Snake Pass

Snake Pass - recenze
Snake Pass - recenze
05:02, 03.04.2017

Spoločnosť Sumo Digital môže pre niekoho znamenať skôr značku schopnú vypomôcť iným vývojárom, keďže od roku svojho založenia (konkrétne 2003) až dodnes sa starali skôr o menšie porty či nenápadné arkády a v neposlednej rade by ste ich rukopis našli aj vrytý do niekoľkých DLC expanzií. Majú však v sebe stále štipku potenciálu vymaniť sa z úlohy spomínaného pomocníka a argument na toto moje tvrdenie sa práve priplazil na scénu a so syčaním po sebe zanechal slizký nápis Snake Passsssss.

Simulácia hada, ktorého najlepší priateľ je kolibrík?

Klik pro zvětšení (Snake Pass - recenze)

Presne tak. Hier, kde ústrednú postavu reprezentuje had, by sme v histórii interaktívnej zábavy hľadali skutočne s námahou. Sú tu samozrejme legendy z mobilných telefónov, či vedľajšie postavy plošinoviek zlatej éry deväťdesiatych rokov, ale to, čo stelesňuje práve logická 3D plošinovka Snake Pass, to je v skutku unikát. Táto nekonvenčná zábava vás zatiahne do čarovného sveta Haven Tor, ktorý je z väčšej časti tvorený pestrofarebnou džungľou a práve cez jej prekážky sa musíte doslova preplaziť pomocou sympatického hada a jeho okrídleného kamaráta. Vašou motiváciou, v inak banálnom a takpovediac nepodstatnom príbehu, je snaha neznámeho démona o zlikvidovanie zvieracej ríše. Tu nastupuje na scénu práve naše čarovné duo Noodle a Doodle a ich cieľom po vašom boku je opäť umožniť všetkým zvieratkám plnohodnotný život.

O soundtrack sa postarala žijúca legenda David Wise, bývalý zamestnanec spoločnosti RARE.

To, že je tento projekt silne netradičný, vám asi nemusím znova opakovať. Jeho základ je pritom úplne prostý, rovnako ako hlavné a nosné body vášho prípadného záujmu oň. Prvé, čo si všimnete a okamžite vás to ohromí svojou kvalitou, je rozhodne grafická stránka. Pôsobivo a čarovne pestrofarebný svet, kde sa môžete pomocou rebier a svalov nášho slizkého hrdinu dostať aj na tie zdanlivo nedostupné miesta, je živým príkladom talentov, ktoré pracujú pod Sumo Digital. Od stebiel voňavej zelenej trávy cez lesklý povrch bambusov až po hyperaktívne pohyby nášho kolibríka Doodleho, všetko si žije vlastným tempom a vytvára krásnu koláž hutnej a okúzľujúcej prírody. Aby to bolo celé navyše podporené aj podarenou technickou stránkou, tak musím konštatovať, že počas testovania a trávenia dlhých hodín v tomto komplikovanom teréne som nezaznamenal žiadne chyby, respektíve znaky nepodarku a Unreal Engine, na ktorom Snake beží či presnejšie sa plazí, ukazuje ostré zúbky.

Obsah tvorí 15 unikátnych úrovní a každá z nich je pravou výzvou, ak chcete dosiahnuť 100%.

Máme tu teda grafiku, z ktorej som si rozhodne sadol na zadok (treba si uvedomiť, že sa tu vedie reč o hre za necelých dvadsať dolárov, ktorá stále patrí pod arkádovú scénu). Čo je ale ďalším argumentom, aby ste si zatlačili na svoje sedacie nervy? Je to jednoznačne hrateľnosť a s tou spojená aj náročnosť. Kto by to bol kedy povedal, že ovládať takého hada pekne na diaľku a z tretej osoby,môže byť pekelne náročná záležitosť, čo?! Je to ale skutočne tak. Dlhé hodiny mi trvalo pochopenie, ako to vlastne v prírode funguje, ak sa had rozhodne začať točiť okolo stromu a pod ním je smrteľná priepasť. Ovládanie vás hneď v úvode nijako nepoteší a treba samotnému umieraniu dať trošku čas a priestor. Náš snaživý hrdina je totiž schopný sa preplaziť kamkoľvek a pozbierať každú stratenú mincu, chce to však veľkú daň a tou je vaša trpezlivosť. Jeho pohyb je jednak limitovaný simulovaním vlnenia do oboch smerov (inak sa nikam nepohnete) a samozrejme aj silou zdvíhania hlavy či schopnosťou sa prilepiť na pár sekúnd k predmetu. Tie tri základné veci chcú skutočne dosť značnú prax než sa vám dostanú pod kožu, ale akonáhle to dokážete, začne vás Snake Pass úžasne pohlcovať.

Nikdy sa netreba vzdávať a vždy je tu záchranná brzda v podobe snaživého priateľa.

Po tom ako dokážete pozbierať všetko to, čo vám vývojári skryli do tematicky odlišných pätnástich úrovní, sa odomkne režim časových pretekov a tu už ide skutočne do tuhého. Môžete tak aj vďaka online štatistikám súperiť s celým svetom a skúšať prekonať rekordy najlepších hráčov Snake Pass na svete. V jeho útrobách síce nenájdete žiadnych nepriateľov či nebezpečné tvory, tu sa testuje len váš cit pre pohyb a taktika presunu hada cez často šialené kulisy. Váš verný priateľ v podobe spomínaného kolibríka je schopný pomáhať, ak si to budete želať a rozširuje tak paletu možností zase o kúsok vyššie než by sa možno niekomu zdalo. Som ochotný pripustiť fakt, že niektoré postupy, ako sa dostať z bodu A do bodu B, môžu byť aj vďaka opakovaniu tých istých pohybov časom otravné a odradia od snahy získať všetko, čo level ponúka, ale mne osobne tento aspekt nijako razantne neprekážal, aj keď ho musím samozrejme zohľadniť v konečnom zúčtovaní. Rovnako určitá forma jednoduchosti puzzle hádaniek nemusí evokovať dojem, že si tu niekto dal evidentnú snahu pri tvorbe dizajnu, avšak to je zase vec individuálna.

Faktom však zostáva, že mne Snake Pass sadol presne na ruku a tešil som sa z tejto náramne oddychovej činnosti. Veď kedy máte šancu sa vžiť do úlohy takého hada a skúšať jeho ohybnú kostru uviazať na uzol o strom?

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Plan of Attack

Recenzovaná verzia: Playstation 4 a Nintendo Switch
80%