Nights of Azure 2: Bride of the New Moon

Nights of Azure 2: Bride of the New Moon - recenze
19:40, 04.04.2018

Čas, ako tá najdôležitejšia veličina každého úvodu mojej recenzie, sa opäť a razantne hlási o slovo. Budú to aktuálne totižto už dva roky, čo sme si spoločne mohli rozobrať na oko zaujímavý akčný RPG projekt Nights of Azure, ktorý svoje hlavné esá neskrýval v technickej a grafickej stránke, ale ktorý ich zakopal hlboko do hrateľnosti. Dnes už si asi málokto z vás vôbec spomenie na finálne číslo opisovaného testu (môžete si ho každopádne overiť tu), ale zato si možno položí otázku v zmysle; do akej miery sa vývojári tejto hry poučili a jej pokračovanie spracovali v oveľa lepšom svetle.

Tak tu zase stojím nohami v chladnej vode zvanej nuda a šeď.

Klik pro zvětšení (Nights of Azure 2: Bride of the New Moon - recenze)

Ono sa toho bohužiaľ príliš nezmenilo a od posledného dobrodružstva pokračujeme tam, kde sme skončili. Vývojárske zázemie spoločnosti Gust, ktorej rozpočet podpísal gigant v podobe firmy Koei Tecmo, si nelámalo nejako zásadne hlavu s vymýšľaním noviniek a do druhej časti jednoducho preniesli všetkých hrdinov, čo prežili jednotku. Aby sa to navyše nejako neplietlo, tak na bojovom koncepte akčnej sekačky s jemnými RPG prvkami nezmenili až na pár kozmetických prvkov vôbec nič, čo je vlastne úplne v poriadku. Po boku hudby to bol totižto aj jediný argument, prečo som Nights of Azure minule nepotopil ešte nižšie a zároveň to bol aktuálne dôvod môjho odhodlania pretrpieť fádny príbeh a nezaujímavú náplň dvojky.

Našťastie vás však nečaká nejaké prehnane dlhá odysea, i keď...

Veľké čaro ostáva v jednoduchosti bojov a rýchlemu pochopeniu jednotlivých ciest ako účelne likvidovať hordy protivníkov a ešte sa u toho ako tak pobaviť. Osobne už vôbec, pripíšte to akémusi postupnému dospievaniu, nedokážem dnes holdovať totálne trápnemu humoru, aký sa v hrách tohto kalibru vyskytuje, aj keď v minulosti tomu bolo inak. Určite by ste v histórii internetu vyhrabali nejeden článok, kde som titulom tento aspekt nevyčítal, ale ako sa vraví, s vekom prichádza nový názor. Nights of Azure 2: Bride of the New Moon prezentuje znova scenár okolo dvoch jednoduchých slečien s viazanosťou na svet démonov, ktoré ak nesekajú zatratené bytosti do gulášu, tak laškujú vo videoukážkach ako dve naivné lezbičky. Pokiaľ je toto presne váš šálok kávy, tak si určite pod čiarou prihodte k môjmu číslu pár desiatok percent a rovno bežte do obchodu.

Mapy v jednotlivých kapitolách čítajú množstvo tajných miest, avšak na ich objavenie musíte prekonať ich katastrofálne fádny dizajn.

Negatívneho som teda už stihol vymenovať dosť, ale našťastie nie je všetko zhnité ani v tejto JRPG. Tak ako predchodca tak aj dvojka umožňuje postupný vývoj vašich vlastných démonov, ktorých môžete využívať počas frenetických bojov. Práve ten častý chaos, aký sa rozpúta pri náročnejších súbojoch, sa dá oveľa jednoduchšie dostať pod kontrolu so schopným ochrancom po svojom boku, a navyše je to zábava pestovať si rôznych golemov od nízkeho levelu až po ich maximálny strop. Aj keď tých zhruba pätnásť hodín základného príbehu bez pátrania po bonusoch nie je možno dostatočná doba na kompletné odkrytie ich schopností, bude to až až na konečné vydýchnutie si od tejto inak nezábavnej záležitosti. Navyše vám bude škodiť aj nastavenie tempa medzi dialógmi a akciou, kedy sa všetko deje pod časovým presom a tak niekedy vôbec nestihnete splniť a prečítať to, čo by ste možno chceli a aj mali.

Až príliš často vás u hrania prepadne pocit frustrácie z faktu ako samotný koncept ide proti vám a to nie je v poriadku.

V jeden moment počas testovania som si náhle uvedomil, že v tejto hre nenájdete ani jedného muža a všetko je to akási sólová jazda ženského pohlavia. Osobne by som proti tomu nič nemal, pokiaľ by technická stránka a samozrejme ruke v ruke s grafikou neprodukovala tak fádne dizajny postáv a samotného okolia. Neplatí to síce pre kompletný obsah hry, keďže sa tu nájde pár miest silne evokujúcich pocit ako pri sledovaní pôvabnej Anime produkcie, avšak ako píšem tak väčšina oblastí mapy ako aj videomateriálu je z tej horšej kategórie. Ťažko predpovedať pre koho presne je ďalšie Nights of Azure určené. Kto si zamiloval jednotku z akéhokoľvek dôvodu, tak si dvojku, ak nie ešte viac, určite obľúbi. Pre každého z druhého brehu je to ale samozrejme znova kus nevábne páchnucej zdochliny, ktorá by mala žiariť tak maximálne na mobilných telefónoch a zadarmo. Mne osobne tu imponuje hrateľnosť z kategórie rýchleho občerstvenia a rovnako hudobný sprievod hrajúc do pochodu slušne spracovaných démonov, avšak tá motivácia a príbeh to všetko tlačia ťažkou topánkou hlboko do bahna priemeru.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme KOEI TECMO

57%
Projekt vytvorený pre úzky segment konzumentov so šedým zákalom a nejakou tou úchylkou