LocoRoco Remastered

LocoRoco Remastered - recenze
LocoRoco Remastered - recenze
08:30, 26.05.2017

Po tom ako som musel nedávno druhýkrát vstúpiť do tej istej nepodarenej rieky (čítaj ako remaster PaRappa The Rapper), som skepticky pristupoval aj k ďalšiemu klasickému HD návratu, nech už bola povesť značky LocoRoco akokoľvek pozitívna a priaznivá. Dnešný trend vyhrabávať staré značky a navliekať ich do moderných kabátov sa rozšíril ako čierny kašeľ v pätnástom storočí a konzument musí umne kľučkovať medzi kvalitou v menšine a prevládajúcim odpadom. Dúfam, že mi tak odpustíte moju skepsu, ktorú som si dovolil aplikovať na LocoRoco Remastered. Uznávam, bola to z mojej strany veľká chyba!

Viac ako desať rokov stará vec, ale stále neuveriteľne zábavná a chytľavá.

Klik pro zvětšení (LocoRoco Remastered - recenze)

SONY teda na druhý pokus trafila do čierneho a po trápnom psovi s mikrofónom prináša oveľa originálnejšiu arkádu z bizarnej mysle známeho japonského dizajnéra menom Tsutomu Kouno. Značka LocoRoco bola svojho času exkluzivitou pre handheld PlayStation Portable a dočkala sa dokonca aj druhej časti. My sa však dnes budeme venovať jej úvodnému dielu, ktorý si našiel cestu aj na PlayStation 4, a to síce v striktnom porte bez prídavného obsahu (ak nerátame samozrejme trofeje), ale zato aspoň v slušnom 4K rozlíšení. To síce nie je pokryté na kompletný obsah a niektoré časti sú jasne prevedené ešte v pôvodnom SD obraze, ale mne osobne to nijako razantne neudrelo do očí. Primárna tu stále ostáva hrateľnosť a hlavne jej prepojenie na hudobný sprievod.

Akonáhle zaznie druhá skladba, začnú sa vynárať spomienky a nejedna noha prejde do nepokojného režimu.

Čo je teda hlavnou náplňou a dôvodom užívania si LocoRoco Remastered? Hráč preberá možnosť ovládať záhadnú a už na prvý dojem čarovnú bytosť LocoRoco, ktorá má jednak akúsi tekutú formu a čím viac ovocia zje, o to viac sa jej telo zväčší, ale zároveň je schopná sa rozložiť na desiatky separátnych bytostí a kedykoľvek sa zase pospájať do jednotnej formy. Takýto proces jej teda umožňuje dostať sa na zdanlivo nedostupné miesta, ktoré ale hráč musí vypátrať a tu prichádzame k celkovej pointe. Pomocou náklonu 2D plochy sa LocoRoco presúva za asistencie gravitácie z jednaj strany na druhú a hráč musí jednak sledovať všetky možné tajné vstupy na ukrytie spomínaného ovocia (na konci levelu sa vždy zúčtuje a ak nemáte kompletných 20 kusov, nedostaví sa ani pocit uspokojenia z dobre odvedenej práce) a zároveň hľadať ďalšie logicky rozmiestnené poklady.

Hore opísaný proces sa deje vo vysokom tempe a aj keď reálne prejdete všetky svety za necelých päť hodín, na dosiahnutie kompletného obsahu, a teda aj zadosťučinenia, budete musieť pátrať viac ako pol dňa v kuse. Motivácia je, ako som už spomínal, podporená zábavným súborom skladieb, ktoré sú dokonca z časti tvorené reálnym hlasovým doplnkom, čo im pridáva na atraktivite. Celkový dizajn jednotlivých úrovní je skutočne logický a podporuje prirodzený zmysel pre detektívnu prácu, ktorú LocoRoco musí počas svojho dobrodružstva absolvovať. V tomto bode teda musím konštatovať, že SONY skutočne spravilo dobrý ťah, keď zalovilo v bohatej studnici svojich zaprášených značiek a vytiahlo práve LocoRoco. Aj keď síce cena nie je zrovna adekvátna veku produktu, obsah vám to dostatočne vynahradí. Okrem príbehu sú tu totiž dostupné aj minihry či dokonca možnosť vytvoriť si svoj vlastný park, ktorého zloženie sa odzrkadľuje na základe množstva pozbieraných bonusov v dejovej linke. Je teda dosť dôvodov, prečo neprestať hrať a skúšať vytlačiť všetku šťavu z tohto interaktívneho pomaranča.

90%
Po dlhej dobe zase rozumný remaster