PaRappa The Rapper Remastered

PaRappa The Rapper Remastered - recenze
PaRappa The Rapper Remastered - recenze
07:32, 22.04.2017

Je to už takmer dvadsať rokov, čo sa na nevyzretej hernej scéne objavil podivný titul PaRappa The Rapper. Jeho autorom bol hudobník telom aj dušou, Masaya Matsuura, ktorý zároveň s obľubou fušoval aj do game dizajnérstva, čím ho môžeme právom pasovať za priekopníka v segmente takzvaných hudobných hier. PaRappa The Rapper sa stal prvou hrou, kde je cieľom hráčov primárne sledovať tempo nejakej pesničky a pomocou stláčania tlačidiel sa triafať do virtuálnej stupnice tónov. Na rok 1996 to bolo vskutku unikátne, dokáže však niečo tak archaické osloviť konzumenta aj v dnešnej dobe?

PaRappa The Rapper je značka patriaca pod SONY a nikdy sa neobjavila na inej platforme.

Klik pro zvětšení (PaRappa The Rapper Remastered - recenze)

Série Guitar Hero a Rock Band už majú svoje obdobie renesancie dávno za sebou a dôkazom toho sú milióny pivníc preplnených tvrdým plastom, ktorý bude našej planéte ležať v žalúdku naveky. Remaster PaRappa The Rapper našťastie nepotrebuje žiadne dodatočné hardware zariadenie, čo je jedno z malého množstva pozitív u tejto arkády. Priznám sa, že v čase, kedy hra brázdila vody PS1, som sa ja plne venoval konkurenčnému Nintendu, čoho výsledkom je fakt, že vám dnes ponúkam svoj pohľad na tento návrat v modernom kabáte a pri jeho testovaní som viacmenej nevedel, čo od tohto diela očakávať.

Kedysi hra za tisíce sa v svetle roku 2017 javí ako mobilná aplikácia za pár centov. Kiež by aj toľko stála.

SONY teda opatrilo hlavnú tanečnú scénu tohto konceptu HD kabátom, z čoho vyplýva, že si môžete zarapovať aj bez retro pocitov, a to na svojej modernej PS4. Ústrednou postavou samotnej arkády je akýsi pes menom PaRappa, ktorý sa snaží dostať do postele s kvetináčom a celé mu to kazí miestny playboy Eda s výzorom supermana po lobotómii. PaRappa je cieľom šiestich nešťastných udalostí, ktoré sa snaží vždy napraviť veselou pesničkou v rap štýle. Tu nastupujete na scénu vy a musíte kopírovať sekvenciou rýchlo ubiehajúcich tlačidiel, ktoré lietajú po obrazovke. Na rozdiel od iných hier v tomto duchu sa táto nepýši prehnaným rytmom a tak často neviete, čo máte stlačiť bez toho, aby ste sa nepozerali na TV. Z toho môže prameniť frustrácia, ktorá navýši dobu hrania možno až na jednu hodinu (ikonka irónie bliká).

Hráč teda musí presne vedieť kedy stlačiť daný znak a hudba mu v tom vôbec nepomáha. Toto je vec, ktorú by ste u čistej hudobnej hry asi veľmi nečakali, avšak je na nej postavený celý koncept PaRappa The Rapper Remastered. Aj preto vôbec nechápem, prečo sa SONY rozhodlo vytasiť práve s touto zabudnutou mŕtvolou a navyše ju oceniť cenovkou cca 15 Eur. Je mi jasné, že pre určitú skupinu skalných pamätníkov je práve takýto návrat časom na rozjímanie o detstve, avšak mne osobne by samotný port dával viac zmyslu, ak by bol dodatočne vylepšený či obohatený o nový obsah. Toto sa však nekoná a za hodinku máte na scéne záverečné titulky. Hra ako taká určite slávila zaslúženú pozornosť v časoch, kedy nič iné v tomto duchu neexistovalo, dnes je to však len archaická pripomienka jedného začiatku, ktorú vám vôbec neodporúčam za stávajúcej cenovej hladiny.

SLABÉ
40%
Hovorí sa, že nevstúpiš dvakrát do tej istej pesničky