The Crew: Wild Run

The Crew: Wild Run - recenze
The Crew: Wild Run - recenze
22:29, 24.11.2015

Během loňského prosince se na pulty obchodů dostala celkem chladně přijatá hra The Crew. Za vývojem stojí vývojáři ze studia Ivory Tower s vydatnou pomocí společnosti Ubisoft. V případě, že jste ještě o této hře nikdy neslyšeli, jde o zajímavý koktejl žánrových stylů, kde jsou hlavními ingrediencemi arkádové závody, otevřený svět a MMO.

Od vypuštění hry do éteru uplynulo již několik měsíců a po světě se prodalo přes dva miliony kopií hry, tzn., že některé fanoušky si určitě získala. Pro ně (a nejen pro ně) Ubisoft letos u příležitosti své tiskové konference během E3 oznámil jedno velké rozšíření, nesoucí název Wild Run. Tak se pojďme podívat, zda se jedná o plnohodnotnou expanzi, nebo jen o snahu vývojářů vytáhnout z hráčů další peníze přidáním pár motorek a několika málo vylepšení.

Klik pro zvětšení (The Crew: Wild Run - recenze)

Počáteční deprese v Detroitu

Jak jsem zmiňoval, The Crew se pokouší kombinovat arkádové závody v otevřeném světě, jehož mapou je zmenšená verze USA, s prvky MMO. Na úplném začátku hry se ocitnete v Detroitu, který na mě působí dosti depresivně. Možná k tomu přispívá fakt, že hned na počátku přijdete o velmi blízkou osobu, což nečekaně odstartuje dlouhou pouť za odhalováním různých kriminálních gangů po celé Severní Americe. Čtete správně, The Crew má i příběh. Sice naprosto tuctový, ale je tu. Pochopitelně původní hra nabízí i mnoho další zábavy, jež naleznete pěkně rozepsanou v naší zevrubné recenzi..

Cesta do St. Louis

Po několika málo splněných (odježděných) úvodních misích jsem zjistil, že v menším městečku St. Luise se nachází prodejce motorek, takže jsem okamžitě vyrazil na cestu za místním obchodníkem, abych vyzkoušel první nový dopravní prostředek nacházející se ve Wild Run. Zcela upřímně, přidání motorek bylo pro mě asi největším lákadlem, takže jsem byl zvědav, jakou mi tvůrci připraví nabídku jednostopých vozidel a hlavně jaký z toho budu mít požitek.

Nicméně, ještě než jsem dorazil do St. Louis, všiml jsem si dvou poměrně zásadních věcí. První je přidání lepšího nasvícení efektů a obecně hezčího grafického ztvárnění. Pro ty z vás, co jste hráli původní The Crew, je dobrou zprávou, že tento upgrade grafiky dostanete v rámci aktualizace zdarma, ale co je důležitější, tato změna je opravdu vidět na každém metru. Ale zas nečekejte nějaký dech beroucí next-gen zážitek, kdy byste se rozplývali nad každým detailem.

Tou druhou věcí, která mě na cestě překvapila, byl déšť – prostě z ničeho nic se nade mnou přehnala pořádná přeháňka a na dlouhou dobu zanechala na cestě spoustu kaluží vody (v Salt Lake jsem potkal pořádnou sněhovou vánici). Za tento krok vývojáře chválím, že přidali dynamické počasí, protože svět nyní působí mnohem živěji. Co je ovšem smutné, je, že jízda po mokré vozovce se téměř nijak neliší od jízdy na suchém povrchu.

Konečně jsem dorazil k obchodníkovi a moje zjištění mě nepotěšilo. Nemám dostatek peněz na zakoupení jakékoliv motorky. Pochopitelně mohl bych tuto skutečnost vyřešit pomocí zakoupení herní měny za reálné peníze, ale toho úplně zastáncem nejsem. Holt se musím vydat za dalšími závody, abych vydělal potřebnou částku na můj vysněný jednostopý speciál.

Z Chicaga napříč celými státy

Po několika strastiplných misích jsem si vydělal dostatečnou sumu peněz na pořízení motorky. Konečně je to tu a já sedím na KTM. Ze St. Louis jsem se přesunul do Chicaga, abych si osahal, jak se s novým přírůstkem v mojí garáži jezdí a co od něj mohu čekat před mým dlouhým tripem z Chicaga do Los Angeles. Ano, chci absolvovat pověstnou cestu napříč celou Severní Amerikou. Sice legendární Route 66, která spojuje tyto dvě města ve skutečnosti, ve hře není, ale o tu možnost absolvovat tento výlet se nenechám připravit.

