N.E.R.O: Nothing Ever Remains Obscure

N.E.R.O: Nothing Ever Remains Obscure - recenze
09:15, 27.06.2016

V polovici minulého roka sa nezávislé štúdio s krásne hravým názvom Storm in a Teacup postaralo o svoj prvý krôčik do veľkého víru videohier s ich indie projektom N.E.R.O., čo je skratka pre anglickú vetu Nothing Ever Remains Obscure. Dnes, presne rok od vydania na stolné počítače a Xbox One, sa investor rozhodol, že je čas rozšíriť rady potencionálnych zákazníkov na konzolu Playstation 4 a pri tejto príležitosti vám náš server prináša bezprostredné dojmy formou krátkej recenzie. Ak patríte medzi fanúšikov puzzle hier, mali by ste na pár minútku ostať s nami.

Hrali ste už niekedy hru, čo sa tvári ako finálny produkt ale v skutočnosti je len jej polovičným tieňom?

Klik pro zvětšení (N.E.R.O: Nothing Ever Remains Obscure - recenze)

Je to skutočne ironické, avšak ani rok od vydania tejto logickej FPS adventúrky sa vývojárom nepodarilo povýšiť hru v rámci portu na niečo viac, než je len nevýrazná a nudná prechádzka na dve hodinky. Nie žeby som chcel už takto na štarte prepáliť pneumatiky a uviesť vás snáď do slepej uličky. Avšak to všetko dobré, čo mohol inak jednoduchý koncept hry N.E.R.O. ponúknuť, vyžadovalo pár rozumných zásahov do jeho technickej a obsahovej stránky. Spoločnosť Storm in a Teacup však na našu škodu v podstate len jemne vyhladilo snímkovanie, ktoré bolo práve u XOne verzie totálne katastrofálne a všetko ostatné nechalo bežať svojou starou a kritikmi neprijatou cestou. Poďme však teda už na samotný obsah.

Puzzle hra s tromi náročnými hádankami, ktoré vám nezaberú viac ako pár minút? Nič nie je nemožné.

Všetko to dobré, čo táto logická jednohubka bez oblohy ponúka, je celkom pekne napísaný príbeh odvíjajúc sa na pozadí dizajnu jej štyroch kapitol. Hráč sa v pomalom tempe presúva od jednej banálnej hádanky k druhej a spoločnosť mu robí fádne prostredie bez zmyslu pre detail, ktoré sem tam zažiari menším nápadom, avšak aj ten by potreboval poriadne prepracovať a dotiahnuť k nejakej atraktivite. Takto len chodíte od nápisu k nápisu, ktoré popisujú osudy troch postáv jednej rodiny, a motiváciou je vám práve zistenie, kto z tejto trojice je čiernou ovcou a hlavným stvoriteľom konfliktu. Počas dvoch hodín sa vám pokúsi zavariť mozog pár desiatok logických prekážok, ktoré však zvládnete s prstom v nose a litrom tvrdého alkoholu pod kožou. Nič, čo by dôstojne reprezentovalo žáner náročných puzzle hier, ktoré sa nám v posledných rokoch vyrojili v rôznych atraktívnych podobách.

Technická stránka a grafika obzvlášť je spiatočkou do čias začiatkov konzole PS2.

Plne si uvedomujem, že od indie hry nie je možné očakávať nejaké grafické orgie, čo logicky vyplýva nielen od rozpočtu ale aj počtu ľudí, ktorí sa na vývoji takýchto "arkád" podieľajú. Avšak u hry N.E.R.O: Nothing Ever Remains Obscure som mal pocit ako by ma niekto zavrel do stroju času a vrátil na začiatok éry konzole Playstation 2. O to viac podivné bolo držať v ruke gamepad od PS4 a sledovať tú zmes neostrých pixelov, ktoré vývojári zamiesili do tmavých farieb prerušovaných jasne žiariacimi nápismi vo vzduchu. Ako som už spomínal, príbehová linka podporená slušnou audio stopou, ktorá sem tam navodila aj pocit stiesnenia či dokonca strachu, je hlavným dôvodom prečo som finálne číslo ťahal k polovici našej stupnice. Od Puzzle hry jednoducho očakávate, že vás potrápi a to tento projekt nedokázal ani náhodou, aj cez slušný potenciál, čo je ešte horšie. Neodporúčam kupovať a v podstate rezolútne varujem pred vyhodením svojich peňazí do koša. Pritom by stačilo zapracovať na náročnosti hádaniek a sem tam pridať nejaký ten efekt do šedivej oblohy hry.

Hra od troch rokov? Takmer...

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti SOEDESCO

Recenzovaná verzia: PS4