recenze
MXGP2

MXGP2 - recenze
MXGP2 - recenze
07:00, 28.04.2016

Jestli jsem v loňské recenzi na MotoGP 2015 říkal, jak těžké je převést motocyklový simulátor do herní podoby, tak vězte, že to není nic proti motokrosovému. Přesto těch zástupců v herním světě je relativně dost. Počet dílů série MX vs. ATV asi ani nejde spočítat. Stejně tak je těžké si vybavit, jestli nějaký z nich vůbec stojí za pozornost. A dnes tu je konkurence jménem MXGP2. Pyšní se oficiální licencí FIA a zpracováním od společnosti Milestone. Pojďme se podívat.

Klik pro zvětšení (MXGP2 - recenze)

První pohled není moc dobrý. Skladba obsahu hry je velmi podobná zmíněnému MotoGP 2015, jenž má na svědomí stejné studio. To může člověka vézt k tomu, že se jedná o stejnou hru jen v jiných barvách. To je pravda a zároveň není, ale není snadné tomu přijít na kloub. Kariéra je podle šablony stejná, uděláte si jezdce, najmete manažera, začnete v nižší kategorii a závodíte, až vás najme nějaký tým. Nic nového, nic kvůli čemu se tu rozepisovat. Je tu také národní šampionát, závody ve fotbalových arénách a nebo oblíbené Real Events, které jsem chválil v silniční verzi. To vše včetně multiplayeru. Je z čeho vybírat, já trávil nejvíce času v samostatné Grand Prix nebo v kariéře.

Klik pro zvětšení (MXGP2 - recenze)

Opět je zážitek ze hry odvislý od toho, jak si nastavíte fyziku. První pokusy se zjednodušeným nastavením dopadly špatně. Odrazovalo mě to od hry, nebyl jsem schopný rozumně projíždět zatáčky a brzdit do nich. Vše se změnilo s nastavením fyziky na Medium a vypnutí spojeného brzdění (ovládáte brzdy zvlášť). Hned to dává větší smysl. Průjezdy zatáček jsou různé a vyžadují odlišnou práci s plynem a brzdami. Najednou hra začala bavit. Na nejsnadnější nastavení mi hra neposkytovala dostatek možností a vypadalo to nepřirozeně.

Musím vyzdvihnout, že to není procházka růžovým sadem. Během jakéhokoliv závodu po vás hra vyžaduje hodně akcí, takže vás drží v pozoru. Citlivá a precizní práce s plynem je povinnost. Různé poloměry zatáček vyžadují jiné nájezdy a průjezdy. To je ta zábava a funguje perfektně. Samozřejmostí jsou nerovnosti. Od velkých skoků, kde můžete udělat tzv. "whip" pro zrychlení průletu, po malé "hupy", kde po přenesení váhy na zadní kolo je projedete rychleji. Správné dopady jsou klíč k úspěchu. Tohle vše je třeba vyhodnocovat a pracovat s tím v té rychlosti. Ostatně pocit rychlosti tu se stroji MXGP určitě je a některé strmé sjezdy nebo výjezdy mají docela adrenalinový náboj. Rozdíly (kromě zvuku) mezi jednotlivými motorkami moc poznat nejsou. Tedy mezi výrobci ve stejné kategorii, ale rozdíl mezi MXGP a 250cc MX2 je velký a to je v pořádku.

Klik pro zvětšení (MXGP2 - recenze)

V čem hra exceluje, je variabilita tratí. Téměř každá trať má jiný povrch a od něj se odvíjí jiné chování. Více bahnité s kolejemi v zatáčkách nebo uměle vytvořené tratě se spíše tvrdším povrchem. Rozdíl poznáte a musíte se přizpůsobit. Pro mě jsou k motokrosu význačné právě ty hluboké rýhy v zatáčkách, kam vždy skočí a projedou pod plynem zatáčku v rýze. Sice to stále není jako v realitě, ale líbí se mi, jak je to zde zpracované. Takže pocit, když se povede zatáčka projet motokrosovým způsobem a ještě rychle, je výborný a o tom by takovéhle hry měly být.

Klik pro zvětšení (MXGP2 - recenze)

Co se týče obsahu, tak tu není co vytýkat. Módy už jsem jmenoval, ale nabídka tratí je obsáhlá. Celkem 18 tratí světového šampionátu je pěkná porce. Když k tomu připočtu, že jsou všechny velice odlišné - různé povrchy, skladba zatáček a skoků - tak se jedná o dostatek materiálu pro zkoumání. Česká hrdost zaplesá, protože tu najdeme i velice známý okruh v Lokti v Královéhradeckém kraji, kde se i letos jede šampionát MXGP a MX2. Připočteme k tomu okruhy na stadionech, kompletní seznam jezdců, kteří se účastní letošního šampionátu, a všechny podstatné výrobce motorek, tak je obsah, zejména pro fanoušky seriálu, opravdu velký.

Bohužel vše není tak růžové, jak se zdá a zejména v technickém zpracování hra kulhá (pozn. všechny přiložené obrázky a videa jsou pořízené přímo z mé Playstation 4). Respektive je velmi nekonzistentní ve výkonech. Máme tu tratě, které působí opravdu hezky, např. Glen Helen. Ale pak tu je odpudivé Losail. Schválně jsem se mrkl do své recenze na MotoGP a zdá se, že to umělé osvětlení, pod kterým se závody v Quataru jezdí, je pro engine pohánějící hry od Milestone problém. Celkově jsou světelné efekty to, co způsobuje, že hra vypadá na některých místech ošklivě. Samotné modely motorek a jezdců jsou v pořádku. Příjemný bonus je bahno postupně špinící jezdcovu kombinézu. Na druhou stranu pohyby jezdce na motorce by chtěly více dynamiky. Na závěr k tomu přihoďme občasné poklesy frameratu a technicky by měli Milestone na svém engine více zapracovat, aby byl dále relevantní.

Klik pro zvětšení (MXGP2 - recenze)

Téměř u každé hry od Milestone mám "déjá-vu". Pocit, že prostě kus toho jsem už někde viděl, že to je nějak recyklované. Co naplat, že po bližším a urputnějším zkoumání najdu někde hluboko kvalitu, když mě hra nedokáže strhnout hned na začátku. V dnešní době nechtějí hráči hloubat, aby našli zábavu, potřebují se něčeho chytit. Tak jako Dirt Rally. Nekompromisní a těžká hra, ale od prvního momentu mě chytila k sobě a dala důvod, proč v ní pokračovat. Bohužel MXGP2 tohle nedokáže u běžného publika a tím se omezuje na fanoušky motokrosového šampionátu nebo na "hobíky", kteří mají doma nějakou "káťu" (KTM) a prohání ji po okolních polích a lesích.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Comgad

Klik pro zvětšení (MXGP2 - recenze)

Recenzovaná verze: Playstation 4

DOBRÉ
70%
CZECHGAMER
Pod generickou a nezajímavou slupkou se skrývá dobrá hratelnost. Ta vás přenese do bahnitých zatáček motokrosového šampionátu MXGP. Záleží jen na tom, zda je to něco, po čem toužíte a jste ochotni tomu věnovat čas, protože efekt se nedostaví hned.

CGwillWin