GNOG

GNOG - recenze
GNOG - recenze
17:50, 02.05.2017

Žáner logických hier s puzzle schémou sa traduje už od samotného širšieho rozmachu videohier a interaktívnej zábavy, čo vždy potvrdzuje pár hier spadajúcich pod konkrétnu generáciu konzol a rôznych periférií. Dnes sa budeme v krátkosti venovať na pohľad originálnemu projektu GNOG, ktorý stvorilo menšie indie štúdio KO_OP za podpory veľkého a bohatého Double Fine Presents. Projekt je dočasne exkluzívny pre PlayStation 4 a jeho virtuálnu realitu, avšak môžete si ho užiť aj bez hrnca na hlave a neskôr tohto roka aj vo verziách pre PC či iOS.

Perpetuum mobile v 3D a so šialenou hudbou.

Klik pro zvětšení (GNOG - recenze)

GNOG je logická arkáda bez akejkoľvek indície a inventáru, čo znamená, že od začiatku vlastne tápete a neviete ako ju máte hrať. Našťastie jej koncept počíta s akýmsi konštrukčným minimalizmom, ktorý pochopíte krátkou praxou a jednoduchým štýlom pokus a omyl. V zásade sa jedná o niekoľko úrovní rozdelených do náročných a ešte náročnejších pasáží, kde je cieľom hráča dosiahnuť cieľovú pásku pomocou poskladania akéhosi perpetuum mobile. Budete teda v trojdimenzionálnom priestore otáčať rôzne objekty, v nich stláčať rôzne tlačidla a ťahať za páky či posúvať jeden predmet za druhým tak, aby to všetko zapasovalo do seba. Všetko má svoju pointu a aby bolo možné jej docieliť, je nutné sledovať nielen výsledok svojej snahy ale aj počúvať pozorne zvukové dopady na vlastné činy.

Nech už si budete tento projekt užívať cez PSVR alebo bez neho, na výsledku a kvalite hry ako takej sa to nijako nepodpíše.

Klik pro zvětšení (GNOG - recenze)

Pokiaľ máte aspoň minimálne vyvinutú intuíciu, tak by vám hranie tejto zaujímavosti nemalo vo výsledku činiť nejaké závažnejšie problémy. Páčilo sa mi ako koncept nezachádza do prehnaných kombinácií a skôr ponúka len jednu priamu cestu, z ktorej síce nemôžete vybočiť ale chce to troška pouvažovať, než sa dostaví úspech. Nebudete teda frustrovaní ale skôr natešení, aké originálne nápady sa podarilo vývojárom dostať do ďalšej úrovne a čím vás môžu prekvapiť. Celé je to zábavné a nenútene prirodzené, aj keď samozrejme nemusí každému sadnúť grafická stránka s jemným psychadelickým podtextom, ktorú asi najviac docenia užívatelia LSD. Správna puzzle hra má ponúkať poriadny pocit uspokojenia, čo sa tu určite deje a to je ku prospechu konečného hodnotenia.

Projekt som testoval ako s PlayStation VR, tak bez neho a musím konštatovať, že aj keď vo virtuálnej realite boli určité pasáže oveľa jednoduchšie na pochopenie, než takzvane naplocho z TV, zážitok ako taký sa nijako razantne neodlišuje a vo výsledku je to úplne jedno ako budete GNOG riešiť. Tak či onak je určite vhodnejšie si hru užívať cez slúchadla, docielite tak oveľa zaujímavejšie prepojenie s dynamickou hudbou v pozadí, ktorú vývojári účelovo skladali kus po kuse k danej hádanke. Najväčším negatívom je rozhodne dĺžka, ktorú vám tento titul za cca 15 Eur servíruje, keďže ak sa do nej pustíte s vervou, za hodinku či tri už nemáte čo riešiť a je po zábave. K tomu si prirátajte pár neoriginálnych hlavolamov a máte tu naše zlaté a výsledné číslo. Pre milovníkov 3D puzzle značiek ale určite veľké odporúčania, GNOG je proste svieži vietor v žánre.

Klik pro zvětšení (GNOG - recenze)

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Double Fine Productions

Klik pro zvětšení (GNOG - recenze)