Klaus

Klaus - recenze
Klaus - recenze
08:00, 07.02.2016

Když mi v e-mailu přistál úkol zhostit se recenze na hru Klaus, tak nějak jsem vůbec nevěděl, co si myslet. Dělá si ze mě šéfredaktor srandu? Jaký Klaus? Zapátral jsem proto na internetu a zjistil, že se skutečně jedná o nový titul, a to z mého oblíbeného soudku, totiž plošinovka jako řemen. A hned po prvním spuštění začala zběsilá jízda.

Klik pro zvětšení (Klaus - recenze)

Je to Vašek? Není to Vašek!

Je nutné si uvědomit, že se jedná o prvotinu nezávislého studia. Ovšem, borci z La Cosa Entertainment odvedli pořádně povedený kus práce. Vaším hrdinou je panďulák, překvapivě pojmenovaný Klaus, který se vzbudí. Ano, tak prozaické to na začátku je. Ač by se mohlo zdát, že příběh nebude nikterak originální, opak je pravdou. Klaus si totiž na nic nepamatuje, neví ani kdo vlastně je, co sakra dělá v prapodivné laboratoři a jediné, co mu může trochu napovědět, je kérka na jeho zápěstí, sdělující prostě a jednoduše pouze "Klaus". Vaším, a vlastně i Klausovým, úkolem je nalézt ztracené vzpomínky a celkově svoji vlastní identitu.

Příběh je vyprávěn prostřednictvím jednotlivých nápisů na zdi, proto vězte, že žádné sáhodlouhé dialogy ani cut scény se nekonají. Zkrátka nic nenarušuje plynulost průchodu hrou, což je rozhodně plus. Navíc zde perfektně funguje tutoriál v reálném čase, kdy se každou novou schopnost učíte na konkrétním příkladu ve hře, takže později vás již rozhodně nic nezaskočí.

Klik pro zvětšení (Klaus - recenze)

Ovládání, naprostá paráda

Autoři se rozhodli využít možnosti efektivně zapojit do hry touchpad Dualshocku 4. V jednotlivých úrovních samozřejmě chodíte klasicky pomocí analogu, tlačítkem skáčete a tak dále, nicméně postupem času budete muset chtě nechtě sáhnout k využití dotykové plochy. Jakmile totiž narazíte na jezdící plošiny, výtahy, či dveře, musíte na ně touchpadem najet a poté je již lze ovládat pravým analogem. Hra se tak postupně plynule rozvíjí o nové ovládací prvky a puzzly, které nelze vyřešit pouhým přeskočením, ovšem je nutné i trochu přemýšlet.

V pozdější fázi hry se k řešení hádanek přidá i druhá hratelná postava, pojmenovaná K1. Tento týpek není zrovna extra mrštný, za to však má síly za dva. Dokáže tak mnoho věcí rozbořit a tím nabízí i jiná řešení než striktně ta, vyžadující zapojení šedé kůry mozkové.

Klik pro zvětšení (Klaus - recenze)

Překvapení v pozitivním slova smyslu

Se hrou Klaus zkrátka neuděláte krok vedle, jedná se vskutku o velice podařenou skákačku s logickými prvky a takových je v poslední době jako šafránu. Rozhodně by tedy bylo chybou nemít tento kousek ve své sbírce.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Evolve Terminals

Klik pro zvětšení (Klaus - recenze)

Recenzovaná verze: PlayStation 4