CrossOut

CrossOut - recenze
CrossOut - recenze
07:18, 02.07.2017

Máte rádi auta? A co takhle střílečky? Nebo vás spíše baví stavět? Odpověděli jste si alespoň na jednu otázku kladně? Tak to se spolu pojďme podívat na recenzi MMO záležitosti CrossOut, která nedávno spatřila světlo světa. Na svědomí ji mají vývojáři z Targem Games, kteří se spojili se známými Gaijin Entertainment a rozhodli se po vzoru kupříkladu War Thunder pořádně zahrát na multiplayerovou notu.

Klik pro zvětšení (CrossOut - recenze)

Tato doba není pro sraby

Vše se odehrává v postapokalyptickém světě, jako vystřiženém ze Šíleného Maxe. V tomto nehostinném čase se tak vrháte do hry, ve které hlavní roli hrají vozidla. A ne tak ledajaká. Záleží totiž čistě na vás, jaké přibližovadlo si z dostupných dílů sami sestavíte. Tento prvek je vskutku zábavný a skýtá téměř neomezené možnosti jak se vyřádit při jejich tvorbě. Jakmile již nějaké to vozítko sestavíte, případně si stáhnete již vytvořený návrh, můžete se vrhnout do samotného hraní.

Klik pro zvětšení (CrossOut - recenze)

Proti všem

Zvolit lze mezi PvP i PvE režimy, takže na své si v CrossOut přijde skutečně každý. Vyjedete tedy z garáže a v případě PvP na vás čekají bitvy čtyř až osmi hráčů, se kterými lze soupeřit v klasických režimech jako je Deathmatch nebo Capture the Base. V případě PvE se oproti tomu připojíte k týmu a v rámci kooperace plníte předem dané mise. Kromě těchto možností jsou k dispozici i časově omezené aktivity, díky kterým si také nahrabete nějaké ty drobné a především součástky pro další konstrukce. Náplň jednotlivých se sice poměrně rychle okouká, nicméně se hra snaží jednotlivé typy bitev různě mixovat, takže hraní jen tak neomrzí. Perfektním prvkem je možnost zaměření nepřátelského vozidla. U něj si totiž lze zvolit, kam váš výstřel zamíříte. Důležité je zmínit, že jakmile ustřelíte některou z částí, efekt se okamžitě promítne do jízdního modelu, takže radím jednoznačně. Jděte nejdříve po kolech. Ustřelit lze samozřejmě i namontované zbraně, takže z trochou cviku snadno připravíte protivníka o možnost obrany. Je jen na vás, jakou strategii si zvolíte, každopádně možností je spousta.

Klik pro zvětšení (CrossOut - recenze)

Stavíme a hrajeme si

Jak již bylo řečeno, základním kamenem hry je konstrukce vašeho „válečného“ stroje. Ten lze sestavit dvěma způsoby. Buď najdete již hotový nákres a máte-li dostatek sučástí, rovnou jej zkompletujete. Druhá varianta je mnohem zábavnější, vyžaduje však trochu cviku. Při stavění káry od píky totiž budete pravděpodobně ze začátku dosti bojovat s ovládáním editoru. Mnohokrát se mi stávalo, že jsem se s dílem pořádně navztekal, než jse ho díky jankovité kameře zvládl posadit na to správné místo. Velmi brzy si pravděpodobně uvědomíte, že trpíte nedostatkem součástek, bez kterých si vysněného miláčka zkrátka nepostaví. Proto nezbývá než vrhnout se do multi nebo singleplayerového snažení a vyhrávat a vyhrávat. Kromě součástek samozřejmě také vylepšujete, a to jak svoji postavu, tak stoupáte i v očích jednotlivých frakcí. Členství v nich vám poté přinese nové druhy kvalitnějších komponentů, které se po vzoru RPG barevně odlišují.