Tak jak to vlastně vypadá? Řeknu vám: měl jsem pocit naprosté svobody. Protáhl jsem se skoro všude, kde bych s autem neprojel. S motorkou jsem neměl sebemenší problém se prosmýknout. Je zcela jasné, že nejde o reálnou simulaci, ale arkádové zpracování není nikterak špatné. Zážitek z jízdy je opravdu dobrý, tedy do okamžiku, než to pořádně rozjedete a narazíte do prvního auta v protisměru, a zjistíte, že se vám vůbec nic nestalo a že v pohodě dál sedíte na svém biku, spokojeně, živ a zdráv.

Výprava na sraz motoristických nadšenců

V Los Angeles jsem se moc dlouho neohřál a vypravil se zpět na východ, abych se zúčastnil Summitu. Dle vývojářů jde o jeden z největších eventů, jaký můžete v motoristických hrách najít. Tomu bych i věřil, přeci jen celé tři dny můžete měřit své dovednosti v různých disciplínách na ikonických místech v USA. Navíc je potřeba projít spoustou kvalifikací, až se na tento Summit dostanete, abyste se utkali pouze s těmi nejlepšími o zajímavé ceny. Disciplín je opravdu mnoho - od závodů v driftování přes vystoupení monster tracků v aréně nebo neskutečně rychlé jízdy dragsterů, kde ukazatel rychlosti přesahuje více jak 500 kilometrů za hodinu.

Ano, všechna tato vozidla si můžete s Wild Run pořídit do své garáže. Zcela popravdě, dragstery jsou zábavné jen chvíli. Jakmile se naučíte pěkně zahřát motor, odstartovat v tu správnou chvíli a pak jen dobře zařadit, už vás jízda ničím nepřekvapí, a je to jen a jen o tom samém – projet krátkou rovinu v co možná nejkratším čase, což vám zabere (dle délky trasy) maximálně okolo 25 sekund, a pak už jen neustále dokola to samé. Každopádně je to příjemné zpestření, jen po chvilce omrzí.

Amerika – země nekonečných možností

Tvůrci na hře trochu poupravili i fyzikální model, který trošku pokulhával v původní hře. Změny jsou opravdu cítit, i když k dokonalosti je ještě daleko. Nejen že auta reagují již podstatně lépe na ovládání - už zde nevzniká nějaká prodleva, ale především se dopravní prostředky chovají více autenticky a pocit z rychlé jízdy je mnohem zábavnější. Pochopitelně není to realita, což ale od The Crew ani neočekávám, přeci jen hra se prezentuje jako arkáda.

Další zastávkou na mé cestě po zemi nekonečných možností byla návštěva monster track arény v Yosemite Valley, kde jsem provětral auta na pořádných kolech. Na rozdíl od dragsterů mě ježdění s monster truckem nepřestalo bavit. A zcela upřímně, ani vy se asi nebudete bránit opakované návštěvě, protože na vás čekají obrovské skoky, U-rampy, loopingy a mnoho dalších prvků, kde se se svým „drobečkem“ můžete pořádně vyřádit.

Cíl je v nedohlednu

S The Crew Wild Run jsem strávil spoustu času a musím připustit, že mi hra přirostla k srdci a dostatečně jsem se bavil. Je sice očividné a neoddiskutovatelné, že hra obsahuje spoustu chyb - sice některé bugy tato expanze vyřešila, ale i tak zůstává stále co opravovat. Jeden problém stále zůstal nevyřešen, a to, že hra se prezentuje jako MMO a přitom na hráče opravdu nenarazíte, tzn. že pocit z jízdy celé posádky zažijete opravdu jen zřídkakdy, tedy pokud se nedomluvíte s kamarády. Co ovšem kazí dobrý dojem z tohoto datadisku, je jeho cena, protože za přibližně 800 Kč obdržíte pouze čtyři nové typy vozidel a jeden nový event. Ano, je zde i několik nových lokací – monster truck arény - ale i tak to na mě působí dojmem, že za hodně peněz dostaneme málo muziky.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

75%
Wild run přináší netradiční závodní možnosti v otevřeném světě Severní Ameriky. Občas baví, občas nudí, ale ve výsledku je spíše zábavný.