám v podstate ako doceniť všetko to, čo by sa mohlo pri tejto hre zrodiť v rámci širokej online komunity. Zopár minihier má potenciál a nápad, ale všetko ostatné padá do šedého priemeru a to vrátane grafiky či zvukovej stopy.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: New Nintendo 3DS XL

50%