Batman: Arkham VR

Batman: Arkham VR - recenze
Batman: Arkham VR - recenze
16:39, 25.10.2016

Keď pred siedmimi rokmi vstúpilo štúdio Rocksteady do sveta DC komiksov s prvým spracovaním herného Batmana v podtitule Arkham, nikto vtedy ani netušil aký obrovský boom z radov herných nadšencov sa vlastne z malej idey dokáže pretaviť do miliónových čísiel. Vzniklo samostatné univerzum živené kvalitnými hrami, ktoré si prešlo svojou menšou evolúciou a z relatívne malej mapy v projekte Batman: Arkham Asylum sa pretavilo do plnohodnotného sandboxu s názvom Batman: Arkham Knight. Všetko však raz musí skončiť a pochopili to aj chlapci a dievčatá z Rocksteady, ktorých labutia pieseň s netopierom na hrudi stihla ešte strčiť nos do nastupujúceho trendu virtuálnej reality. Výsledkom je malý experiment pre nadšencov a milovníkov lietajúcej myši, ktorých túžba stať sa čo i len na krátky moment skutočným hrdinom nabrala zrazu reálne obrysy.

Gotham City potrebuje svojho hrdinu! Aj keby mal len postávať na rohu ulice...

Klik pro zvětšení (Batman: Arkham VR - recenze)

Arkham VR je síce exkluzívna hra pre systém Playstation 4 a jeho helmu na virtuálnu realitu, avšak len s obtiažami môžem tento titul pasovať do role plnohodnotného herného zážitku. Za sumu necelých dvadsiatich eur sa vám dostane akéhosi technologického dema, v ktorom sa na hodinku vžijete do kože tela s menovkou Bruce Wayne, čo však nie je schopné pohybu a dokáže len stáť na mieste. Prejdete si tak, vďaka plnej interakcii, krátku epizódu zo života temného rytiera od momentu, kedy vám váš sluha podá kľúč od vašej jaskyne až po komplikovanú výmenu olejového filtru v Batmobile. Neberte tento môj ironický opis ako niečo negatívne. Počas hrania som sa viacmenej cítil skutočne ako akčný superhrdina, ktorý síce nie je schopný chodiť ale dokáže si odopnúť od opasku svoj hák a pritiahnuť sa tam, kam potrebuje (taký invalid s hákom, dalo by sa povedať). Vďaka pohybovým Move ovládačom som zrazu mohol poštekliť Alfréda pod pazuchami alebo vraziť päsťou do tváre Oswalda Cobblepota. Interakcia celkovo je asi to najlepšie na tomto virtuálnom sne, z ktorého sa prebudíte skôr než si to budete môcť začať užívať naplno.

Roztrasené ruky nutne nemusia znamenať, že sa bojíte.

Playstation kamera v kombinácii s pohybovými perifériami Move opäť nefunguje tak ako by mala. V hre sa budete musieť otáčať okolo vlastnej osi, keďže navštívite rôzne miesta v Gotham City a akonáhle sa otočíte kamere bokom, vaše ruky začnú lietať hore dole. Tento problém je u PSVR vec viacmenej bežná a nevyhol sa jej ani Batman. Je teda nutné vedieť ako stáť a uvedomovať si, že stále hráte len hru, ktorej je nutné sa podriadiť, aby fungovala aspoň v medziach znesiteľnosti. Čo musím vyzdvihnúť v rámci kvality, tak to je rozhodne technická stránka. Grafika, na rozdiel od iných launch hier PSVR, je na vysokej úrovni a pokojne túto hru môžem označiť za najkrajší titul čo do spomínaného zariadenia. Detaily spojené s možnosťou využívať všetky tie zábavné hračky, čo nám Batman prezentuje či už vo filme alebo v komiksoch, sú na vysokej úrovni a čo je dôležité, nútia vás ich všetky skúšať a kombinovať. Za hodinku máme teda po dobrodružstve a je len na vás, či si dáte toto technologické demo znova a skúsite objaviť všetky Riddlerove hádanky (niektoré sú naozaj náročné) alebo skúsite prekonať svoj vlastný rekord v hode batarangom na pohybujúce sa terče.

Grafika ruka v ruke so zvukom hrajú prim v pozitívach tohto titulu.

Nebudem vám tu opisovať už tak krátky príbeh, ktorý je v podstate akýmsi predvojom situácie, čo sa udiala v jednej časti série Arkham. Radšej vás pripravím na fakt, že ak do tejto hry investujete svoje peniaze z dôvodu, že sa chcete aspoň na moment cítiť ako skutočný Batman a zatancovať si nadšene pred zrkadlom s helmou na hlave, dostanete presne to, čo očakávate. Ak sú však vaše požiadavky ďaleko za týmto chabým cieľom, budete dosť sklamaní a po spomínanej hodinke naháňania rúk po obrazovke vám neostane visieť na perách nič iné len ona obligátna otázka: Za toto som vyhodil svoje prachy?

60%
Hodinka zo života Batmana dopadla v rámci možností celkom slušne