Klik pro zvětšení (CrossOut - recenze)

Silák nebo štírek? Obojí zkrátka nelze

Před samotnou konstrukcí je nutné alespoň trochu popřemýšlet, jak by měl váš vehikl vypadat. Jste totiž limitováni body, které musíte vhodně rozdělit mezi mohutnost konstrukce a typy zbraní. Ve výsledku tak sice můžete mít ďábelsky rychlou káru, ovšem počítejte, že si na ni neposadíte nejsilnější vybavení, abyste byli neporazitelní. Osazením nárazníků, kol, bodáků a dalších komponentů zvyšujete celkovou odolnost, ale zároveň tedy zvyšujete hmotnost a tím pádem snižujete rychlost. Vždy je zkrátka nutno něco obětovat. Ideální je tak volit vyvážený stroj, který se nepotáhne jak šnek a navíc s ním dokážete i někoho sundat. Podaří-li se vám poskládat nějaký ten ultimátní kousek, lze jej nahrát na server, čímž jej vystavíte na odiv ostatním hráčům a umožníte jim si stroj i stáhnout do své sbírky.

Klik pro zvětšení (CrossOut - recenze)

Obchodníkem snadno a rychle

Nejenom sběrem a instalací součástí živ je člověk, takže vězte, že máte navíc možnost vlastní tvorby jednotlivých částí tím, že rozdělíte ty stávající na prvočinitele a složíte si pokročilejší kousky. Tyto lze samozřejmě posléze namontovat na váš vůz nebo případně prodat na trhu v aukci. Zde lze obchodovat s ostatními hráči na bázi minimální ceny, kterou nastavíte a ostatní pak klasicky nabízejí svá maxima. Podobně jako v ostatních hrách tohoto typu lze herní měnu zakoupit za reálné peníze a trochu si vypomoci. Nechcete-li však postup tímto způsobem urychlit, můžete se spolehnout i na klasickou grindovačku. Jedno omezení u položek by se našlo, a to je level, na kterém lze součástky použít. Naštěstí se tak nemůže stát, že bohatý nováček vykoupí to nejlepší vybavení a ihned je namontuje na svoji káru.

Klik pro zvětšení (CrossOut - recenze)

Uši a oči mohou být spokojeny

Co se ozvučení týče, tak kromě občasných výpadků nemám výhrad k hudebnímu ani zvukovému podkresu. Celou dobu hráče při hraní doprovází hutný nářez, který se k náplni titulu rozhodně hodí a zdatně tak doplňuje výstřely ze všemožných kanónů a řev motorů. Graficky je na tom CrossOut také slušně jak v rámci detailního zpracování jednotlivých součástek, tak i herního světa, ve kterém narazíte na rozmlácené budovy, mosty, skály či říčky, přičemž vše kolem vás vypadá velice hezky.

Klik pro zvětšení (CrossOut - recenze)

Odreagovačka jak má být

Hra je k dispozici zcela zdarma na platformách PC, PS4 i XONE a lze ji s klidným srdcem doporučit všem fanouškům her typu War Thunder, World of Tanks a podobných kousků. K dispozici jsou samozřejmě i balíčky, díky kterým si již do začátku přinesete nějaké ty chechtáky navíc, za ty si samozřejmě již připlatíte. Máte-li tedy rádi auta, souboje, střílení a laborování ohledně konstruování čehokoliv, skočte po CrossOut bez rozmyslu. Vyzkoušení vás nebude nic stát a alespoň si oddychnete od letadýlek. Jediné, co by mohlo hráčům způsobovat tvorbu vrásek na čele je relativně neposlušné ovládání a natáčení kamery při stavbě vozidel a poté možná pro mnohé i poměrně dost citlivé ovládání vozidel, na které si však lze rychle zvyknout. Vývojáři navíc slibují více či méně pravidelnou údržbu a rozšiřování původní hry a dostojí-li svým slibům, není tak příliš mnoho důvodů nedat CrossOutu šanci.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Target Games

Klik pro zvětšení (CrossOut - recenze)

85%